Gå til innhold

Den herlige Samsung Galaxy S II tråden! Prat i vei...


Byxxi

Anbefalte innlegg

Hey

 

Har i dag en iPhone 4 som jeg lader hver eller annenhver natt. På dagen har jeg full lysstyrke, dataroaming er på, den sjekker etter mail kontinuelig, så jeg er iogforseg meget fornøyd med batteriet ettersom alt som trekker batteri er på.

 

Hvordan er det med Samsung sin Galaxy S2? Vil jeg få like godt batteri på den?

 

I det jeg byttet bort Dlink ruteren her i hus så tappes ikke telefonen for strøm lengre. Jeg har nå på wifi og mobildata konstant. Lysstyrke på automatsk. På 5 timer idle brukte telefonen 1% batteri, da var skjermen av, wifi på og jeg hadde tre ubesvarte, 7 nye epost og to meldinger.

 

Nå har jeg satt og fiklet med den i 2 timer. Hørt på musikk og spillt drisk for det meste + litt surfing. Batteriet er nå gått ned 6% ekstra på de to timene, men da har den vært i konstant bruk.

 

Jeg synes nå batteriet er kjempe bra på denne telefonen etter at jeg fikk ny ruter ihus. Med Dlink så ble den tappet 10% per time uten å være i bruk så lenge den var koblet opp mot ruteren.

 

Før denne telefonen hadde jeg 2xDesire, Hero og iPhone 3g, de varte ikke i nærheten av så lenge med batteri.

 

Så du er fornøyd med kombinasjonene Netgear/SGS2 skjønner jeg :)

Høres oppløftende ut siden jeg venter på samme router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, dette er største ankepunkt med android (eller kanskje bare SII). Synes nå kanskje at beste løsningen er å få hotmail-kontoen til å vidresende alt til gmail-kontoen. Det er allikevel irriterende.

 

Samt jeg synes oppsettet som følger med telefonen til gmail var langt bedre enn den innebygde e-mail leseren. :S

 

 

Det burde vel finnes flere andre e-postklienter å velge mellom som kan være bedre enn den som følger med mobiltelefonen...

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har konto fra ventelo og får ikke lagt denne til på tlf.

 

På Outgoing server settings skal det være:

 

SMTP server: smtp.vrmail.no

 

 

Jeg får opp "Kan ikke koble til server" når jeg gjør det slikt:/ hmmm

 

Prøv heller smtp.vmail.no på outgoing. Ble en liten skrivefeil der istad.. Hvis det fortsatt ikke fungerer kan det være noe med oppkoblinga di? Kobler du til via WLAN eller GPRS?

Endret av TSport
Lenke til kommentar

last ned apk fila som ligger i første post på XDA forumet. hiv den over på telefonen, bruk filbehandler av valgfri type på telefonen til å starte installasjon av nevnte apk, vent til installasjon er ferdig og bruk telefon igjen.

 

Husk å åpne den når innstallasjonen er ferdig, om ikke ender du bare opp med programmet som trengs for å hente og legge inn ny firmware, men du blir værende på den gamle:p

Lenke til kommentar

Hey

 

Har i dag en iPhone 4 som jeg lader hver eller annenhver natt. På dagen har jeg full lysstyrke, dataroaming er på, den sjekker etter mail kontinuelig, så jeg er iogforseg meget fornøyd med batteriet ettersom alt som trekker batteri er på.

 

Hvordan er det med Samsung sin Galaxy S2? Vil jeg få like godt batteri på den?

 

I det jeg byttet bort Dlink ruteren her i hus så tappes ikke telefonen for strøm lengre. Jeg har nå på wifi og mobildata konstant. Lysstyrke på automatsk. På 5 timer idle brukte telefonen 1% batteri, da var skjermen av, wifi på og jeg hadde tre ubesvarte, 7 nye epost og to meldinger.

 

Nå har jeg satt og fiklet med den i 2 timer. Hørt på musikk og spillt drisk for det meste + litt surfing. Batteriet er nå gått ned 6% ekstra på de to timene, men da har den vært i konstant bruk.

 

Jeg synes nå batteriet er kjempe bra på denne telefonen etter at jeg fikk ny ruter ihus. Med Dlink så ble den tappet 10% per time uten å være i bruk så lenge den var koblet opp mot ruteren.

 

Før denne telefonen hadde jeg 2xDesire, Hero og iPhone 3g, de varte ikke i nærheten av så lenge med batteri.

 

Så du er fornøyd med kombinasjonene Netgear/SGS2 skjønner jeg :)

Høres oppløftende ut siden jeg venter på samme router.

 

Ja det er en helt ny telefon når den brukes mot en annen router.

