Gå til innhold

FIFA 12: Den Gigantiske Tråden


  

358 stemmer

  1. 1. Kommer Fifa 12 i spillsamlingen din?

    • Ja
      280
    • Nei
      37
    • Trenger mer info når den tid kommer
      25
    • Det er PES som gjelder
      7
    • Går for begge
      6
    • Ja, det gjorde det. Men fy FAEN som eg angrer!!!
      3


Anbefalte innlegg

post-97018-0-32117300-1296944025_thumb.jpg

 

FIFA 2012: LET THE EXPECTATIONS BEGIN!!!

 

 

 

 

Lager liksågodt tråden for Fifa 12 allerede nå, siden eg allerhelst vil glemme Fifa 11 så fort som overhodet mulig.

 

Kan (dessverre?) ikke annet enn å glede meg til Fifa 12, selv om EA og Fifa 11 skuffet meg mer enn eg trodde var mulig, skal mye til for at EG ikke liker et fotballspill, men EA klarte det virkelig med Fifa 11. At eg har gått tilbake til Fifa WC og Fifa 10 sier sitt.

Altså, eg er en STOR Fifa fan, men Fifa 11, og alle problemene dette spillet har ført med seg, har virkelig satt sine spor i en ellers så rasjonell liten pode som megselv.

 

Men gleder meg som sagt uansett til Fifa 12, og venter i spenning på om EA klarer å løfte det 12 spillet i serien opp fra grøfta. Spillet kommer antakelig i butikkene i September/Oktober som sine forgjengere har gjort. Demo dukker vel opp på sensommeren/høsten en gang.

 

 

 

 

 

Litt småinfo (det som er kommet) rundt Fifa 12 følger:

 

Generell info:

http://www.computera...ady-started-ea/

 

Hvordan blir kommenteringen i Fifa 12? :

http://www.computera...nt-in-question/

http://www.totalvide...ture-16002.html

 

Mer realisme i Fifa 12? :

http://translate.goo...11.html&act=url

 

Spillerhistorier og kampdag atmosfære oppgraderinger? :

http://www.computera...rovements-list/

 

Litt konkrete ting det jobbes med er:

 

-Quick throw-ins

-Improved freekick system

-Improved team AI

-Improved soul and passion

 

Gleder meg til å se om de får til det nest siste punktet der, for der er det MYE å hente både på spilleglede og levetid.

 

FIFA 12 brings to the pitch the game-changing new Player Impact Engine, a physics engine built to deliver real-world physicality in every interaction on the pitch. Revolutionary gameplay innovations inspired by the real-world of soccer make FIFA Soccer 12 deeper and more engaging. All-new Precision Dribbling delivers a higher fidelity of touch on the ball for attacking players, while Tactical Defending fundamentally changes the approach to defending by placing equal importance on positioning, intercepting passes and tackling. Plus, CPU players have been infused with Pro Player Intelligence, the next generation of player intelligence and performance.

Endret av LunaticFanatic
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper de videreutvikler Personality +. Greit nok at C.Ronaldo sprer beina som f*** før han tar frispark, men jublinga er det samme hver gang etter scoring, uavhengig av hvilken spiller. F.eks når jeg scorer med min BeAPro og hopper og holder rundt Higuain, så springer C.Ronaldo Forran og jubler..Jeg vil se en feiring hvor hele laget hopper i en klynge, og ikke bare 1 og 1. Kjedelige feiringer på Fifa 11. Ikke mye personlighet bak det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Litt info om "Rage quitting"

 

 

“This is (and will always be) the great debate in FIFA I think and the range of comments here just goes to show how complex an issue it is. There are some fantastic points and counter-points and we know that we can’t please all the people all of the time. For the suggestion about introducing the WC online model of seasons, I know this was something that was looked at but opted against for 11, we will have to see what the future holds for whether it makes a return.

