Gå til innhold

Nå starter vi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«Per på 52 som akkurat har kjøpt seg sin første datamaskin» var ikke opprinnelig i målgruppen til hw.no. Det var nerdene. Nå virker det som om målgruppen til Per nærmest er prioritert, og nerdene føler seg sviktet. :(

Jo, i følge ansvarlig redaktør så er han i målgruppen. Husk, det trenger ikke å være enten eller. Både Per og Pål kan lese hardware.no og finne relevante artikler.

Lenke til kommentar

«Per på 52 som akkurat har kjøpt seg sin første datamaskin» var ikke opprinnelig [men er nå] i målgruppen til hw.no. Det var nerdene [før]. Nå virker det som om målgruppen til Per nærmest er prioritert, og nerdene føler seg sviktet [nedprioritert]. :(

Vi er enige :p

 

Jeg håper også på å få i pose og sekk, men da må ingen av målgruppene nedprioriteres slik det har vært klare tendenser til en stund.

 

Edit: Eller som chri-ot sier det:

Blir gøy å lese noen flere dype artikler fremover! :thumbup:

:)

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

«Per på 52 som akkurat har kjøpt seg sin første datamaskin» var ikke opprinnelig i målgruppen til hw.no. Det var nerdene. Nå virker det som om målgruppen til Per nærmest er prioritert, og nerdene føler seg sviktet. :(

Jo, i følge ansvarlig redaktør så er han i målgruppen. Husk, det trenger ikke å være enten eller. Både Per og Pål kan lese hardware.no og finne relevante artikler.

Nå snakker dere forbi hverandre. Überadri sa "var ikke opprinnelig i målgruppen", noe som er riktig.

 

Jeg håper teknofil.no fra nå av vil ta seg av «Per på 52 som akkurat har kjøpt seg sin første datamaskin», mens hw.no finner fram igjen nerdesjela, med gode, lærerike og engasjerende artikler. Ikke artikler for den jevne VG-leser, men artikler som gir oss datainteresserte noe utenom det vi finner hos en hvilken som helst nettavis.

 

Hardware skal ikke være for den jevne mann i gata. Det skal gi noe ekstra til de spesielt interesserte!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg håper på at de finner på en måte som gjør det letter å finne frem gamle og seriøse artikler samt at det blir letter å finne frem i gamle poster.

 

pascal diskusjonen ( i programmerer delen) ble jo ødelagt og blandet samme med andre programmerer diskusjoner

Men å samle 2 like forum virker å være umulig . Det ene skal liksom bli et miniforum som oppsummerer det andre.

Lenke til kommentar

Vi får nok ikke overklokking.no tilbake med det første, edda media står fortsatt som eier av domenet :(

 

Edit: Var visst bare meg som ikke hadde fått med alle fakta. Trodde Edda var ute av bildet nå, men eneste forandring er at edda og a-pressen samarbeider for å tjene mer penger uten å måtte konkurrere ifølge gamer.no

Endret av s1337en
Lenke til kommentar

Det gode gamle hw-nettverket er ødelagt for lenge siden, men nå har dere en sjangs til å bygge det opp igjen.

 

 

Det kan være verdt å merke at denne fusjoneringen gjør at veldig mange fra "gode gamle hw-nettverket" nå er samlet igjen. Flere forsvant i sin tid fra Orkla (senere Edda) til A-pressen, hvor nå tidligere kolleger på to sider av gjerdet igjen vil grille på samme plen.

 

Det skal bli spennende prosess å følge utover vinter og vår, jeg kan forøvrig ikke helt se poenget til å forhaste noe som helst. Det er bedre om en side lever en måned for lenge, enn at ledelsen forhastet slår noe sammen eller fjerner noe. Jeg håper ikke grundighet i så måte skal spinnes til noe negativt. :)

 

Supert! Så vil tiden vise om det er "mye bæ og lite ull", eller om det faktisk har noe for seg.

 

 

Bare som et eksempel så kan jeg ikke komme på å ha sett en test av opteron/xeon prosessorer på snart ti år elns.... det er mye som kan dekkes av testing enda!

 

 

 

Edit... unnskyld! 5 år.

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Dette betyr blant annet at vi ikke får se hvilken dato artiklene er skrevet? :thumbdown:

 

Hum? Hvorfor får dere ikke sett det? :-)

 

Tja, vet ikke helt. Men fant hvertfall ikke noen dato i denne artikkelen da jeg leste den :-)

 

Edit: Leste den altså på Teknofil sine sider.

