Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Har hatt min S2 i ca. 3 uker nå. Og batteriet har helt klart forbedret seg med tiden. bruker tlf mye (musikk, surfing, wifi på hele tiden, data på mesteparten av tiden, autosync på etc. etc.) og den har som regel igjen over 50% på kvelde, så jeg lader den litt uansett. Synes batteriet på min forrige tlf (desire HD) var bra, men nå er samsungen faktisk bedre.

Wi-fi styrken har jeg ingen problemer med, men har lest at tlf sliter litt med noen modemer, dette vil trolig fikses med oppdateringer.

Ellers vil jeg bare si at denne telefonen er knallbra og jeg kan uten tvil anbefale den til hvilken som helst gadgetfreak.

Det var voldsomt. Har du oppdatert din til KEG 7 via Samsung Kies, eller har du KEG 2? Syns batteriet ditt var noe helt ekstremt bra iforhold til mitt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg hatt min Samsung Galaxy S2 siden fredag og er strålende fornøyd, bortsett fra én ting som irriterer. Batteriet.

 

Jeg hadde iPhone 4 og kjørte den med full lysstyrke, alt av sync og batterikrevende brogrammer og instillinger på. Den måtte jeg lade hver natt, men ofte hadde jeg litt batteri igjen når jeg la meg på kvelden. Samsung Galaxy S2 kjører jeg uten full lysstyrke hele tiden, gps av, manuell sync osv, men føler at jeg må være forsiktig med batteriet. Har ikke bukt den så veldig mye i dag, men den er allerede nede på 75 %.

 

Er det noen som vet om det kommer en oppdatering som fikser dette? Jeg har lyst til å kunne utnydde dens potensiale fullt ut, uten at jeg må lade den før kvelden..

Vel, det ryktes jo om en oppgradering som skal øke batterilevetiden. Men nå har du jo også langt større potensiale til å svi av batteriet med Galaxy 2. iphone har jo ganske liten skjerm, svak prosessor, og ikke like høy grad av multitasking, samt færre funksjoner og kort sagt litt mindre smarttelefon. Så det er vel nesten slik at jeg forventet at også batteriet vil holde noe kortere, selv om batteriet faktisk er større.

 

 

Legg også merke til at den faktisk levetiden vil stabilisere og forbedre seg etter et par/titals oppladinger/utladninger. :)

 

Det kan hende det er fordi mobilen må "venne seg til", synce seg opp mot batteriet skikkelig? Er jo Lithium-ion, og de kan jo ikke bli ladet helt ut. (da blir de mer eller mindre ødelagte) Derfor vil mobilen ikke tillate deg at du når bunnen, men jeg ser jo da også for meg at den trenger litt tilvenning for å "se" hvor bunnen ligger.

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min Samsung Galaxy S2 siden fredag og er strålende fornøyd, bortsett fra én ting som irriterer. Batteriet.

 

Jeg hadde iPhone 4 og kjørte den med full lysstyrke, alt av sync og batterikrevende brogrammer og instillinger på. Den måtte jeg lade hver natt, men ofte hadde jeg litt batteri igjen når jeg la meg på kvelden. Samsung Galaxy S2 kjører jeg uten full lysstyrke hele tiden, gps av, manuell sync osv, men føler at jeg må være forsiktig med batteriet. Har ikke bukt den så veldig mye i dag, men den er allerede nede på 75 %.

 

Er det noen som vet om det kommer en oppdatering som fikser dette? Jeg har lyst til å kunne utnydde dens potensiale fullt ut, uten at jeg må lade den før kvelden..

Vel, det ryktes jo om en oppgradering som skal øke batterilevetiden. Men nå har du jo også langt større potensiale til å svi av batteriet med Galaxy 2. iphone har jo ganske liten skjerm, svak prosessor, og ikke like høy grad av multitasking, samt færre funksjoner og kort sagt litt mindre smarttelefon. Så det er vel nesten slik at jeg forventet at også batteriet vil holde noe kortere, selv om batteriet faktisk er større.

 

 

Legg også merke til at den faktisk levetiden vil stabilisere og forbedre seg etter et par/titals oppladinger/utladninger. :)

Ja, du sier noe der :) Var selvfølgelig forberedt på det, men hadde håpet på litt bedre. Når du sier det kommer en ny oppdatering, tenker du da Android eller den KEG greia?

Lenke til kommentar

Tenkte på Android ja. :) Det virker jo som om det er litt unormalt høyt strømforbruk på android OS, som i manges tilfeller står for en for stor prosentandel av strømtrekket.

 

Jeg ville ikke forventet noen stor revolusjon av batteritiden.

 

KE/KEG er "Android med Samsung-skin", eller touchwiz og diverse apps etc. Det er en oppdatering fra Android 2.3.3 til 2.3.4, men Samsung har også hatt sin tid til å finpusse diverse de og. Hva det måtte være, er opp til gjetninger

Lenke til kommentar

dataroaming:

- om du er i utlandet og vil ha internett (kan bli dyrt).

- Om du bruker f.eks one call og vil ha internett (telenors nett fremfor standard network norways).

 

Jeg har på dataroamin nå ?

 

Er ikke dette vits med andre ord? holder det med å bare krysse av under bruk pakkedata?

Lenke til kommentar

Hei hei hei...den startskjermen man skal dytte bort for å fjerne tastelåsen har ett og samme bilde. Hvis jeg vil bytte det MÅ jeg velge en av de jeg har i galleriet. Litt teit at jeg ikke kan velge en av de bildene man kan velge for bakgrunnen. Og så én ting til: Det er svært få bilder som kan velges som bakgrunn av de standard bildene. Er det mulig å laste ned flere slike bilder? De jeg tar med kameraet blir liksom ikke like bra :p

Du kan laste ned "Zedge" fra Android Marked.. Der finner du bilder, ringetoner og meldingslyder :)

knall bra app:-)
Lenke til kommentar

EDIT:

Kan ta et annet spørsmål samtidig. Er det noen som bruker en gps app til denne mobilen? Hva er best til å bruke som bil-gps?

Har sett at det er et som heter mobile navigator europe. men faen så dyrt, og funker det i norge?

 

Jeg har prøvd NDrive og Sygic. Jeg liker Sygic best.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...