 

Kan du sjekke hva revision du har på din Dlink? Står under selve ruteren under H/W ver. Ser ut til at versjon A3 ikke skaper noen problemer, men er litt usikker på dette fortsatt. Jeg har A2.

Lenke til kommentar

Jeg har konto fra ventelo og får ikke lagt denne til på tlf.

 

På Outgoing server settings skal det være:

 

SMTP server: smtp.vrmail.no

 

 

Jeg får opp "Kan ikke koble til server" når jeg gjør det slikt:/ hmmm

 

Prøv heller smtp.vmail.no på outgoing. Ble en liten skrivefeil der istad.. Hvis det fortsatt ikke fungerer kan det være noe med oppkoblinga di? Kobler du til via WLAN eller GPRS?

 

Lastet ned K-9 mail nå og med de innstillingene du ga meg funket det med en gang på denne klienten:) takk:)

Lenke til kommentar

Ja det er en helt ny telefon når den brukes mot en annen router.

 

Kan du sjekke hva revision du har på din Dlink? Står under selve ruteren under H/W ver. Ser ut til at versjon A3 ikke skaper noen problemer, men er litt usikker på dette fortsatt. Jeg har A2.

 

Har A2 jeg også. Kjøpte den nesten med en gang den kom.

Har vel egentlig aldri vært helt 100% fornøyd med den, men ikke nok irriterende til at jeg har byttet den ut. Den kostet jo "skjorta" når den kom.

Denne routeren var heller ingen god kombinasjon med Huawei U8800.

 

Merker du forbedring i dekning også?

Soverommet mitt er akkurat på grensen med wifi med denne telefon.

Funker/funker ikke om hverandre. Alle andre telefoner har hatt akseptabel dekning der.

Datarom og soverom er helt i motsatt ende av huset, men siden det har fungert med andre telefoner skal det jo fungere med denne også.

Er litt usikker på om det er selve telefonen, eller om det kommer av D-stink/SGS2 kombinasjonen...

Endret av Samok.no
Lenke til kommentar

Jeg har en D-link Dir 615 og etter en hel dag med Wifi på er fordelingen på de 3 største batteriforbrukerne slik:

 

Android Os 35%

Skjerm 27%

Wi-fi 11 %

 

Dette er 14 timer og 9 min på batteri.

 

Syns ikke Wifièn tar så mye strøm egentlig:/ Vet ikke helt hvor mye den burde ta.

Lenke til kommentar

jeg testet den dialerkoden for å sjekke hvordan kameraversjon jeg hadde og kom borti csm to fw dump. Hva gjør dette egentlig? Og hvordsn versjon bør jeg ha av kameraet? I tillegg lastet samsung apps ned en oppgradering av noe som tydeligvis har et navn på tre bokstaver som jeg ikke fikk noe beskjed om hva var fornoe.

Lenke til kommentar

Jeg har en D-link Dir 615 og etter en hel dag med Wifi på er fordelingen på de 3 største batteriforbrukerne slik:

 

Android Os 35%

Skjerm 27%

Wi-fi 11 %

 

Dette er 14 timer og 9 min på batteri.

 

Syns ikke Wifièn tar så mye strøm egentlig:/ Vet ikke helt hvor mye den burde ta.

 

Kan du trykke inn på Android OS og se hva cpu tid står på?

Lenke til kommentar

Ja det er en helt ny telefon når den brukes mot en annen router.

 

Kan du sjekke hva revision du har på din Dlink? Står under selve ruteren under H/W ver. Ser ut til at versjon A3 ikke skaper noen problemer, men er litt usikker på dette fortsatt. Jeg har A2.

 

Har A2 jeg også. Kjøpte den nesten med en gang den kom.

Har vel egentlig aldri vært helt 100% fornøyd med den, men ikke nok irriterende til at jeg har byttet den ut. Den kostet jo "skjorta" når den kom.

Denne routeren var heller ingen god kombinasjon med Huawei U8800.

 

Merker du forbedring i dekning også?

Soverommet mitt er akkurat på grensen med wifi med denne telefon.

Funker/funker ikke om hverandre. Alle andre telefoner har hatt akseptabel dekning der.

Datarom og soverom er helt i motsatt ende av huset, men siden det har fungert med andre telefoner skal det jo fungere med denne også.

Er litt usikker på om det er selve telefonen, eller om det kommer av D-stink/SGS2 kombinasjonen...

 

Dekningen ser ut til å være helt identisk når jeg sjekker med wifi analyzer. Merker når jeg er i bilen utenfor så er det så vidt den klarer å koble til, samme var det mot Dlink.

