Gå til innhold

Radiohead - The King of Limbs er ute


Left Blank

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler "vi" har blitt litt bortskjemt med alle tidligere utgivelser. Så når et album som The King of Limbs kommer klarer vi ikke å verdestte det i like stor grad siden det faller litt bak. Liker albumet ganske godt nå, men kan ikke legge skjul på at jeg forventet mer i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Føler "vi" har blitt litt bortskjemt med alle tidligere utgivelser. Så når et album som The King of Limbs kommer klarer vi ikke å verdestte det i like stor grad siden det faller litt bak. Liker albumet ganske godt nå, men kan ikke legge skjul på at jeg forventet mer i utgangspunktet.

Da burde dere prøve å lytte til det som er "poengene" med sangene. Det er på noen vis et annerledes album en tidligere men har fortsatt elementer fra eldre album. Bloom er i mine øyne en av deres beste.

Lenke til kommentar

Da burde dere prøve å lytte til det som er "poengene" med sangene. Det er på noen vis et annerledes album en tidligere men har fortsatt elementer fra eldre album. Bloom er i mine øyne en av deres beste.

For min del blir ikkje musikken betre sjølv om eg har lese og forstått teksten.

Lenke til kommentar

Da burde dere prøve å lytte til det som er "poengene" med sangene. Det er på noen vis et annerledes album en tidligere men har fortsatt elementer fra eldre album. Bloom er i mine øyne en av deres beste.

For min del blir ikkje musikken betre sjølv om eg har lese og forstått teksten.

Hehe, ikke tekstene, musikken.

Lenke til kommentar

Kva er poengene med låtene?

Tja, vil vel si det er som med alle andre sanger, å høre den til sitt fulle potensiale, noe som regel er noe lignende komponisten sin visjon. Endel ganger så finnes det flere dimensjoner av musikken som ikke musikeren selv hørte da. Det blir en skala fra inget potensiale til fullt potensiale, og jo mindre en person liker en sang, jo flere ligger over han på skalaen... Mange ganger så er det fysisk umulig for noen å høre elementene på samme måte som en annen, men hvilke lyder og melodier man liker eller ikke liker er jo en smakssak.

Lenke til kommentar

Så om ein ikkje er noko imponert over ein song er det fordi ein ikkje har evnen til å oppfatte dens fulle potensiale? Eg kjøper ikkje den der. Det finnes nok forskjellige måtar å lytte til og tolke ein song, men lyden er akkurat det same.

Lyd har ingen mening uten en person til å høre den, ihvertfall i en musikalsk kontekst.

 

Si meg da, hvis en person liker veldig godt en sang, mens en annen ikke liker den, hvem har mest "rett"? Alle "måler" kvaliteter ut ifra sine egne verdier, men i bunn og grunn så er det like mye i en sang av det gode folk ser, som det dårlige folk ser.

Lenke til kommentar

Det er greit nok, men når eg høyrer ein song så høyrer eg det samme eg kjem til å høyre dei neste 100 gongene. Det er sjølvsagt individuelle opplevingar av musikk, men alle høyrer den same lyden, det er den individuelle sin smak som bestemmer om vedkomande liker det eller ei.

 

Eg prøver ikkje å lytte til TKOL for å finne eit poeng eller ein meining som gjer albumet betre.

Lenke til kommentar

Det er greit nok, men når eg høyrer ein song så høyrer eg det samme eg kjem til å høyre dei neste 100 gongene.

 

Har du aldri hørt et album flere ganger og det har vokst på deg etter flere lyttinger?

 

Har du aldri oppdaget nye aspekter ved en sang?

 

Synes isåfall litt synd på deg. For sånn har eg hatt det flere ganger, spesielt med radiohead sine album.

Lenke til kommentar

Første gang jeg smakte sushi, øl, rødvin, kaffe, sigaretter, hvitvin, whiskey, kuse og kaviar så synes jeg ikke det var noe særlig. Det samme gjelder Kid A, Animals, Ingmar Bergman, Woody Allen, Immanuel Kant og å bli kvalt under sex. Enkelte ting vokser på deg, og det er ofte de tingene som vokser på deg som du setter mest pris på. Bortsett fra whiskey, kaffe og Kant, som jeg fortsatt forakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...