Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan ber man ut jenter på norsk?


Anbefalte innlegg

På engelsk er intensjonen ganske klar:

"Do you want to go out with me?"

 

Norsk:

"Vil du gå ut med meg?"

"Vil du finne på noe en dag?"

 

Hvordan sier man dette slik at det ikke er noen misforståelser ute å går? Hun må jo forstå at jeg ber henne ut, og ikke bare som en venn (for hun er en venn som jeg har følelser for).

 

Hjelp :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Bedre å ikke kalle det 'date' igrunn når man spør. Kan fort bli kleint eller gjøre en eller begge parter mer nervøs enn nødvendig. "Skal vi finne på noe?". Hvis du er litt mer konkret er det bedre, fex "Skal vi se <insert film here> Onsdag kl 18 i kinoen?".

 

Men TS spesiserer jo at han ikke vil det skal bli misforståelser.

Lenke til kommentar

Bedre å ikke kalle det 'date' igrunn når man spør. Kan fort bli kleint eller gjøre en eller begge parter mer nervøs enn nødvendig. "Skal vi finne på noe?". Hvis du er litt mer konkret er det bedre, fex "Skal vi se <insert film here> Onsdag kl 18 i kinoen?".

 

Men TS spesiserer jo at han ikke vil det skal bli misforståelser.

Da spør man om å treffes en dag for å gjøre et eller annet, og man spesifiserer at det er for å bli bedre kjent med DEG :). Da skjønner de fleste at man gjerne har noen flere hensikter i lengden. Blir litt mer naturlig da enn å kalle det en date, men selvfølgelig, når du får ja, så kan du godt svare "Da er det en date! ;)".

Endret av ChrML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...