 

Nå var ikke dette noe bedre med Desire når jeg hadde den, så jeg merker ikke noe til dårligere dekning med denne telefonen enn med tidligere telefoner. Samme gjelder i grunn med mini pro, de faller ut på samme sted alle sammen.

 

Kan sjekke med wifi analyzer på mini pro i morgen og se om der er noen forskjell.

 

jeg testet den dialerkoden for å sjekke hvordan kameraversjon jeg hadde og kom borti csm to fw dump. Hva gjør dette egentlig? Og hvordsn versjon bør jeg ha av kameraet? I tillegg lastet samsung apps ned en oppgradering av noe som tydeligvis har et navn på tre bokstaver som jeg ikke fikk noe beskjed om hva var fornoe.

 

Etter du har lastet ned programmet i fra samsung må du innstallere det så velge åpne, viktig:-) Bør vel ha nyeste med mindre den inneholder noen feil.

 

csm to fw dump tipper jeg bare er å hente ut firmwaren til kamera og lagre den lokalt.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Jeg har en D-link Dir 615 og etter en hel dag med Wifi på er fordelingen på de 3 største batteriforbrukerne slik:

 

Android Os 35%

Skjerm 27%

Wi-fi 11 %

 

Dette er 14 timer og 9 min på batteri.

 

Syns ikke Wifièn tar så mye strøm egentlig:/ Vet ikke helt hvor mye den burde ta.

 

Kan du trykke inn på Android OS og se hva cpu tid står på?

 

Android Os står på 1 time og 56 min:/

Lenke til kommentar

Jeg har en D-link Dir 615 og etter en hel dag med Wifi på er fordelingen på de 3 største batteriforbrukerne slik:

 

Android Os 35%

Skjerm 27%

Wi-fi 11 %

 

Dette er 14 timer og 9 min på batteri.

 

Syns ikke Wifièn tar så mye strøm egentlig:/ Vet ikke helt hvor mye den burde ta.

 

Kan du trykke inn på Android OS og se hva cpu tid står på?

 

Android Os står på 1 time og 56 min:/

 

Det var ikke så mye i forold til hva jeg hadde tilkoblet Dir-655. Da var det gjerne 40 minutter pr time.

 

Nå på 18 timer batteri har jeg 35 minutter med Android OS. Fortsatt mye mer enn hva som er på mini pro, men samtidig langt mindre enn hva jeg hadde før jeg byttet ruter.. Jeg har til og med 35% batteri igjen, og sist jeg hadde batteri igjen på telefonen når kvelden kom var når jeg hadde Nokia N82.

 

Så jeg er nå superfornøyd med denne telefonen, helt fantastisk, og overgår Desire så til de grader:-)

Lenke til kommentar

 

Lastet ned K-9 mail nå og med de innstillingene du ga meg funket det med en gang på denne klienten:) takk:)

 

Det var bra. Da var det sikkert noe annet på mobilen din som forstyrret den innebygde mailklienten.

 

Lurer faktisk på om man får push meldinger fra ventelo? Ikke funnet noen måte å få det til på ennå.

Lenke til kommentar

Ok, hold dere fast lol.

 

5016.jpg

 

Høhø, her snakker vi extreme power heh.

 

Jepp, det der kan du få med å kjøpe dette programmet her. Og nei, du trenger ikke noe custom kernel for å overklokke CPU'en på Galaxy S II nå lengere :dribble: .

 

Dette programmet funker ikke med custom kernels uansett så.

 

Men det programmet der koster penger, så om du vil ha den versjonen som er gratis, så kan du bare klokke CPU'en til 1452 MHz. Og du kan heller ikke sette den til å bruke instillingene ved neste boot.

 

Jeg bruker den gratis versjonen for øyeblikket, og jeg klarte å tyne ut 4400 poeng i Quadrant Standard med CPU'en klokket til 1452 MHz.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, hold dere fast lol.

 

5016.jpg

 

Høhø, her snakker vi extreme power heh.

 

Jepp, det der kan du få med å kjøpe dette programmet her. Og nei, du trenger ikke noe custom kernel for å overklokke CPU'en på Galaxy S II nå lengere :dribble: .

 

Dette programmet funker ikke med custom kernels uansett så.

 

Men det programmet der koster penger, så om du vil ha den versjonen som er gratis, så kan du bare klokke CPU'en til 1452 MHz. Og du kan heller ikke sette den til å bruke instillingene ved neste boot.

 

Jeg bruker den gratis versjonen for øyeblikket, og jeg klarte å tyne ut 4400 poeng i Quadrant Standard med CPU'en klokket til 1452 MHz.

 

Sykt. Og det verste er jo at den er stabil, og bruker ikke mye mer strøm heller!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...