Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høh...må si jeg ble skeptisk til denne dritten nå. Lade den hver natt altså? Patetisk lite spør du meg selv når alle fanzy-snanzy-funksjonene er skrudd av.

Det var jeg som måtte lade hver natt med mange funksjoner på og mye bruk. Når det kommer til ditt tilfelle må du kanskje lade annenhver natt, men jeg er usikker ettersom jeg aldri har prøvd å bruke telefonen lite, og med fanzy-snanzy funksjoner skrudd av. De aller fleste smarttelefoner har rævva batteri, så det er ikke det første du bør se etter. Dette er tross alt den beste mobilen på dagens marked :)

Lenke til kommentar

Har bare ladet min i to dager, men jeg bruker den så mye at jeg må lade hver natt, men tror da ikke at ditt bruk er såå mye mer batterivennlig. Den bruker også strøm om natten..

 

Har du den nyeste oppdateringen? siden du sier du din holder en hel dag?

 

Jeg har kun den KEG 2 oppdateringen eller hva den heter, og min holder i maks 12 timer per dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bare ladet min i to dager, men jeg bruker den så mye at jeg må lade hver natt, men tror da ikke at ditt bruk er såå mye mer batterivennlig. Den bruker også strøm om natten..

 

Har du den nyeste oppdateringen? siden du sier du din holder en hel dag?

 

Jeg har kun den KEG 2 oppdateringen eller hva den heter, og min holder i maks 12 timer per dag.

Hvor står dette a? Instillinger --> Om telefonen og så? :p Har hvertfall Android 2.3.3

Lenke til kommentar

Har bare ladet min i to dager, men jeg bruker den så mye at jeg må lade hver natt, men tror da ikke at ditt bruk er såå mye mer batterivennlig. Den bruker også strøm om natten..

 

Har du den nyeste oppdateringen? siden du sier du din holder en hel dag?

 

Jeg har kun den KEG 2 oppdateringen eller hva den heter, og min holder i maks 12 timer per dag.

Hvor står dette a? Instillinger --> Om telefonen og så? :p Har hvertfall Android 2.3.3

 

hehe:)

 

jeg tenkte oppdateringen via kies?

 

Der skal det stå noe om KEG 2 eller 7 eller hva det heter :)

 

Eller har du brukt odin som mange her har brukt for å få den nyeste oppdateringen? for 7ern er ikke ute via kies enda.

Lenke til kommentar

Har bare ladet min i to dager, men jeg bruker den så mye at jeg må lade hver natt, men tror da ikke at ditt bruk er såå mye mer batterivennlig. Den bruker også strøm om natten..

 

Har du den nyeste oppdateringen? siden du sier du din holder en hel dag?

 

Jeg har kun den KEG 2 oppdateringen eller hva den heter, og min holder i maks 12 timer per dag.

Hvor står dette a? Instillinger --> Om telefonen og så? :p Har hvertfall Android 2.3.3

 

hehe:)

 

jeg tenkte oppdateringen via kies?

 

Der skal det stå noe om KEG 2 eller 7 eller hva det heter :)

 

Eller har du brukt odin som mange her har brukt for å få den nyeste oppdateringen? for 7ern er ikke ute via kies enda.

Ser ut som jeg har KEG 2 :) Jeg har lastet ned KIES Beta på Macen min, siden jeg ikke har Windows. Og fordi det er beta versjon får jeg ikke nye oppdateringer på den. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal få lastet ned den nye programvaren...

 

Men hallo? Det står jo at jeg kan søke etter ny programvare inne på "Om telefonen" da. Er det bare Android versjoner? Hva er da KEG? Samsungs egen programvare? :p

Lenke til kommentar

jeg håper virkelig denne oppdateringen kommer snart

 

sluttet å lade tlf min klokke 13:00 idag, og vips den var tom for strøm for 1 time siden!.....

Hvor lenge har skjermen vært på da?

 

i rundt 7-8 timer ,så fikk jeg beskjed om at jeg hadde lite strøm?

 

toppen 10 timer for å være snill med telefonen

 

Har bare ladet min i to dager, men jeg bruker den så mye at jeg må lade hver natt, men tror da ikke at ditt bruk er såå mye mer batterivennlig. Den bruker også strøm om natten..

 

Har du den nyeste oppdateringen? siden du sier du din holder en hel dag?

 

Jeg har kun den KEG 2 oppdateringen eller hva den heter, og min holder i maks 12 timer per dag.

Hvor står dette a? Instillinger --> Om telefonen og så? :p Har hvertfall Android 2.3.3

 

hehe:)

 

jeg tenkte oppdateringen via kies?

 

Der skal det stå noe om KEG 2 eller 7 eller hva det heter :)

 

Eller har du brukt odin som mange her har brukt for å få den nyeste oppdateringen? for 7ern er ikke ute via kies enda.

Ser ut som jeg har KEG 2 :) Jeg har lastet ned KIES Beta på Macen min, siden jeg ikke har Windows. Og fordi det er beta versjon får jeg ikke nye oppdateringer på den. Så jeg vet ikke hvordan jeg skal få lastet ned den nye programvaren...

 

Men hallo? Det står jo at jeg kan søke etter ny programvare inne på "Om telefonen" da. Er det bare Android versjoner? Hva er da KEG? Samsungs egen programvare? :p

 

Ja jeg prøvde det selv,fant ingenting

 

Men den er tydeligvis ikke ute enda, mange har fått tak i den på en annen måte via noe som heter odin,men jeg venter altså på den via ''kies'' men kommer tydeligvis aldri ut

Lenke til kommentar

hehe,vi har nok samme oppdatering

 

men har du på full lys på skjermen?

