Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Tlf på i 7-8 timer eller skjermen?

Mener du at du har hatt skjermen PÅ i 7-8 timer?

I så fall er det ikke rart det er tomt batteri.

 

hva mener du?

 

det er ikke slik at jeg tukler med tlf i 7-10 timer i strekk, skjermen går i dvale i par timer under disse timene også

 

Er ikke slik at lyset på tlf er på konstant, den er innstilt på å gå i dvale etter så så mange sekunder?

Da jeg hadde KE2 holdt min tlf i ca 10-12 timer og da var skjermen på tilsammen ca 4 timer der jeg satt og spillte eller lastet ned apps.

Etter jeg innstallerte KE7 med Odin ble batteritiden litt bedre.

 

Nå har jeg rootet tlf og skaffet Titanium Backup PRO og fryst alle hubs og diverse program jeg ikke bruker,og nå holder batteriet lett i 16-17 timer med MYE bruk.

 

Så titanium backup pro er ikke noe jeg får til uten å måtte roote og altd et der først?

 

Syns det blir så feil når en tlf som skal være så bra og dyr, at man må gjøre alt mulig ekstra på for å få den til å bli bedre.

 

Er ikke dette noe produsenten skulle tenkt på?

 

Er dere ikke enig :S?

 

jeg har dultet borti en konkurrent til titanium pro som ikke trengtes å rootes for å fryses, men ja...bloatware er noe dritt...

 

Kunne du [Njord m.f.] kanskje lagt ved en liste over hvilke apps du har fryst?

 

[url="http://androidforums.com/galaxy-s2-all-things-root/337090-uninstalling-freezing-bloatware.html"]Kersey[/url]
I agree that freezing is better than deleting, after all we have so much space on the phone to install there's no need to make any more.

I've frozen the following apps / services that I don't use without any ill effects:

Accuweather
Allshare
Android Live Wallpapers
Ap Mobile
Bluetooth Test
Buddies Now
ChocoUKor
com.orange.authentication.simcard
com.sec.android.app.lcdtest
days
Digital Clock
Dual Clock
Email 1.0
Email 3.0.0.1
Factory Test
Game Hub
Google Search 1.1.2
Helv Neue S
Home Screen Tips
Kobo 2.6.422
Live Wallpaper Picker
Maps 5.4.0
Various Live Wallpapers
Music 1.1.1
Music Hub
News and Weather
Samsung Account
Samsung Apps
Self Test Mode
Setup Wizard
SNS 1.5
SNS Disclaimer
SNSAccountFB
SNSAccountLi
SNSAccountMS
SNSAccountTW
Social Hub 2.0
Social Hub 7.52
Software Update
Sound Player 1.0
Suggests 1.0
Swype
TWlauncher 2.3.3
VPN Services
Wi-Fi Sharing
Wi-Fi Sharing Manager
Wlan Test
Yahoo Finance
Zinio Reader 

Endret av anbar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alternativer som kommer opp er "Bloat Freezer - Root", "My Backup Pro", "ROM Manager" og "Superuser Elite". Ingen av disse kan freeze uten root. 3 krever root, my backup kan ikke freeze.

 

Angående alt styret om batteritid: jeg har nå hatt på telefonen i 15 timer, har 66% batteri igjen. skjermen har kun vært på i ca 1 time. Problemet er en bug i Android 2.3.3 som gjør at "Android OS" som ikke burde ta noe batteri omtrent, har CPU tid langt over det det skal.

 

Hadde ikke android OS tatt 56% av brukt batteri (19% batteri), hadde jeg hatt 85%, noe som må sies å være bra etter 15 timer, og 1 time med bruk. I alle fall for en smartphone.

 

Merk at SAMOLED+ skjermene våre blir KRAFTIG påvirket av hva de viser. Mørkt bilde krever tilnærmet ikke noe strøm, lyse bilder (som ved browsing, rundt 70% hvitt) krever mye mer. Selvfølgelig vil lysstyrken på skjermen også ha sitt å si.

