Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Ser det er litt forskjellige "metoder" å roote på, med litt forskjellig

firmware/kernels.

Har sett litt på denne her:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1103399

Denne her:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1081368

og denne her:

http://forum.xda-dev...d.php?t=1075278

Noen som har anbefalinger ?

 

Det som stort sett går igjen blant alle disse er at det må installeres en modifisert kernel som da tillater at man kan installere root. Etter dette flasher man tilbake den originale kernel. Det som også disse guidene tilbyr er å oppgradere hele firmware til nyeste offisielle KE7, eller VillainROM.

 

 

En ulempe med å flashe tilbake til original kernel etter rooting er at man med Chainfire sin guide mister muligheten til å kjøre ClockWorkMod 3.5, men man beholder BusyBox som inneholder flere kjente linux kommandoer, derav også su.

 

En annen løsning for å få root utenom busybox (tror jeg) er å installere Super User fra Android market.

 

 

 

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vet jeg hva jeg bruker og slipper å betale for at en eller annen som er pratsjuk i Norge slår på tråden :)

Det blir vel vanskelig med et utenlands sim-kort med et annet telefonnummer :p

 

Hva med å LESE før du kommer med en så usaklig kommentar?

"Også leser jeg inn hvor jeg er og mitt "nye tlf nr" på den "gamle" svareren min."

Hva med å bruke et dual sim kort adapter / holder?
Lenke til kommentar

Lei av å knote med touchskjerm?

Bruk Mus og Tastatur direkte tilkoblet Galaxy S2

 

post-80070-0-24570200-1307198144_thumb.jpg

 

Lei av liten skjerm?

Koble den til TV'n da vel...

 

post-80070-0-99562600-1307198154_thumb.jpg

 

Kombinere disse to, å du sitter i sofaen å styrer telefonen som en HTPC :thumbup:

 

Med AllShare, TV-Serieapps, Youtube HD osv er jo dette så godt som en sett-topp-boks-erstatning. :love:

 

Å skal du slæppe'n av litt så kjører du igang NES-simulator eller et hvilket som helst spill, som Angry Birds på TVskjermen..

 

post-80070-0-37751800-1307198381_thumb.jpg

 

Dette var morsomt du! :new_woot::love:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, for dere som sikkert lurer på hvordan film kvaliteten er på opptakene i fra Galaxy S II, så har jeg lastet opp et 1 minutt filmklipp som tar 145 MB. Denne er selvfølgelig ukomprimert.

 

Dette er ikke med den orginale kamera applikasjonen som er standard med Galaxy S II. Dette er med en modifisert versjon av kamera applikasjonen. Den øker kvaliteten i fra 17 Mbps til ca 21 Mbps. Men denne modifiserte versjonen kan klare å filme opp til 30 Mbps.

 

Lydkvaliteten er også tatt opp i fra 64kbps/16khz til 192kbps/48khz. Så er mye bedre lyd nå.

 

Så hvis du vil se filmklippet og på hva kamera'et til Galaxy S II er god for, så er det bare å laste ned filmklippet mitt her.

 

Og husk å sjekk alle detaljene som du får sett på filmklippet. Galaxy S II er bare helt rå på å vise gode detaljer i forhold til andre mobiler.

Er det fortsatt mulighet for å velge dem forskjellige kvalitetene man kan filme i, etter denne "oppdateringen"?

Lenke til kommentar

Lei av å knote med touchskjerm?

Bruk Mus og Tastatur direkte tilkoblet Galaxy S2

 

post-80070-0-24570200-1307198144_thumb.jpg

 

Lei av liten skjerm?

Koble den til TV'n da vel...

 

post-80070-0-99562600-1307198154_thumb.jpg

 

Kombinere disse to, å du sitter i sofaen å styrer telefonen som en HTPC :thumbup:

 

Med AllShare, TV-Serieapps, Youtube HD osv er jo dette så godt som en sett-topp-boks-erstatning. :love:

 

Å skal du slæppe'n av litt så kjører du igang NES-simulator eller et hvilket som helst spill, som Angry Birds på TVskjermen..

