Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det ingen hack som slår av vsync ennå?

SGS1 hadde vel 60fps cap også hvis jeg ikke husker feil. Denne ble da fjernet (av samsung?)

etter hvert. Ligger dette cap'en i kernelen eller et annet sted i systemet? GPU driveren kanskje?

Noen som har noe mere info?

Lenke til kommentar

Jeg har også fått meg en S2 og den er veldig kul osv, men batteritiden er jo en vits! Det varer 8-10 timer uten at den er i bruk! Den lå på pulten min i natt uten SIM kort og uten noen program oppe med skjermen av og hadde brukt opp en full lading i løpet av natten. På batteribruk så viser den at Android OS har brukt 66%. Telefonen er faktisk helt ubrukelig til annet enn å leke seg med hjemme. For til bruk som hverdagsmobil er den helt uegnet grunnet batteriet :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har også fått meg en S2 og den er veldig kul osv, men batteritiden er jo en vits! Det varer 8-10 timer uten at den er i bruk! Den lå på pulten min i natt uten SIM kort og uten noen program oppe med skjermen av og hadde brukt opp en full lading i løpet av natten. På batteribruk så viser den at Android OS har brukt 66%. Telefonen er faktisk helt ubrukelig til annet enn å leke seg med hjemme. For til bruk som hverdagsmobil er den helt uegnet grunnet batteriet :thumbdown:

 

Det jeg sier nå vet jeg er veldig kjipt osv, men hvis du har wifi på, så trekker den nesten "alt" av kraft. Min tlf har vart max i 18 timer, hvis jeg lader den om kvelden å legger med, så er den ca 60% når jeg våkner, så en dag slo jeg AV wifi, ladet til max, la meg, våknet, da var den utrolie 97% ! så wifi trekker STOOORT.

 

Har du lastet ned den nyeste offisielle updaten fra samsung? (sommer til kies snart) den skal vist fixe battery leak, installerte den i går kveld, så har ikke hatt tid til å teste batteriet så mye enda :)

 

Håper det hjalp, selv om det er en kjip løsning. hehe

Lenke til kommentar

Jeg har også fått meg en S2 og den er veldig kul osv, men batteritiden er jo en vits! Det varer 8-10 timer uten at den er i bruk! Den lå på pulten min i natt uten SIM kort og uten noen program oppe med skjermen av og hadde brukt opp en full lading i løpet av natten. På batteribruk så viser den at Android OS har brukt 66%. Telefonen er faktisk helt ubrukelig til annet enn å leke seg med hjemme. For til bruk som hverdagsmobil er den helt uegnet grunnet batteriet :thumbdown:

 

Hubba bubba hurr durr. Har sett 50% batteri igjen etter 20 timer på min, faktisk. Og det er standard software. Ikke engang rootet. Og wifi er påslått hele tiden.

 

Kanskje du ikke burde komme med slike bastante uttalelser? Hvis du hadde lest tråden så hadde du visst at det er en bug med trådløs og noen rutere som gjør at Android OS trekker mye strøm.

Lenke til kommentar

K9 Mail skal være veldig bra.

 

Lastet ned K-9 i går, satt på refresh hvert minutt. Joa den refresher hvert min, men den finner ikke nye emails før CA hvert 10min :p (har testet ved å sende mail fra gmailen min til live.com) merkelig dette :p

 

Godt mulig live.com har en limit på hvor ofte du kan sjekke. Jeg tenker sånn ca... hvert 10. min :p

 

Til alle som sier at telefonen trekker mye i standby:

 

Dere oppleverer enten en bug med routeren dere har og telefonen, eller så har dere et program gående som hele tiden holder telefonen "våken".

 

Den skal maks bruke 2-3% batteri i timen hvis du ikke bruker den og det er med synkronisering av en 10 forskjellige ting (wifi på eller av har ikke så mye å si).

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Hei, hvordan får dere opp prosentvis forbruk av batteriet?

 

Et annet et spørsmål: Ser at mange av dere skriver at dere rooter telefonen. Og ikke minst: Hva er fordelen med å roote? Er det noen ulemper? Jeg er blitt fortalt at man da blir stengt ute av Android markets, men det er fra en reinspikka applefanatiker.

Lenke til kommentar

Hei, hvordan får dere opp prosentvis forbruk av batteriet?

 

Et annet et spørsmål: Ser at mange av dere skriver at dere rooter telefonen. Og ikke minst: Hva er fordelen med å roote? Er det noen ulemper? Jeg er blitt fortalt at man da blir stengt ute av Android markets, men det er fra en reinspikka applefanatiker.

 

Det finnes massevis av widgets for batteristatus på markedet. Jeg bruker "Circle Battery widget"

 

Ved å roote kan du endre på systemfiler. Det tillater f.eks. å slette systemfiler eller installere programvare som endrer på disse. Reklamefilter f.eks.?

 

Du blir selvsagt ikke stengt ute fra Android Markedet.

Lenke til kommentar

Hei, hvordan får dere opp prosentvis forbruk av batteriet?

 

Et annet et spørsmål: Ser at mange av dere skriver at dere rooter telefonen. Og ikke minst: Hva er fordelen med å roote? Er det noen ulemper? Jeg er blitt fortalt at man da blir stengt ute av Android markets, men det er fra en reinspikka applefanatiker.

 

For å få den % greia bytter vi A: ut hele den originale firmwaren med et eget "ROM" eller B: gjør modifikasjoner på telefonen direkte eller C: du kan laste ned en widget og eller en app

 

Søk etter circle battery til eksempel.

 

Om du får noen fordeler ved å roote telefonen kommer helt an på dine ønsker. Om du til eksempel aldri skulle åpne døra likevel så ville det jo ikke bety så mye om den var låst?

 

Slik er det med rooting også faktisk.. Om du ikke har noe behov for å fikle under panseret på telefonen så trenger du ikke roote den. Det er en del apps og diverse greier som krever root, men igjen det er et valg man tar.

 

Å rote telefonen endrer ikke noe som helst annet enn at man får muligheten/friheten til å gjøre mer og endrer ikke din tilgang til Android markedet eller noe andre steder for den saks skyld.

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

 

Hubba bubba hurr durr. Har sett 50% batteri igjen etter 20 timer på min, faktisk. Og det er standard software. Ikke engang rootet. Og wifi er påslått hele tiden.

 

Kanskje du ikke burde komme med slike bastante uttalelser? Hvis du hadde lest tråden så hadde du visst at det er en bug med trådløs og noen rutere som gjør at Android OS trekker mye strøm.

 

Lol bastante uttalelser? Det er jo fakta at min er ubrukelig som telefon sånn den er nå. Og det hjelper meg fint lite at din funker bra. :nei:

Lenke til kommentar

Tidligere i denne tråden var det noen som nevnte noe om et program som kunne ta opp signalet, og ikke bare høytaleren. det var noen som skulle sjekke om det fungerte som det skulle.

Jeg husker ikke hva det het, og det er mange slike program på market. Så er det noen som kan hjelpe meg til hvilket program det gjaldt, eller et tilsvarende to-veis opptagerprogram?

Lenke til kommentar

Tidligere i denne tråden var det noen som nevnte noe om et program som kunne ta opp signalet, og ikke bare høytaleren. det var noen som skulle sjekke om det fungerte som det skulle.

Jeg husker ikke hva det het, og det er mange slike program på market. Så er det noen som kan hjelpe meg til hvilket program det gjaldt, eller et tilsvarende to-veis opptagerprogram?

 

https://market.android.com/details?id=cri.sanity&feature=search_result

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...