 

Det ventes Android 2.3.4 fra Samsung i en fremtidig oppdatering, når blir bare spekulasjoner. Det er forventet at dette skal løse Android OS problemet. Det er også uklart om det kommer som en oppdatering via Kies eller OTA (Over-The-Air, som er inne i android menyen)

Lenke til kommentar

Tlf på i 7-8 timer eller skjermen?

Mener du at du har hatt skjermen PÅ i 7-8 timer?

I så fall er det ikke rart det er tomt batteri.

 

hva mener du?

 

det er ikke slik at jeg tukler med tlf i 7-10 timer i strekk, skjermen går i dvale i par timer under disse timene også

 

Er ikke slik at lyset på tlf er på konstant, den er innstilt på å gå i dvale etter så så mange sekunder?

Da jeg hadde KE2 holdt min tlf i ca 10-12 timer og da var skjermen på tilsammen ca 4 timer der jeg satt og spillte eller lastet ned apps.

Etter jeg innstallerte KE7 med Odin ble batteritiden litt bedre.

 

Nå har jeg rootet tlf og skaffet Titanium Backup PRO og fryst alle hubs og diverse program jeg ikke bruker,og nå holder batteriet lett i 16-17 timer med MYE bruk.

 

Så titanium backup pro er ikke noe jeg får til uten å måtte roote og altd et der først?

 

Syns det blir så feil når en tlf som skal være så bra og dyr, at man må gjøre alt mulig ekstra på for å få den til å bli bedre.

 

Er ikke dette noe produsenten skulle tenkt på?

 

Er dere ikke enig :S?

 

jeg har dultet borti en konkurrent til titanium pro som ikke trengtes å rootes for å fryses, men ja...bloatware er noe dritt...

 

Kunne du [Njord m.f.] kanskje lagt ved en liste over hvilke apps du har fryst?

 

[url="http://androidforums.com/galaxy-s2-all-things-root/337090-uninstalling-freezing-bloatware.html"]Kersey[/url]
I agree that freezing is better than deleting, after all we have so much space on the phone to install there's no need to make any more.

I've frozen the following apps / services that I don't use without any ill effects:

Accuweather
Allshare
Android Live Wallpapers
Ap Mobile
Bluetooth Test
Buddies Now
ChocoUKor
com.orange.authentication.simcard
com.sec.android.app.lcdtest
days
Digital Clock
Dual Clock
Email 1.0
Email 3.0.0.1
Factory Test
Game Hub
Google Search 1.1.2
Helv Neue S
Home Screen Tips
Kobo 2.6.422
Live Wallpaper Picker
Maps 5.4.0
Various Live Wallpapers
Music 1.1.1
Music Hub
News and Weather
Samsung Account
Samsung Apps
Self Test Mode
Setup Wizard
SNS 1.5
SNS Disclaimer
SNSAccountFB
SNSAccountLi
SNSAccountMS
SNSAccountTW
Social Hub 2.0
Social Hub 7.52
Software Update
Sound Player 1.0
Suggests 1.0
Swype
TWlauncher 2.3.3
VPN Services
Wi-Fi Sharing
Wi-Fi Sharing Manager
Wlan Test
Yahoo Finance
Zinio Reader 

Har ikke fryst så mye egentlig.

Accuweather

BBCiPlayer

Dagbok

Dager

Epost

Game hub

Gmail

IM

Klokke 1.0

Music hub

Readers hub

Samsung apps

Social hub

Buddy

Wi-Fi sharing

Yahoo finance

Lenke til kommentar

Annen ting hvorfor kan greier jeg ikke kopiere ting i mailen, som settninger. Både i samsung mail app, og i gmail app.

Er det noen innstillinger å gjøre?

 

Trykk meny-more-mark text eller noe, i alle fall i Gmail. Tungvindt som faen dessverre :(

Lenke til kommentar

Annen ting hvorfor kan greier jeg ikke kopiere ting i mailen, som settninger. Både i samsung mail app, og i gmail app.

Er det noen innstillinger å gjøre?

 

Trykk meny-more-mark text eller noe, i alle fall i Gmail. Tungvindt som faen dessverre :(

Ja fant ut av det. Allfor tungvint.