 

er wifi på hele tiden? rotasjonen er på hele tiden også?

 

noe du har skrudd av eller vært veldig forsiktig med når du bruker telefonen?

 

kanskje det hjelper meg å få noen tips

Lenke til kommentar

Tlf på i 7-8 timer eller skjermen?

Mener du at du har hatt skjermen PÅ i 7-8 timer?

I så fall er det ikke rart det er tomt batteri.

 

hva mener du?

 

det er ikke slik at jeg tukler med tlf i 7-10 timer i strekk, skjermen går i dvale i par timer under disse timene også

 

Er ikke slik at lyset på tlf er på konstant, den er innstilt på å gå i dvale etter så så mange sekunder?

Lenke til kommentar

Batternivå 70%

 

Android OS 37% - CPU totalt 1h 19m

Skjerm 19% - Tid på 1h 32m

Maps - Cpu totalt 32m

Android-system - cpu totalt 5m

Spotify - 6m

 

og videre..

 

Er fornøyd med batteriet jeg! :)

 

åssen oppdatering er det du har?

 

bruker du den beste lysstyrken?

Lenke til kommentar

Tlf på i 7-8 timer eller skjermen?

Mener du at du har hatt skjermen PÅ i 7-8 timer?

I så fall er det ikke rart det er tomt batteri.

 

hva mener du?

 

det er ikke slik at jeg tukler med tlf i 7-10 timer i strekk, skjermen går i dvale i par timer under disse timene også

 

Er ikke slik at lyset på tlf er på konstant, den er innstilt på å gå i dvale etter så så mange sekunder?

Da jeg hadde KE2 holdt min tlf i ca 10-12 timer og da var skjermen på tilsammen ca 4 timer der jeg satt og spillte eller lastet ned apps.

Etter jeg innstallerte KE7 med Odin ble batteritiden litt bedre.

 

Nå har jeg rootet tlf og skaffet Titanium Backup PRO og fryst alle hubs og diverse program jeg ikke bruker,og nå holder batteriet lett i 16-17 timer med MYE bruk.

Lenke til kommentar

Tlf på i 7-8 timer eller skjermen?

Mener du at du har hatt skjermen PÅ i 7-8 timer?

I så fall er det ikke rart det er tomt batteri.

 

hva mener du?

 

det er ikke slik at jeg tukler med tlf i 7-10 timer i strekk, skjermen går i dvale i par timer under disse timene også

 

Er ikke slik at lyset på tlf er på konstant, den er innstilt på å gå i dvale etter så så mange sekunder?

Da jeg hadde KE2 holdt min tlf i ca 10-12 timer og da var skjermen på tilsammen ca 4 timer der jeg satt og spillte eller lastet ned apps.

Etter jeg innstallerte KE7 med Odin ble batteritiden litt bedre.

 

Nå har jeg rootet tlf og skaffet Titanium Backup PRO og fryst alle hubs og diverse program jeg ikke bruker,og nå holder batteriet lett i 16-17 timer med MYE bruk.

 

Så titanium backup pro er ikke noe jeg får til uten å måtte roote og altd et der først?

 

Syns det blir så feil når en tlf som skal være så bra og dyr, at man må gjøre alt mulig ekstra på for å få den til å bli bedre.

 

Er ikke dette noe produsenten skulle tenkt på?

 

Er dere ikke enig :S?

Lenke til kommentar

Batternivå 70%

 

Android OS 37% - CPU totalt 1h 19m

Skjerm 19% - Tid på 1h 32m

Maps - Cpu totalt 32m

Android-system - cpu totalt 5m

Spotify - 6m

 

og videre..

 

Er fornøyd med batteriet jeg! :)

 

åssen oppdatering er det du har?

 

bruker du den beste lysstyrken?

Jeg har KE7. Bruker automatisk lysstyrke og har fryst noen apps ja :)

Lenke til kommentar

Halloooo alle sammen! :new_woot:

 

Tenkte å bestille denne telefonen snart, men kan noen forklare meg hvordan batteritiden er med helt vanlig forbruk? Altså moderat lysstyrke, WiFi/3G av og kun noen korte samtaler + noen meldinger om dagen?

 

 

Min holdt i to dager, tre timer og tyve minutter ca med en halvtime internett, en god del smser, litt tegning og lesing, og generell småtukling med tlf. Automatisk lysstyrke, batterisparing fra 10% og nedover, ingen wifi, normal H+ tilkobling.

Lenke til kommentar

hehe,vi har nok samme oppdatering

 

men har du på full lys på skjermen?

 

er wifi på hele tiden? rotasjonen er på hele tiden også?

 

noe du har skrudd av eller vært veldig forsiktig med når du bruker telefonen?

 

kanskje det hjelper meg å få noen tips

Har ikke full lysstyrke hele tiden nei, men noen ganger ja :) Wifi er på når jeg er hjemme, men jeg prøver å skru den av når jeg drar ut av huset, siden det er så enkelt. Ellers bruker jeg telefonen ganske mye, men har faktisk slått av automatisk oppdatering pga den bruker en del data (tror jeg).

 

Men jeg har bare hatt telefonen siden fredag, så har ikke så veldig mye erfaring med batteriet enda :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...