 

post-80070-0-37751800-1307198381_thumb.jpg

 

Dette var morsomt du! :new_woot::love:

Nice setup. Hvor kjøpte du MHL kabel? cdon?

Lenke til kommentar

Nice setup. Hvor kjøpte du MHL kabel? cdon?

Riktig

CDON 169kr.

(MÅ ha ekstern strøm for å få bilde på tvn, jeg trodde det var valgfritt)

Ellers fungerer det strålende.!

 

Skrollehjulet på musa skulle gjerne ha virket, det er eneste...

Jepp du kan jo bare koble til den strømmen vi fikk i boksen med telefonen, på mhl kabel right?

Lenke til kommentar

Ok, for dere som sikkert lurer på hvordan film kvaliteten er på opptakene i fra Galaxy S II, så har jeg lastet opp et 1 minutt filmklipp som tar 145 MB. Denne er selvfølgelig ukomprimert.

 

Dette er ikke med den orginale kamera applikasjonen som er standard med Galaxy S II. Dette er med en modifisert versjon av kamera applikasjonen. Den øker kvaliteten i fra 17 Mbps til ca 21 Mbps. Men denne modifiserte versjonen kan klare å filme opp til 30 Mbps.

 

Lydkvaliteten er også tatt opp i fra 64kbps/16khz til 192kbps/48khz. Så er mye bedre lyd nå.

 

Så hvis du vil se filmklippet og på hva kamera'et til Galaxy S II er god for, så er det bare å laste ned filmklippet mitt her.

 

Og husk å sjekk alle detaljene som du får sett på filmklippet. Galaxy S II er bare helt rå på å vise gode detaljer i forhold til andre mobiler.

Er det fortsatt mulighet for å velge dem forskjellige kvalitetene man kan filme i, etter denne "oppdateringen"?

Ja, Normal instillingen kjører da på 17 Mbps (som er normalt på Super Fin på den orginale kamera app'en). Fin instillingen kjører da på 24 Mbps og Super Fin på 30 Mbps.

Lenke til kommentar

Ja, Normal instillingen kjører da på 17 Mbps (som er normalt på Super Fin på den orginale kamera app'en). Fin instillingen kjører da på 24 Mbps og Super Fin på 30 Mbps.

 

Noe av begrensningen blir vel da minnekortet og bufferingen? Eller er det interne minnekortet raskt nok?

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at Spotify sluker batteri mer eller mindre du går inn på Settings og haker av på Offline mode, til tross for at wifi er avslått?

Sitter og tester hvor mye strøm spotify krever nå. Etter ca. én time med offline playlist, avslått wifi og mobil network, ble telefonen veldig varm. 39 grader i følge SystemPanel og Wifi sharing spratt opp til 30% - 50% CPU med jevne mellomrom. Da jeg haket av på Offline mode i spotifys innstillinger falt batteritemp. til 29 grader, wifi sharing ble inaktivt og batterigrafen ble særdeles flattere fra det tidspunktet.

 

Batterinivået falt vel fra rundt 95ish% til 75% i løpe av den første timen. Er langt bedre nå ser det ut som.

 

Sliter også med at min D-link DIR-655 router får telefonen til å sluke batteri, slik som andre her sier.

Endret av p2vollan
Lenke til kommentar

Prøver igjen jeg siden jeg ikke fikk svar tidligere og fortsatt ikke er noe klokere på denne smart telefonen selv...

 

1. Når jeg skal ringe eller bla i kontaktene mine vises kun de kontaktene jeg har lagt til i google accounten min. Når jeg skal sende sms/mms/mail og skal bla i kontaktene mine vises absolutt alle jeg noengang har sendt mail til eller fått mail fra, pluss absolutt alle venner fra facebook. Skulle gjerne bare kunne se de kontaktene jeg selv har valgt å legge til i kontaktlista på google accounten min, hvordan får jeg til dette?

