Gå til innhold

Et par spørsmål ang. hd


Anbefalte innlegg

Var ikke helt sikker på topic til denna menne.. :roll:

Uansett, jeg var og henta meg en ny Maxtor 160GB (Ultra Series) disk på garanti for en ukes tid siden.

I det siste har den laget litt merkelige klikke lyder når jeg blar gjennom den med f.eks. Windows Utforsker. Har også funnet ut at Disk Check i Windows ikke funker på den.

Så det jeg lurte på var om det kan være noe galt med disken? Virker jo litt rart siden den er helt ny.. :-?

 

PS: Virker som om Windows har bestemt seg for at alle diskene/cd-rom'ne mine er SCSI nå, er det bare en bug eller..?

 

Takk på forhånd!

 

Edit: Begynner og lure på om Maxtor disker generelt er dårlige, noen som kan uttale seg om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Næh.. har bare gode erfaringer fra Maxtor jeg da.

Du kan jo ha vært uheldig med akkorat den disken

Send den inn på reklamasjon.. å få ny en... ta vare på all data, sikkerhetskopier den..

Siden Win tror at div enheter er SCSI, prøv å formater å legg inn Win på nytt. Se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Sjekk og at strømkabelen er skikkelig tilkoblet og at den ikke har ledninger som har dårlig kontakt inne i tilkoblingen. Hadde dette problemet tidligere, og det tok lang tid før jeg fant ut av det. Det var så lite som skulle til at det kun skulle små vibrasjoner til før den hoppet av eller på. Høres ikke ut som om dette er problemet her, men det er verdt å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...