Gå til innhold

Forumet - en "bananrepublikk"?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Jeg må nesten sette en strek her. Denne tråden er komplett meningsløs og vil ikke forandre noe, bortsett fra at denne kanten driter seg ut i en standard Tricell VS forumet med "nyhetshjuldiskusjon".

 

Jeg understreker en ting jeg angrer ikke på noen av mine handlinger, alle de eventuelle ordene som jeg har sagt har som funksjon å gjøre det som står bokstavelig talt i ordene mine.

 

Jeg er også immun mot ledelsen her, suspenderer de meg permanent what ever, men så lenge jeg er her så skal vi følge retningslinjene, men det betyr ikke at vi kommer til å underkaste oss for en moderator eller admin selv om det medfører utestengelse.

 

Noen her har sikkert forstått at jeg er en statisk person.

 

Dette er mitt siste innlegg i tråden, fordi den vil ikke utrette noe, ergo den er meningsløs.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Dette er mitt siste innlegg i tråden, fordi den vil ikke utrette noe, ergo den er meningsløs.

 

Den vil nok ikke utrette noe i ditt favør eller i den retningen du ønsker, men den er langt fra meningsløs av den grunn.

 

Jeg er også immun mot ledelsen her, suspenderer de meg permanent what ever, men så lenge jeg er her så skal vi følge retningslinjene, men det betyr ikke at vi kommer til å underkaste oss for en moderator eller admin selv om det medfører utestengelse.

 

Eg har vanskelig for å følge deg her, er du deg eller er du flere personer?

 

Og så mange sjangser ja. Du ramser jo opp faktisk 3 grunner til at Modsene har gitt deg nye sjangser.Greit nok at noen og enhver kan tråkke over streken en gang, men det virker jo nesten som om du gjør det med viten og vilje.

 

Men regner med eg ikke får svar på noe av dette siden denne diskusjonen ikke vil utrette noe og dermed er meningsløs :)

Lenke til kommentar
Noen her har sikkert forstått at jeg er en statisk person.

Jepp, det har jeg gjort. Du fikk bl.a tilbud av meg for "fredsforhandlinger" osv. men ingen respons..

Tvertimot, angrep uten våpen er den beste løsningen slik som jeg oppfattet situasjonen der og da.

 

På høy tid for å bli litt dynamisk da?

 

:)

Lenke til kommentar

Om det er poenget så er jeg enig i at moderatorer (og administratorer og for den saks skyld) iblant reagerer helt latterlig på småting og unnlater å reagere på store ting

Kan bare svare i generekke vendinger her, men om en bruker har blitt advart mot å gjenta et overtramp han tidligere har gjort og fått en ny sjanse på prøve ser jeg det som helt naturlig at terskelen for å reagere mot den brukeren synker. Om det er et litt større overtramp fra en bruker som helt frem til da har vært en mønsterbruker er det ikke like naturlig å slå hardt ned med en gang. Det er etter min forståelse vanlig å gi brukerene flere sjanser til å skjerpe seg. Alle kan gjøre en feil. Det er når det gjentar seg at det fort må sterkere lut til.

Nå er jeg relativt ny som moderator så det er mulig jeg ikke har fått med meg alle føringer. Jeg taler derfor ikke på vegne av moderatorteamet som helhet nå, men kun utfra mine egne meninger.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg her, men det er altså svært mange tåpelige, for ikke å si idiotiske handlinger som vitner av typen "jeg synes ikke det var et godt innlegg så da sletter jeg det like godt" og ikke av hvorvidt vedkommende har fått sjangser før eller ikke. Det nyeste og beste eksemplet finner du rett over deg!

Endret av Glimti
Lenke til kommentar

Jeg er enig om at forumet er en bananrepublikk, jeg har i bannetråden diskutert med Glimti og er på hengende håret fra utestengelse. Men en kommentar der Dermuszdel kaller meg en ildspåsetter får ingen konsekvenser. Jeg syns det var meget frekt sagt og at de bør fjernes, men bananene skjønner ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg er enig om at forumet er en bananrepublikk, jeg har i bannetråden diskutert med Glimti og er på hengende håret fra utestengelse. Men en kommentar der Dermuszdel kaller meg en ildspåsetter får ingen konsekvenser. Jeg syns det var meget frekt sagt og at de bør fjernes, men bananene skjønner ikke det.

 

Jada! Om lekeplassen i OT-kategorien er så seriøst så gir jeg meg over ende. Da er det vel for alles beste at vi revurderer hele saken.

 

Men seriøst, vi har titusenvis av viktigere ting og ta oss av.

 

Mvh

Jarmo :)

Lenke til kommentar

Jeg foreslå at vi dropper å diskutere dette noe mer.