 

2. Har på skjermsparingsmodus som gjør at innstillingene endrer seg ved 30% batteri. Når denne blir aktivert og senere avsluttet etter lading er innstillingene fortsatt som for skjermsparingsmodus. ergo må jeg inn å endre alt tilbake. Må det være slik eller er det et sted jeg kan huke av for noe som endrer dette?

 

3. Hadde tidligere Tele2 abb på denne telefonen og fikk motta mms. Nå har jeg gått over til djuice og får plutselig ikke mms lenger. Har fått tips om å slette oppsettet til Tele2, men jeg kan ikke se et valg for dette noe sted på telefonen? Hvor endrer jeg oppsett for mms?

 

Håper noen kan hjelpe meg litt her! Kaster snart telefonen i gulvet om jeg må bla i flere menyer og fortsatt ikke finne frem. =/

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at Spotify sluker batteri mer eller mindre du går inn på Settings og haker av på Offline mode, til tross for at wifi er avslått?

Sitter og tester hvor mye strøm spotify krever nå. Etter ca. én time med offline playlist, avslått wifi og mobil network, ble telefonen veldig varm. 39 grader i følge SystemPanel og Wifi sharing spratt opp til 30% - 50% CPU med jevne mellomrom. Da jeg haket av på Offline mode i spotifys innstillinger falt batteritemp. til 29 grader, wifi sharing ble inaktivt og batterigrafen ble særdeles flattere fra det tidspunktet.

 

Batterinivået falt vel fra rundt 95ish% til 75% i løpe av den første timen. Er langt bedre nå ser det ut som.

 

Sliter også med at min D-link DIR-655 router får telefonen til å sluke batteri, slik som andre her sier.

 

http://getsatisfaction.com/spotify/topics/spotify_for_android_drains_battery

Lenke til kommentar

Noen andre som opplever at Spotify sluker batteri mer eller mindre du går inn på Settings og haker av på Offline mode, til tross for at wifi er avslått?

Sitter og tester hvor mye strøm spotify krever nå. Etter ca. én time med offline playlist, avslått wifi og mobil network, ble telefonen veldig varm. 39 grader i følge SystemPanel og Wifi sharing spratt opp til 30% - 50% CPU med jevne mellomrom. Da jeg haket av på Offline mode i spotifys innstillinger falt batteritemp. til 29 grader, wifi sharing ble inaktivt og batterigrafen ble særdeles flattere fra det tidspunktet.

 

Batterinivået falt vel fra rundt 95ish% til 75% i løpe av den første timen. Er langt bedre nå ser det ut som.

 

Sliter også med at min D-link DIR-655 router får telefonen til å sluke batteri, slik som andre her sier.

 

http://getsatisfaction.com/spotify/topics/spotify_for_android_drains_battery

 

Høres ut som en forklaring, utenom det faktumet at min telefon ikke var koblet til noe som helst nettverk. Så et par svar på den tråden som forklarte lignende feil som jeg har nå, men det ser ut til å være fikset i følge en annen 2 måneder siden.

 

Men det er ikke noe problem så lenge jeg manuelt går i innstillingene og aktiverer Offline mode.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er SINNSYKT imponert over video kvaliteten når jeg sitter å ser igjennom i videoer i full HD, denne mobilen kan fint erstatte svært mange videokameraer.

Regner med at du så en av mine videoklipp som jeg filmet med Galaxy S II :) ?

 

Hvis ikke så kan du bare sjekke ut denne filmen her. Husk på å høyreklikk på linken og velg 'Lagre som'.

 

Hvis noen påstår at kvaliteten på det klippet der er dårlig, ja da har dem problemer med øynene sine. Det er jaggu meg sikkert.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...