 

As for punishments, ring-fencing, handicaps and wrist slaps I don’t think there is a best-case scenario here but greater analysis of the tools available would be a good starting point. I believe it is possible to differentiate between someone’s connection going (even if it’s pulling the plug) and someone pressing the “quit” button and if that is true then we can build from that. After that I guess it’s a case of graded “punishments” or actions taken. I like the option for those with a high DNF to be matched up with others that have a high DNF but there also needs to be a chance of redemption; if someone enters this ring-fenced area and they don’t quit for their next five matches their DNF decreases and they move down a rung and closer to “freedom” where they can find matches against people with a low / non-existent DNF. For those that continue to quit on a regular basis they continue to be matched up against people of the same mindset.

 

On the side of results, ranking points and when are games counted as a “win” etc I think the current 5 min rule is a useful bench mark and after that a trigger related to the second–half of a match could also be useful. 3-0 wins I think are fair and are good at highlighting how many times someone has been quit on but I do think evolving the achievements / trophies to take into consideration quitting is something that needs to happen.

 

Given my experience of playing numerous different types of online games I don’t think we can ever eradicate the quitting “factor” but to quote a great film; the needs of the many outweigh the needs of the few or the one.”

 

Lenke til kommentar

FIFA er ikke det eneste EA spillet som sliter med dårlig servere, så dette er nok allround for dette selskapet.

 

Anyways, tror dette blir det eneste FIFA spillet, de siste årene, jeg ikke vil forhåndsbestille og prøve å få tak i. FIFA 11 er tidens største fiasko, for meg, innen FIFA serien og de gjør skam på fotball generelt. Det spillet her burde utviklerne fått å teste i jul 2009, nettopp pga kvaliteten og bugs som kom. Så det er UTROLIG at EA i det hele tatt TØR å gi ut slike spill, de ødelegger alt for seg selv.

Uten Crysis hadde sikkert EA gått på rævva ut av spillindustrien.

 

Forbedringer som jeg SKAL se til FIFA 12 før jeg i det hele tatt tenker på å skaffe det er:

- 5 sec button laggen SKAL være borte. (Alle som har spilt Clubs vet hvor irriterende nettopp dette er. Ingen andre spill har slik type lag, og den burde heller ikke være mulig å skaffe i 2011.)

- Keeperens IQ (Vel, hvert eneste år sier EA at keepern har blitt smarte, men skjer det noe? Nei. Keepern oppfører seg noen ganger så dumt at man forstår virkelig ikke hva EA snakker)

- EAs servere til FIFA (Å dette inn og ut av EA sine servere online er helt jævlig irriterende til tider, dra på seg tap etc for noe DU ikke kan noe for)

- Offside, fordel etc (Dette punkter er så viktig da dømmingen og alt til tider fungerer så dårlig at det er faktisk "ubrukelig")

- Hands (Skal de ha det med, gjør det ordentlig. ALT som treffer hånden i FIFA 11 er offside, det er helt latterlig at et FIFA spill hadde dette for noen år tilbake og faktisk så fungerte hands bedre da)

- Masse offline crap som jeg ikke kan uttale meg mye om da jeg for det meste holder meg til den online delen av spillet, men har hørt mange har klagd over dårlig spillerkjøp osv i karriere.

 

Vil bare minne dere på at EA er et selskap dere ikke burde høre eller tro mye på. De sa FIFA 11 kom til å bli ditt og datt, men lite eller ingenting av det så vi noe spesielt til da vi hadde spillet i hånden. De ljuger år på år og den beste måten å få de til å høre på oss er å være kritiske og da kanskje boikotte et spill som til og med Treyarch ville kalt en "tidlig" beta.

 

Uansett, det som MÅ gjøres for at jeg skal bruke 500 kr på FIFA 12 er at serveren skal være forbedret, samt 5 sec button laggen skal være historie.

Lenke til kommentar

Etter å ha spilt endel FIFA 11 synes jeg det ikke er så dårlig som mange skal ha det til. Noen ting kan selvsagt forbedres, men føler mange overreagerer siden spillet har blitt vanskeligere enn FIFA 10 var, i tilleg er det mye lavere tempo i spillet.

