Gå til innhold

Huawei U8800 / Ideos X5


jevel

  

132 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med din U8800 / Ideos X5?

    • Ja
      100
    • Nei
      32


Anbefalte innlegg

Huff, nå begynner Jeg å bli drittlei av denne telefonen, oppsummering :

 

1. Batteriet varer ikke hele dagen, noen dager er det tomt kl 18. Batterimåleren er tragisk ustabil hopper mellom tomt og fullt hele tiden.

 

2. 3g fungerer ikke, må tvinge telefonen til å bruke edge.

 

3. Rebooter når det minst passer.

 

4. Det bluetooth er sørpe tregt. Bruker 10 min på å sende en mp3 fil på 4mb.

 

5. Wifi fungerer ikke stabilt uansett hvilken ruter jeg er koplet til.

 

6. Lyden under samtaler er ubrukelig. Jeg blir ikke hørt i andre enden.

 

7. For lavt volum i hodetelefoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste av punktene kan du løse ved å installere custom ROM. nr. 7 kan du justere selv ved å gjøre det jeg skrev på side 75:

Du må ha root (på min forrige kommentar kan du laste ned z4root; innstaller, åpne, velg permanent root, telefonen vil restarte og hvis du har fått appen "superuser" har du root ;) )

 

Last ned "root explorer" fra market. Finn /system/etc/hwVolumeFactor.cfg og trykk ikonet "mount R/W", åpne med text editor , du skal se noe som dette:

 

speaker=80

wired_headset=70

 

Øk verdien/ene med ca +10 i begynnelsen og hør hvordan dette er. Trykk menu og lagre. Restart telefonen. Lyden skal ha økt litt.

Lenke til kommentar

Ja Stockwells b160 er blitt litt gammel nå :) Jeg bruker dual-boot med MIUI og CM7, bytter på litt hva jeg føler for. Hvis du liker hvordan Gingerbread ser ut velger du CM7, hvis du syns MIUI ser bra ut velger du den ;) *Anbefaler å prøve MIUI, det er SYKT bra, egen theme-manager og ligner bitte-litt på ios.

ROM som er til Huawei u8800:

- MIUI

- CM7

- Oxygen

- Void (2.2), FLB r7 (2.2)

Slik rangerer jeg de oppdaterte ROM-ene som er nå. MIUI best, så CM7 :D

 

edit. Finn ROM's, recovery og kernels på XDA

Endret av skifyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk hentemelding på min Huawei u8800 nå. Forstår det slik at det er fullt mulig å øke batterilevetiden, fjerne bugs og øke clockehastigheten ved hjelp av roms.

Noen som har lyst å anbefale noen knirkefrie, gjerne med mulighet til norsk tastatur v/teksting, og forklare/linke til en grei fremgangsmåte?

Ville satt voldsom stor pris på dette, kommer nok til å bruke forumet aktivt fremover ;)

Lenke til kommentar

Bugs, roms, dårlig telefon med stock fw?

Har jeg for andre gang på rad kjøpt katta i sekken nå? for noe som er dårlig i fra produsent og må flashes for å bli brukbar? (har da fra før den tragiske Samsung Omnia HD, hvor oppdateringer ble lovet i et par år og likevell ikke kom til nordmenn)

Syntes nå å ha lest i noen tester av U8800 tidligere i år at et par minus punkter skulle rettes relativt kjapt med noe kommende oppdateringer, har ikke disse kommet?

Endret av Høybusk
Lenke til kommentar

Fikk hentemelding på min Huawei u8800 nå. Forstår det slik at det er fullt mulig å øke batterilevetiden, fjerne bugs og øke clockehastigheten ved hjelp av roms.

Noen som har lyst å anbefale noen knirkefrie, gjerne med mulighet til norsk tastatur v/teksting, og forklare/linke til en grei fremgangsmåte?

Ville satt voldsom stor pris på dette, kommer nok til å bruke forumet aktivt fremover ;)

Siste version av Oxygen har fungert knirkefritt for meg lenge nå. Batterilevetiden er utrolig bra, og spill flyr unna på 1400mhz. Den har norsk språk. Skjekk på XDA developers hvordan du instalerer, er enklere enn du tror.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sensorproblem på cm7, skifter med en gang. Faktisk så merker jeg ikke til noen av de mulige bugsene i cm7/ miui :D

 

edit. faktisk så kan du ha boot-problemer, men det er tilfeldig, noen ganger har jeg det, noen ganger ikke.. Da er det bare å ta ut batteriet og prøve igjen..

Endret av skifyr
Lenke til kommentar

Nytt spørsmål i dag ang. hodetelefoner.

 

Forsøkte med mine nye Shure 240, hører en KONSTANT klikkelyd hvert sekund/annethvert sekund når jeg har de koblet til Huawei u8800, forsøkte de på laptopen- ingen klikkelyd.

Forsøkte med porta pro, der var det ingen klikkelyd på Huawei'en.

 

Klikkelyd vil si en lav lyd som tapper (merkelig nok) kun på høyre side ca hvert/annethvert sekund, kort-kort lydsekvens. Omtrent som en klokke.

Lenke til kommentar

prøvde cm7 her om dagen, men marked var jo ikke der. er man avhengig av å bruke den webbasserte?

 

er det forresten noen måte å få skjerm til å reagere når man trykker inn +/- på oxygen? er ..den eneste grunnen til at jeg ikke bruker det rommet og har Void istedet..

 

Market til CM7 finner du her: Clicky "GAPPS Lite"

Endret av aleksander8
Lenke til kommentar

Huff, nå begynner Jeg å bli drittlei av denne telefonen, oppsummering :

 

1. Batteriet varer ikke hele dagen, noen dager er det tomt kl 18. Batterimåleren er tragisk ustabil hopper mellom tomt og fullt hele tiden.

 

2. 3g fungerer ikke, må tvinge telefonen til å bruke edge.

 

3. Rebooter når det minst passer.

 

4. Det bluetooth er sørpe tregt. Bruker 10 min på å sende en mp3 fil på 4mb.

 

5. Wifi fungerer ikke stabilt uansett hvilken ruter jeg er koplet til.

 

6. Lyden under samtaler er ubrukelig. Jeg blir ikke hørt i andre enden.

 

7. For lavt volum i hodetelefoner.

 

det du skriver hær er akkurat som min telefon er. dog jeg har ennå ikke prøvd å roote den. er det noen som vet om god rom?

Lenke til kommentar

Noen som har fått 3G til å fungere? Har Onecall.

 

Har opplevd at 3G logoen har vært på telefonen kun 2 ganger, har hatt telefonen i noen måneder nå. Den ene gangen var når jeg gikk på Kiel ferga i Oslo, dere kan jo gjette når den andre gangen var.. :tease:

 

Må bare legge til at jeg hadde iPhone 4 før (også med Onecall)' og her var det ikke noe problemer det 3G dekning.

Endret av PerOpusen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...