Gå til innhold

RAMBO TRENING! Skytebane med maskingæver i hagen/skogen!


Welcro

Rambo i skogen med maskingæver!  

3 stemmer

  1. 1. Tror dere Bernt Kåre (dekknavn) klarer å lage skytebanen og kjøpe våpen?

    • Ja, men han trenger hjelp fra andre.
      0
    • Nei.
      3
    • Ja, han klarer det selv.
      0


Anbefalte innlegg

Da er jeg igang med trening til å bli spesialsoldat og har setti opp noen forskjellige blinker i hagen min og litt utover i skogen ved der jeg bor. Men jeg trenger maskingevær og diverse andre våpen for å starte treninga. Jeg skal i hovedsak løpe rundt og skyte på blinker som dukker opp automatisk, jeg må lage pappfigurer eller materiale man bruker til blinker, kanskje noe av tre? Men først og fremst våpen, jeg har sett litt på ebay og lignende, men alt er så dyrt, tenkte at jeg kunne sette opp en automatskyter også. En boks som skyter etter ting som rører på seg, men tror dette er nokså dyrt. Tenkte å finne noe billig i første omgang, budsjettet er rundt 2000kr til maskingæver, tror jeg også skal skaffe meg granat og ha kastetrening etterhvert. Vet dere om noen nettbutikker der jeg kan skaffe granat og maskingæver og sånn boks med automatskyter på ting som rører seg? Tror dette blir bra, får ihvertfall god trening. Har tenkt på paintball, men det ligner ikke på ekte våpen som kan brukes til å drepe. Jeg kan kanskje bruke litt tid på å skyte med paintball der også, men da kan jeg vel bruke pappblinker istedet for tre? Jeg trenger kanskje også skuddsikker vest, hvis noe skulle komme til å reflektere fra blinkene, jeg har allerede vernebriller. En ting til også, er det lov å ha med disse våpnene til førstegangstjenesten og militæret generellt?

 

Takker for svar.

 

PS! Kan forøvrig også legge til at jeg har sett på tyngre ammuniasjon som bazooka og såkalt rocket launcher, men må nok vente med det, har sett litt priser og 400.000kr er ikke akkurat det jeg tenkte meg. Blir nok veldig Rambo-style det her for mange, men er jo ganske så god trening også da.

Endret av Watcher
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet at du ikke får kjøpt maskingevær i Norge?

Eneste formålet med våpen i Norge er i forbindelse med skyteklubber eller jakt.

Å lage en egen skytebane i skogen er uaktuellt.

Det samme gjelder håndgranater.

 

GLEM DENNE TANKEN!

 

Ikke for å krenke deg eller noe slikt, men ut ifra det du har skrevet på forumet, så kommer du aldri til å bli spesialsoldat. Holdningene du viser, generellt sett, er ikke noe som er ønsket i forsvaret i det hele tatt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Du vet at du ikke får kjøpt maskingevær i Norge?

Eneste formålet med våpen i Norge er i forbindelse med skyteklubber eller jakt.

Å lage en egen skytebane i skogen er uaktuellt.

Det samme gjelder håndgranater.

 

GLEM DENNE TANKEN!

 

Ikke for å krenke deg eller noe slikt, men ut ifra det du har skrevet på forumet, så kommer du aldri til å bli spesialsoldat.

 

Hæ! Det er jo mange som gjør dette i USA, kan jeg ikke søke om spesialtilatelse eller noe lignende?

Lenke til kommentar

Med litt hell klarer du å få tak i det du trenger på det svarte markedet. Du må da regne med å bruke en god del mer enn 2000kr. Tviler på du har kontaktene til det i tillegg. Og sannsynligvis vil du ryke inn innen det har gått en måned. Så legg den tanken på hylla.

 

Lovlig så er dette dømt til å feile. Du får ikke tillatelse til det der. Punktum. Bor du landlig til så kan det hende du klarer å få tillatelse til å bygge en skytebane i henhold til regelverket til skytterforbundet, men that's it.

Du snakker om å inn i militæret... Da bør du holde deg unna slike rambofakter. Det er ikke slike personer de ønsker.

Er du seriøs og ønsker å lære å skyte er det bare å melde seg inn i ditt lokale skytterlag. De kan hjelpe deg med etter hvert å få våpentillatelse og gi deg råd om hvordan du eventuelt kan lage en skytterbane.

Maskingevær får man ikke tillatelse til. Det vil si, det er vel enkelte som klarer å få en samlelisens til gamle utgaver, men det er så vanskelig at du skal ha vært i miljøet i flere titalls år før du begynner å tenke på det i det hele tatt.

Granater er også bortkasta å tenke på. Men du kan jo øve deg med å kaste steiner.

Lenke til kommentar

Med litt hell klarer du å få tak i det du trenger på det svarte markedet. Du må da regne med å bruke en god del mer enn 2000kr. Tviler på du har kontaktene til det i tillegg. Og sannsynligvis vil du ryke inn innen det har gått en måned. Så legg den tanken på hylla.

 

Lovlig så er dette dømt til å feile. Du får ikke tillatelse til det der. Punktum. Bor du landlig til så kan det hende du klarer å få tillatelse til å bygge en skytebane i henhold til regelverket til skytterforbundet, men that's it.

Du snakker om å inn i militæret... Da bør du holde deg unna slike rambofakter. Det er ikke slike personer de ønsker.

Er du seriøs og ønsker å lære å skyte er det bare å melde seg inn i ditt lokale skytterlag. De kan hjelpe deg med etter hvert å få våpentillatelse og gi deg råd om hvordan du eventuelt kan lage en skytterbane.

Maskingevær får man ikke tillatelse til. Det vil si, det er vel enkelte som klarer å få en samlelisens til gamle utgaver, men det er så vanskelig at du skal ha vært i miljøet i flere titalls år før du begynner å tenke på det i det hele tatt.

Granater er også bortkasta å tenke på. Men du kan jo øve deg med å kaste steiner.

 

Hmm, men det kan det gå hvis jeg bestiller maskingevær fra de svarte folka? Jeg kan jo lage min egen skyteklubb liksom, på en måte. Men hvordan er muligheten for å få tilatelse til maskingæver fort, jeg trenger det til å begynne på treninga.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...