 

Lista mi over ting som jeg gjerne skulle fått inn.

-Støttes de 4 tignen som er nevnt

-Quick throw-ins(hadde blitt spennende å se opp dette skjer hver gang, og hadde vært bra hvis de hadde fått til raske frispark også)

-Improved freekick system(alt for lett nå, men vet ikke helt hvordan de skal gjøre det bedre)

-Improved team AI(støttes)

-Improved soul and passion(blir vel litt mer av persenality + greiene, ikke det jeg ønsker mest, men er jo en forbedring)

-Online quitters skal bannes

-Lag bør bli borte

-Button-lag må fjernes

-Pro Clubs gjøres enda mer ut av. Egene embler, drakter, bestemme drakt nr selv osv.

-De randome spillerene på Pro Clubs får ferdigheter etter snittet av de menneskestyrte spillerne, mulig bonus hvis man er mange. Maks ferdigheter på 75.

-Trait blir endtret(skal ikke være nødvendig at man må ha en trait for å skyte driven frispark eller stoppe i tilløpet på en straffe)

-VP kan bli enda bedre, men må være mye vanskligere/tidskrevende å gå fra 90 og oppover. F.eks 100 mål for hvert skillpoeng fra 90-95 innenfor mål. Og fra 95-99 kan det gå på form de siste 10 kampene.

VP kan bli mye mer personelig, flere typer hårstiler, flere sko osv.

-Mer balansert styrke vs fart vs teknikk.

-Skilled dribble tilbake til FIFA 10 standard, bli kvitt det at han stopper på ballen.

-Combofinter

-Et slags fintebarometer som du kan slite ut på motstanderen, tar du mange finter med en dårlig spiller vil han etter hvert falle eller miste ballen. Finter du med en god spiller mot en dårlig vil du slite ut forsvarspillerne slik at når du utfører rykket kan han falle eller eller misser på taklingen. Har du stor avstand til spilleren vil ikke dette funke, og man må derfor finte tett oppi spilleren.

-Manager delen bryr jeg meg ikke noe om, så selv om det garantert er mange ting som bør fikses der, så er ikke dette viktig for meg-

-Mer oppdaterte spillere og baner. Higuain har ikke langt hår selv om han hadde det får 2 år siden, og Bernabeu har ikke 15 meter fra banene til tribunen. Kort sagt bedre grafikkog utseende.

-Lengre reprise tid på xbox, er på 8 sekunder nå.

-Øke vanslighetsgraden for pasninger, skudd, innlegg osv.

-Fjerne assisted, og legge til semi som det nye defult systemet. Til FIFA 13 burde manuael være det eneste alternativet, eventuelt et blanding av semi og manuel.

 

Garanter mer, men det er det første jeg kommer på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til FIFA 13 burde manuael være det eneste alternativet, eventuelt et blanding av semi og manuel.

 

 

Kødder du nå? Du vet at det ikke er alle Fifa-spillere som er like gode? Når man har muligheten til Automatic for de som ikke er så god, og Manuel for de som behersker spillet mer, hvorfor da ta vekk Automatic, slik at de som ikke er så god, må slite med Manuel?

 

Mye av det du skriver er bull, som aldri vil bli vikset på. Greit nok at mye på fifa 11 burde vikses på, men spillet skal også tilpasses flere. Selv om Fifa har eksistert i over 10 år, betyr det ikke at alle har spilt seg gode og er pro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til FIFA 13 burde manuael være det eneste alternativet, eventuelt et blanding av semi og manuel.

 

 

Kødder du nå? Du vet at det ikke er alle Fifa-spillere som er like gode? Når man har muligheten til Automatic for de som ikke er så god, og Manuel for de som behersker spillet mer, hvorfor da ta vekk Automatic, slik at de som ikke er så god, må slite med Manuel?

 

Mye av det du skriver er bull, som aldri vil bli vikset på. Greit nok at mye på fifa 11 burde vikses på, men spillet skal også tilpasses flere. Selv om Fifa har eksistert i over 10 år, betyr det ikke at alle har spilt seg gode og er pro.

