Gå til innhold

Hvor mye bruker du på ferie i året?


Bonna86

Anbefalte innlegg

Ja, hvor mye penger bruker du på ferie i året, dvs reiser til f.eks utlandet osv?

 

For min del varierer veldig. Sparer ganske mye, følger en detaljert spareplan, så i 2010 så har jeg vel brukt omkring 40 000 kr på ferie (to turer til London, samt tre uker i Tyrkia). I 2011 blir det et feriebudsjett på 22 517 kr (tur til London og Amsterdam) for å være helt eksakt. I 2012 skal vi ha vår kombinerte bryllupsreise/sommerferie (som jeg forøvrig har spart i flere år til), og feriebudsjettet er på 100 000 kr (cruise i Karibien, tur til Florida og New York). Skal sies, tror nok ikke vi bruker så mye penger, men for oss er dette en reise vi kanskje bare gjør en gang i livet, og da er det deilig å slippe å tenke på penger når man først reiser. Pengene som blir til overs går til boligsparing. I 2013 er feriebudsjettet på 24 583 kr.

 

Jeg har dog ikke tatt med reiser jeg gjør hjem til mine foreldre osv, men det blir jo noen kroner siden det ofte blir 3-400 kr hver gang.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg reiser mye, er i USA 2-3 ganger i året pluss andrer turer. men bruker skjeldent over 10,000 kroner på en reise så tipper jeg bruker et sted mellom 30 og 40k i året. Bor og lever billig når jeg er på ferie, så kostnaden er i all hovedsak flybilletter.

 

Samme her. Bruker alltid mye tid til research i forkant, dumt å bruke for mye penger. ;)

Lenke til kommentar

I år regner jeg med 30.000 ca.

 

Vintertur i februar til Tyskland på ca. 1 uke (reiser med Ryanair, billigst mulig).

 

Sommertur til Vietnam og Kambodsja på 3 uker (reiser med LOT polish airlines, billigst mulig).

 

Når det er sagt kunne jeg fått det billigere, men velger å unne meg litt luksus begge steder.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

I år har listen vært:

-Cuba

-New Orleans

-Mexico med rundreise på yucatan

-Peru med Machu Picchu

-Miami

-Beograd

-Scilliøyene og Cornwall

-Seychellene

-Berlin

-Gardasjøen

-London

-Oman

-Spania

Så det har gått litt penger selv om jeg er flink til å finne ting billig. Men jeg har antagelig ikke brukt like mye som mange bruker i året på bil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde det vært 45 uker med jobbreise ville nok budsjettet sett en smule annerledes ut ...

Tja, det kunne jo hende at du jobbet for en non-profit organisasjon og det primært var hosteller du bodde på.

Høres forøvrig deilig ut å ta et par år og reise rundt på den måten!

 

Mitt reisebudsjett er skummelt lite, det er vel et par tusen kroner i året som primært går til togreiser hjem. Ikke fryktelig mye ekstra penger som kan brukes til reise som student uten jobb.

Lenke til kommentar

Har vel brukt rundt 40 000 i år.

 

Det inkluderer da én femdagerstur til Berlin med kompisgjengen og en treukerstur til USA. Sistnevnte var fordelt på én uke i Florida, én uke på roadtrip fra Chicago til Las Vegas ogseks dager i Vegas.

 

USA-turen ville nok blitt 10-15 000 dyrere om jeg ikke hadde hatt gratis sted å bo i Florida og betalt hotellrom i Vegas.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

0,-

 

Ser ikke vitsen i å reise hit og dit. Eneste destinasjonen som kan friste er Chernobyl.

 

Liker meg best hjemme, og når jeg ikke får noe ut av å reise så ser jeg ingen grunn til å bruke enorme summer på det bare fordi "alle" reiser rundom i verden.

Det er en ærlig sak det. Selv har jeg det aldri så gøy som jeg har når jeg reiser rundt omkring og ser nye ting og møter nye folk -- det er en av mine største lidenskaper, så det er noe jeg prioriterer. At "alle" reiser, har ingen betydning for meg; jeg reiser stort sett til andre steder enn det "alle" gjør uansett.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar

I år har listen vært:

-Cuba

-New Orleans

-Mexico med rundreise på yucatan

-Peru med Machu Picchu

-Miami

-Beograd

-Scilliøyene og Cornwall

-Seychellene

-Berlin

-Gardasjøen

-London

-Oman

-Spania

Så det har gått litt penger selv om jeg er flink til å finne ting billig. Men jeg har antagelig ikke brukt like mye som mange bruker i året på bil.

 

Lucky bastard. Vil selge bilen min og reise jeg og...

 

I år har det ikke blitt så mye, annet enn innenlandsreise til sogn og fjordane.

 

Kommer til å reise en tur utenlands neste år, og da regner jeg med at det blir ca 20-30k.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I fjor brukte jeg i underkant av 20.000, tror jeg.

En to-ukers rundreise i europa med bil(Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Sveits, Lichtenstein og Østerrike), samt en weekendtur til Dublin. Jeg hadde booka tur til Liverpool, for å se L'pool - West Ham, men eyafjallajökull satt en stopper for den turen.

 

I år ser budsjettet ut til å bli på omtrent det samme.

Hittil har jeg booka tur til NYC og Roma, begge på en uke. Tror det blir et nytt forsøk på å få med seg en kamp på Anfield til høsten.

 

 

 

Jeg reiser mye, er i USA 2-3 ganger i året pluss andrer turer. men bruker skjeldent over 10,000 kroner på en reise så tipper jeg bruker et sted mellom 30 og 40k i året. Bor og lever billig når jeg er på ferie, så kostnaden er i all hovedsak flybilletter.

 

3-turer USA i året? Noe spesielt du gjør hver gang, eller drar du til forskjellige plasser?

Lenke til kommentar

 

3-turer USA i året? Noe spesielt du gjør hver gang, eller drar du til forskjellige plasser?

 

Kjæresten min bor i Minneapolis, så jeg pleier besøke henne 3 ganger i året. da reiser vi mye rundt. f.eks florida, nevada, wisconsin, osv. Dessuten er jo USA favoritt landet mitt, digg å kunne spise ute ca hver dag for en omtrent ingenting. Øl til 2 $ på byen. samtidig som de har omtrent samme levestandard som i Norge.

Lenke til kommentar

I fjor brukte jeg rundt 20.000 på reising, blant annet en lang sommertur hvor jeg og noen kamerater reiste i Nederland, Frankrike, Belgia, Italia, Tyskland, Slovenia, Sveits, Kroatia, Polen, Østerrike, Tsjekkia og Polen. Det var verdt det!

 

Etter den turen har jeg blitt rastløs og fått dilla på å reise, og skal dermed til New York en uke i mars. Heldigvis deler jeg og de jeg reiser med samme oppfatning av at ting ikke trenger å være så dyrt, så vi bor billig og beveger oss billig. Det hjelper mye å gjøre en del research på forhånd! Om det blir mer reising i 2011 gjenstår å se, kanskje det blir en tur til et annet sted på høsten hvis økonomien tillater det.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg rundt 10-15000 i året for en enkel 1-2 ukers tur for litt varme, men i år blir det annerledes :)

 

I slutten på mars reiser jeg på en ryggsekk tur som tar meg rundt jorden. blir borte i rundt 6 måneder og har spart rundt 130.000,- Om jeg bruker alt gjenstår å se, men bedre å ha for mye en for lite :)

 

Skal besøke USA, Fiji, New Zealand, Australia, Bali, Singapore, Thailand, Kambodsja, Vietnam og Kina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...