 

Jeg har i løpet av min tid som debattant vært innom AFtenpostens, VGs, NRKs og TV2s debattforum i tillegg til dette og dette er det absolutt beste jeg har funnet så langt. Det skal nevnes at de andre er det årevis siden sist jeg var innom. Men har altså trives best her. Er langt ifra enig med alle avgjørelser her og liker enkelte av de som stryrer og ordner bedre enn de andre, men når jeg nå ha diskutert litt her i tråden og litt på pm så slår det meg at det beste man selv kan gjøre er å forsøke å unngå at det skal koke over for enn. Kan være vanskelig det iblant, men som det sies i rettningslinjene (iallefall de som er spesielt til Politikk og samfunn, vet ikke åssen det er med de andre) så må man ikke nødvendigvis svare med en gang dersom man blir irritert/sint. Det går ann å vente en stund. "Telle til ti" som det kalles i rett ingslinjene.

 

Etter å ha diskutert både i tråder og i pm nå i det siste har jeg selv lurt på om jeg har begynt å ta ting serilst og om jeg ville ha svart det og det innlegget eller om jeg ville ha rapportert det og det innlegget om jeg hadde ventet feks. 30 min. før jeg så på det igjen. Det er jo noe som het "å overse" og det er jo fullt lov dersom man mener at et innlegg er idiotisk. Lurer på om jeg ikke selv skal bli litt flinkere til det istedefor å lage sak utav ting...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg foreslå at vi dropper å diskutere dette noe mer.

Enig, er jo for det meste bare sutring og grining her. Synes det modereres greit, om det er noe gruff så er jo ikke alle moderatorene perfekte. Man kan jo prate med dem om man mener de gjør feil - men legg vekk umodenheten da (som vi har sett eksempler på i denne tråden).

Lenke til kommentar

Dette er mitt siste innlegg i tråden, fordi den vil ikke utrette noe, ergo den er meningsløs.

Du har startet mange tråder, og avsluttet dem på akkurat den måten. Jeg tror ikke du helt takler å bli fortalt at du tar feil.

 

Så når vi ser over dette så har egentlig ikke admin/mod alltid handlet rasjonelt, de har latt seg styre av følelser og ikke fornuft.

Selvfølgelig, de er mennesker. Men mener du dine handlinger var styrt av fornuft, og ikke følelser? :!:

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg mener om at forums kjendisen Lars ble moderator. På den ene måten så er det jo bare bra at vi får flere dedikerte brukere som vil hjelpe til med å holde siden i orden. Jeg synes han har vært hjelpsom på forumet flere ganger og stemte på han til årets bruker i fjor (eller forfjor idk), men ikke i år. Det er bare noen brukere som gir meg en følelse av at de strekker seg over hele forumet, nesten som om de eier det. Nærmeste sammenligningene jeg kommer på i farten er den "super kule" fyren på skolen som har "alle" på sin side, og derfor kan si og gjøre akkurat som han vil. I det siste føler jeg at hver gang jeg har snubblet over et innlegg av Lars så er det enten en eller annen One liner med 40+ rykte som skal være morsom (og ofte er det også) i en mer eller mindre seriøs tråd eller så "leker" han seg med mods rettighetene i 4chan tråden. Kanskje har jeg et lite inntrykk av at han ikke er objektiv nok til å være moderator.

 

Jeg vet ikke om det bare er Lars sin skyld, men er ganske missfornøyd med forumets tilstand for tiden så hver ting man ikke er helt enig i blir liksom som den siste dråpen i glasset.

Men, joda har trua vet ikke helt hva som har fått meg til å tvile eller om dette innlegget passet i tråden. Viktig å huske på at min mening er bare ifra det lille jeg har sett av Lars "in Action" ikke noe crazy studie hvor jeg har alle innlegg og fakta på borde.

 

Tråden var ment for konstruktiv tilbakemeldinger til Lars som moderator, sant? :p

Lenke til kommentar

Nå ble jo dette splittet ut fra den opprinnelige tråden så det er ikke moderatorutnevnelsen av L4r5 denne tråden dreier seg om. ;)

 

Forøvrig, finner flere feil her med forumet, men når man ser på deffinisjonen av en bananrepublikk utifra Wikipedia har jeg vansker med å finne sammenligningen med forumet:

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Bananrepublikk

 

Leste dog en interessang artikkel i dag som jeg linket til i Såpeboksen om at verden hadde færre kriger, men at de konfliktene som var nå var værre å løse enn før. Tror det er en bedre sammenligning til forumet enn en bananrepublikk. Det er færre problemer her, men de som oppstår blir vanskeligere å løse slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...