 

Hva er bull av det jeg skrev? Kom gjerne med eksempler isteden for å bare si at det er bull.

 

Poenget er at assisted er alt for lett, og etter min mening burde man ikke kunne velge mellom forskjeliige måter å spille på. Semi burde vært default slik at folk ble bedre og det samtidig ble større sprik mellom god og dårlig. Slik er assisted er nå kan man oppleve å tappe pasningknappen og likevel blir det en perfekt 20-meters pasning. Spiller burde blitt vanskligere i det vanlige spillet.

 

Har forresten en forbedring til:

-Større kollektiv press, og da muligheten til å flytte laget mye høyere uten ball.

 

Du vet ikke om noen steder der man kan sende inn forslag til EA Lunatic? De høres sikkert ikke etter, men er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Spillet er altfor lett ja, det er jeg enig.

Man trenger jo bare å spille litt og klare å trykk på pasningknappen og vips så har man en angrep. Av og til kan man også slå folk som ER bedre enn, men pga alt annet så får man hjelp. Iallefall burde online delen kun bestå av SEMI og Manual. Offline kan folk bestemme selv!

 

Og så teipball sier vil man finne de gode og de dårlige spillerne. Som det er nå er alle sammen klinga i en haug, der noen skiller seg ut den positive veien, men meste parten ligger på samme nivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til FIFA 13 burde manuael være det eneste alternativet, eventuelt et blanding av semi og manuel.

 

 

Kødder du nå? Du vet at det ikke er alle Fifa-spillere som er like gode? Når man har muligheten til Automatic for de som ikke er så god, og Manuel for de som behersker spillet mer, hvorfor da ta vekk Automatic, slik at de som ikke er så god, må slite med Manuel?

 

Mye av det du skriver er bull, som aldri vil bli vikset på. Greit nok at mye på fifa 11 burde vikses på, men spillet skal også tilpasses flere. Selv om Fifa har eksistert i over 10 år, betyr det ikke at alle har spilt seg gode og er pro.

 

Hva er bull av det jeg skrev? Kom gjerne med eksempler isteden for å bare si at det er bull.

 

Poenget er at assisted er alt for lett, og etter min mening burde man ikke kunne velge mellom forskjeliige måter å spille på. Semi burde vært default slik at folk ble bedre og det samtidig ble større sprik mellom god og dårlig. Slik er assisted er nå kan man oppleve å tappe pasningknappen og likevel blir det en perfekt 20-meters pasning. Spiller burde blitt vanskligere i det vanlige spillet.

 

Har forresten en forbedring til:

-Større kollektiv press, og da muligheten til å flytte laget mye høyere uten ball.

 

Du vet ikke om noen steder der man kan sende inn forslag til EA Lunatic? De høres sikkert ikke etter, men er verdt et forsøk.

 

Jeg kom jo med argument? Folk som ikke har så mye tid til overs til å spille spill, synest sikkert det er greit at de kan sette innstillingene og vanskelighetsgradene lavere, slik at de slipper å ergre seg over at det skal være vanskelig. Det er ikke alle som spiller for ¨å bli/være gode..en god del spiller bare for å slappe av eller ha det artig når de kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skriver: Mye av det du skriver er bull, som aldri vil bli vikset på. Det virker som du mener det er flere ting enn bare vansklighetsgraden av det jeg skriver osm er bull. Det er også det jeg svarer på, og der kommer du ikke med noen argumenter.

 

Men som jeg har sagt, FIFA er for lett. Man har som regel en pasningsprosent på ca 80, noe som er høyere enn hva topplagene i verden har, i tilegg spiller man mange flere risikopasninger. Jeg ønsker at FIFA skal være mer en fotballsimulator enn det er nå. Jeg skjønner at andre vil at det skal være lett slik at man får til spillet. Men man vil bli bedre hvis semi er default og man fjerner assisted, i tilegg vil man få større muligheter til å spille pasninger på sin måte og ikke spillet sin måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...