Endret av Big Apple
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forslag

 

Lag egne forumtråder for artikler på alle sidene! F.eks. mobilen.no. Mtp. frontend er det vel bare å slenge inn en iframe eller link, men er kanskje vanskeligere å få tråden til å bli automatisk oppretta?

 

Uansett, dette ville bedre leseropplevelsen enormt! Årsaken til dette er at jeg vanligvis gjør følgende når jeg jeg leser en artikkel:

1. Lese overskrift og ingress/starten, for så å avgjøre om jeg skal

2a. lese godt gjennom hele artikkelen eller

2b. skumme igjennom

3. Åpne forumtråden og lese andres kommentarer/utfyllende info

4. Iblant kommentere selv

Jeg bruker som oftest mer tid i forumtråden enn i artikkelen.

 

(Hvor skal man egentlig komme med forslag og tilbakemeldinger? Her? Tracker?)

Lenke til kommentar

Jeg må si det er utrolig rotete slik nettverket fremstår i dag!

 

Klikker man seg inn på feks. amobil.no må man forholde seg til diskusjon.no, klikker man seg inn på gamer.no må man forholde seg til innlegg.no. Tar man en tur innon mobilen.no, kan man bla seg videre til feks. applista.no, som ikke er tilgjengelig fra feks. hardware.no. Gamer bruker noe de kaller handleguide, mens hardware bruker prisguide.no. Går man innom portalen for tek nettverket, mediehusettek.no, finner man litt lenker fra samtlige sider som feks. barnetid.no og gulltasten.no - hva nå en det er - men disse finner man ikke andre steder. Jeg blir altså så forvirret 0_ô

 

Håper dette bedres. Dere kutte ned på antall sider i nettverket, særs når de omhandler det samme og enkelt kan gå sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forslag

 

Lag egne forumtråder for artikler på alle sidene! F.eks. mobilen.no. Mtp. frontend er det vel bare å slenge inn en iframe eller link, men er kanskje vanskeligere å få tråden til å bli automatisk oppretta?

 

Uansett, dette ville bedre leseropplevelsen enormt! Årsaken til dette er at jeg vanligvis gjør følgende når jeg jeg leser en artikkel:

1. Lese overskrift og ingress/starten, for så å avgjøre om jeg skal

2a. lese godt gjennom hele artikkelen eller

2b. skumme igjennom

3. Åpne forumtråden og lese andres kommentarer/utfyllende info

4. Iblant kommentere selv

Jeg bruker som oftest mer tid i forumtråden enn i artikkelen.

 

(Hvor skal man egentlig komme med forslag og tilbakemeldinger? Her? Tracker?)

 

 

Jeg må si det er utrolig rotete slik nettverket fremstår i dag!

 

Klikker man seg inn på feks. amobil.no må man forholde seg til diskusjon.no, klikker man seg inn på gamer.no må man forholde seg til innlegg.no. Tar man en tur innon mobilen.no, kan man bla seg videre til feks. applista.no, som ikke er tilgjengelig fra feks. hardware.no. Gamer bruker noe de kaller handleguide, mens hardware bruker prisguide.no. Går man innom portalen for tek nettverket, mediehusettek.no, finner man litt lenker fra samtlige sider som feks. barnetid.no og gulltasten.no - hva nå en det er - men disse finner man ikke andre steder. Jeg blir altså så forvirret 0_ô

 

Håper dette bedres. Dere kutte ned på antall sider i nettverket, særs når de omhandler det samme og enkelt kan gå sammen.

 

Takk for tilbakemeldinger. Det foregår et hektisk teknisk arbeid i kulissene, og mye av det dere etterspør her vil være løst om kort tid. :)

 

Vi tar gledelig imot flere innspill på Diskusjon.nos tilbakemeldingsforum:

https://www.diskusjon.no/index.php?c=285

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Høres bra ut :D

 

Hverken i Tekniske tilbakemeldinger eller Tilbakemelding og bugfix for IPB3 oppgradering har jeg mulighet til å opprette nye tråder. :(

Hvis du hadde lest kunngjøringen i de aktuelle kategoriene hadde du fått svaret på hvorfor.. ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showannouncement=97&f=358

 

Tilbakemeldinger og innmelding av feil som går på det tekniske vedrørende forumet kan man komme med her: https://www.diskusjon.no/index.php?app=tracker&showproject=1

 

Tilbakemeldinger av mer redaksjonell art i forhold til forumet kan man komme med her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=179

 

Er det andre deler av nettverket du ønsker å gi tilbakemeldinger til kan du selv finne passende kategori herfra: https://www.diskusjon.no/index.php?c=285

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...