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer jeg meg ikke på mobilnettverket nå??

 

Det står at tilkobling til internett er på.

Bruk av pakkedata er på, dataroaming er av. Bakgrunnsdata er på.

 

Har Telenor bedrift.

Du kommer ikke på internett? prøv å skru tlf av og på. Skjedde med meg et par ganger, men har funka fint en stund nå

Lenke til kommentar

Mine innlegg!

 

Også 2 raske spm som jeg sikkert kan google....når folk ringer så står det unknown og ikke nummer / navn på de kontaktene jeg har. Er dette en innstilling jeg har oversett? Hadde vært kjekt om det stod hvem som ringer.

 

Også, har lest litt i en tråd på et annet forum om folk som legger ut layoutene sine de har (Forsiden med widgets etc) og de legger som regel greia med som en fil, er det noe man bare kan laste ned og copy paste inn i en mappe eller må jeg begi meg ut på en lang ferd med ting som er kompliserte?

 

Takker for eventuelle svar,

hilsen en som elsker sin nye S2 men hater at han ikke skjønner så mye enda >: (

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer jeg meg ikke på mobilnettverket nå??

 

Det står at tilkobling til internett er på.

Bruk av pakkedata er på, dataroaming er av. Bakgrunnsdata er på.

 

Har Telenor bedrift.

Du kommer ikke på internett? prøv å skru tlf av og på. Skjedde med meg et par ganger, men har funka fint en stund nå

 

Kommer på nett med trådløs, men ikke på mobilnett.

Har prøvd å restarte. Når jeg skrur tlf på igjen, så har det skrudd seg av.

 

 

 

 

EDIT:

Kan ta et annet spørsmål samtidig. Er det noen som bruker en gps app til denne mobilen? Hva er best til å bruke som bil-gps?

Har sett at det er et som heter mobile navigator europe. men faen så dyrt, og funker det i norge?

Endret av spax
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min Samsung Galaxy S2 siden fredag og er strålende fornøyd, bortsett fra én ting som irriterer. Batteriet.

 

Jeg hadde iPhone 4 og kjørte den med full lysstyrke, alt av sync og batterikrevende brogrammer og instillinger på. Den måtte jeg lade hver natt, men ofte hadde jeg litt batteri igjen når jeg la meg på kvelden. Samsung Galaxy S2 kjører jeg uten full lysstyrke hele tiden, gps av, manuell sync osv, men føler at jeg må være forsiktig med batteriet. Har ikke bukt den så veldig mye i dag, men den er allerede nede på 75 %.

 

Er det noen som vet om det kommer en oppdatering som fikser dette? Jeg har lyst til å kunne utnydde dens potensiale fullt ut, uten at jeg må lade den før kvelden..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei hei hei...den startskjermen man skal dytte bort for å fjerne tastelåsen har ett og samme bilde. Hvis jeg vil bytte det MÅ jeg velge en av de jeg har i galleriet. Litt teit at jeg ikke kan velge en av de bildene man kan velge for bakgrunnen. Og så én ting til: Det er svært få bilder som kan velges som bakgrunn av de standard bildene. Er det mulig å laste ned flere slike bilder? De jeg tar med kameraet blir liksom ikke like bra :p

Du kan laste ned "Zedge" fra Android Marked.. Der finner du bilder, ringetoner og meldingslyder :)

Lenke til kommentar

Har hatt min S2 i ca. 3 uker nå. Og batteriet har helt klart forbedret seg med tiden. bruker tlf mye (musikk, surfing, wifi på hele tiden, data på mesteparten av tiden, autosync på etc. etc.) og den har som regel igjen over 50% på kvelde, så jeg lader den litt uansett. Synes batteriet på min forrige tlf (desire HD) var bra, men nå er samsungen faktisk bedre.

Wi-fi styrken har jeg ingen problemer med, men har lest at tlf sliter litt med noen modemer, dette vil trolig fikses med oppdateringer.

Ellers vil jeg bare si at denne telefonen er knallbra og jeg kan uten tvil anbefale den til hvilken som helst gadgetfreak.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...