Gå til innhold

Sex med dyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser hvor dette beveger seg. Dreping av dyr er en gråsone. Sex med dyr er ikke en sone i det hele tatt.

 

Hva ville du selv? Blitt voldtatt eller drept?

 

Jeg likestiller det med pedofili.

 

Da likestiller du dyr med barn.

 

For et dumt spørsmål! Er liksom ultimatumet å bli voldtatt eller drept for et dyr?

 

Og hva er så sjokkerende med at han likestiller dyr med barn? Det er vel fint framtredende at det er det han mener, noe mange gjør. Både barn og dyr har tross alt følelser, og vekker empatiske og sympatiske medfølelser i oss.

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar
(heck, interbreeding skjer til og med i naturen)

 

Det har jeg aldri sett eller hørt noe om. Kan du gi meg ett eksempel?

 

Gjerne det :)

Først må jeg bare definere litt her. Interbreeding vil si å parre med beslektede arter. Dette kan lede til avkom, og kan faktisk bli et problem dersom det skjer mye. Det hender også at dyr har parrer med arter som de ikke er nært beslektet med (evolusjonsmessig), men det er lite data på dette, da dette er særdeles lite interessant - det kan jo ikke bli avkom av det.

 

Wikipedia har et bar utmerkede artikler jeg vil anbefale deg å lese :)

http://en.wikipedia....wiki/Inbreeding

http://en.wikipedia....Hybrid_(biology)

 

 

EDIT:

@Ape I Båt: Du har vært her bare noen få dager, men har over tusen innlegg. Jeg har sett deg de siste dagene, og jeg irriterer meg allerede over deg (og listen over brukere jeg irriterer meg over er liten). Kan du være så snill å skrive mer i hvert innlegg, samt argumentere bedre?

Endret av ze5400
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tar ikke stilling til spørsmålet. Det var bare en kommentar. (Derfor "Apropos ingenting"-prefikset...) jg har altfor liten tid til å engasjere meg i debattene her på forumet som det er, all tiden går med til å administrere det, så da må jeg være litt selektiv når det gjelder hvilke emner jeg skal la meg lokke ut på lengre diskusjoner om. :)

 

Jeg spiser kjøtt, og dermed har jeg vel tatt et standpunkt til akkurat det. Men det utelukker ikke det standpunkt at levende vesener fortjener å slippe smerte og overgrep så lenge de faktisk lever i vår varetekt, slik husdyr nå engang gjør.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
(heck, interbreeding skjer til og med i naturen)

 

Det har jeg aldri sett eller hørt noe om. Kan du gi meg ett eksempel?

 

Gjerne det :)

Først må jeg bare definere litt her. Interbreeding vil si å parre med beslektede arter. Dette kan lede til avkom, og kan faktisk bli et problem dersom det skjer mye. Det hender også at dyr har parrer med arter som de ikke er nært beslektet med (evolusjonsmessig), men det er lite data på dette, da dette er særdeles lite interessant - det kan jo ikke bli avkom av det.

 

Wikipedia har et bar utmerkede artikler jeg vil anbefale deg å lese :)

http://en.wikipedia....wiki/Inbreeding

http://en.wikipedia....Hybrid_(biology)

 

 

EDIT:

@Ape I Båt: Du har vært her bare noen få dager, men har over tusen innlegg. Jeg har sett deg de siste dagene, og jeg irriterer meg allerede over deg (og listen over brukere jeg irriterer meg over er liten). Kan du være så snill å skrive mer i hvert innlegg, samt argumentere bedre?

 

Å sammenligne sex mellom to raser og to arter er en vid forskjellig ting. Jeg vet godt hva du snakker om her, typ liger (blanding mellom tiger og løve), men å ta sex mellom mennesker og klovedyr er jo sinnsykt.

Lenke til kommentar

Liker du bedre å administrere enn å delta?

Egentlig ikke, men noen må gjøre det, og selv om jeg foreløpig ikke får rare lønna for det så er det en interessant utfordring. Jeg har en visjon om nettdebatten, om ytringsfrihet og åpenhet, og forumet lar meg jobbe for nettopp dette. (Selv om lover og eiere og samfunnsmoral og annet setter grenser for min handlingsfrihet.) Når folk diskuterer om piratkopiering skal være lov, er jeg som gammel programvareutvikler (og musiker) faglig interessert. Men når folk diskuterer om det skal være lov å diskutere piratkopiering, da har de truffet mitt hjertebarn...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

... men å ta sex mellom mennesker og klovedyr er jo sinnsykt.

 

Og derfor burde det være ulovlig?

 

Det er klart, jeg er ikke tilhenger av saken, men jeg mener definitivt ikke at det burde være forbudt, med mindre det kan påvises at dyret tar skade av det. Og om dyret tar skade av det vil jeg hevde at en tiltale for dyremishandling vil være vel så bra som en tiltale for å ha hatt sex med dyr.

 

EDIT:

@Dr.Satan: Det er da ingenting med å diskutere lovligheten av emnet som burde lede deg til det skritt å tenke på handlingen?

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Egentlig ikke

 

Da synes jeg du skal begynne å diskutere i stedet! Du bør følge din rasjonelle egeninteresse.

 

Når folk diskuterer om piratkopiering skal være lov, er jeg som gammel programvareutvikler (og musiker) faglig interessert.

 

Vi har en debatt gående om det nå. Det hadde vært interessant å høre din mening.

 

å ta sex mellom mennesker og klovedyr er jo sinnsykt.

 

Kristendommen er også sinnssyk. Skal vi forby den?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

As an animal lover, I am deeply sympathetic to arguments that we should treat animals humanely. But the moral issue of how we should treat animals is a different and much wider matter than the issue of what legal obligations there should be for protecting animals. For instance, it is normally immoral to lie to your friend, but that does not imply any legal rights or protections. The support for granting animals legal protection is based on the confusion between concern about the welfare of animals and a proper ground for rights.

 

Her kan dere lese om hvorfor dyr ikke har rettigheter.

Endret av ape i båt
Lenke til kommentar

Egentlig ikke

 

Da synes jeg du skal begynne å diskutere i stedet! Du bør følge din rasjonelle egeninteresse.

 

Når folk diskuterer om piratkopiering skal være lov, er jeg som gammel programvareutvikler (og musiker) faglig interessert.

 

Vi har en debatt gående om det nå. Det hadde vært interessant å høre din mening.

 

å ta sex mellom mennesker og klovedyr er jo sinnsykt.

 

Kristendommen er også sinnssyk. Skal vi forby den?

 

Blir jo ikke helt det samme som dyresex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...