Gå til innhold

Jeg ønsker å bli hardcore spesialsoldat!


Welcro

Tror du Bernt Kåre (jeg) klarer å bli den beste spesialjegeren noensinne?  

124 stemmer

  1. 1. Tror du Bernt Kåre (jeg) klarer å bli den beste spesialjegeren noensinne?

    • Ja
      18
    • Nei
      95
    • Kanskje
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du skal avslutte din kariære som spesialsoldat og jagerflypilot med å bli sersjant og tjene millioner?

Sersjant?

virkelig?

Det er en veldig lav grad, og de tjener heller ikke så bra.

Gjerne ett par hundre tusen i året, pluss øvelses-tilegg og slikt.

 

Voks opp litt, les litt om hvordan forsvaret fungerer og prøv igjen :)

edit: og glem en av de, sats enten på spesialsoldat eller jagerflypilot...

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så en gang en annonse :ph34r: fra forsvarets etterretningsavdeling for utlandsoppdrag. Noe av teksten var etter hukommelsen min slik: "Vi ser etter høyt motivert personell med sterk nasjonalfølelse og oppofringsmentalitet for oppdrag i utland med spesialfelt oversettelse/språktolk"

 

Dette sier kanskje litt om kravene for bare det å være tolk i forsvaret?

 

Det man selv anser som sterk psyke kan fort være piss og lort for vervingsoffiserene...

Lenke til kommentar

da ville jeg søkt meg innpå grense patrulje greiene på grensa til ruusland

husker ikke hva de kaller seg for no men det sånn halv spesial styrke,

toop trening til spesial styrkene :thumbup:

 

Takk for tipset Danny. Jeg skal også prøve å sjekke ut fremmedlegionen (the french foreign legion). Har hørt mye derfra.

 

Så du har tenkt å gå inn i det franske militæret?

 

For det første er form og fysiske krav relativt viktige for alle tingene du beskriver. Beinhard trening må til, spesielt om du er feit som du selv skriver.

 

For det andre så har du totalt urealistiske forventninger til både deg selv og kariere. Pilotskolen alene er på 5 år og krever at du er både fysisk og psykisk sterk i tillegg til f.eks. perfekt syn og andre ting som du hverken kan trene deg til eller bestemme over selv. I tillegg så krever de at du binder deg til 5 år etter pilotskolen og de 5 årene består stort sett av noen få øvelser og veldig mye døtid.

 

En annen ting er at om du blir pilot så vil du bli minimum løyntnant, så noe sier meg at du overhodet ikke har satt deg inn i hverken gradene eller hvordan militæret fungerer. Jeg ser også for meg at du er relativt tidlig i tenårene og egentlig snakker om en fantasi her.

 

At du klarer å løfte 100kg har overhodet ingenting å gjøre med om du egner deg som hverken elitesoldat, jagerpilot eller noe som helst for den saks skyld.

 

For all del, og du virkelig ønsker å satse på dette, kan skyting, hard trening og langt mindre dataspilling være en grei start.

 

Takk for svar.

 

Vet det. Ble kanskje litt overivrig der. Du har også rett at jeg ikke har satt meg inn i system så godt, men dette var en realisering jeg fikk for meg og vet dette er tingen for meg, skal trene og lese om militæret i lange stunder fremover jeg skal trene hardt og bli en veldig god spesialjeger og pilot.

Lenke til kommentar

hahaha! Ditta må vær den morsomste tråden på lenge.Watcher jeg tror du har spillt for mye Cod jeg :!: .Uansett kor fysisk/psykisk trent du er til slikt så er det ikke nokk. før du prøver deg på noe som helst å bli spesial soldat så burde du teste ut trenings leirene for spetznas og navy seals klare du dei prøvene 100% så er du inne,men fy faen så vansklig det er og det har ingenting om du tar 100 kg i markløft eller whatever..Folk som blir tatt ut til spesial soldater har måtte gå igjennom prøver som andre tøffe hadde drete i buksa av og griner for mindre.. Good luck sei ej bare :!:

Endret av Cipther
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hahaha! Ditta må vær den morsomste tråden på lenge.Watcher jeg tror du har spillt for mye Cod jeg :!: .Uansett kor fysisk/psykisk trent du er til slikt så er det ikke nokk. før du prøver deg på noe som helst å bli spesial soldat så burde du teste ut trenings leirene for spetznas og navy seals klare du dei prøvene 100% så er du inne,men fy faen så vansklig det er og det har ingenting om du tar 100 kg i markløft eller whatever..Folk som blir tatt ut til spesial soldater har måtte gå igjennom prøver som andre tøffe hadde drete i buksa av og griner for mindre.. Good luck sei ej bare :!:

 

Kan du si litt mer hva dette handler om? må se litt om nivået osv. Morsom tråd ja, respektløst...

Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig å presse inn spesialsoldat, pilot og fremmedlegionen i ett liv...

Jagerpilot har vel noe sånt som 4 utdanningsår og 12 pliktår.

 

Jeg skal gjøre ferdig spesialjeger utdanning og tjeneste før jeg går videre på jagerflypilot. Deretter skal jeg bli en som jobber i militæret, ikke sersjant, men noen som er med på å bestemme lover osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjør jo ingenting om noen kommer med litt seriøse svar her også:p

God psyke er en god ting, ekstemt god syke kun vurdet av en selv trenger ikke være noe forsvaret setter stor pris på.

 

Skal du bli en god elitesoldat i forsvaret trenger du et knippe egenskaper:

-smart/kvikk i hodet

-god psyke ( vurdert av andre enn deg selv, løpe til man spyr er ikke alt)

-evne til å gjøre raske og gode vurderinger i pressa situasjoner

-god fysikk (her høres det ut som du må gjøre en stor jobb, å gå fra feit til godt trent er ikke gjort på et blunk. 100kg i benken betyr ingenting er jo ikke bra det hvis du veier omtrent det samme)

-allergier/dårlig syn/dårlige ledd etc. er det nulltolleranse for

-en god porsjon flaks, mange gode kandidater ryker ut pga skader/overbelastning o.l. under opptak

 

Sikkert mye annet som trengs også, men dette får holde for idag.

Lykke til:)

Endret av o.d.b
Lenke til kommentar

Dette er et dårlig skjult forsøk på å bli fritatt for verneplikt ved å fremstå som en overivrig skyteglad tulling. "Bernt Kåre" satser på at noen skal fremskaffe hans personalia og tipse vernepliktsverket om denne tråden. Det funker nok dessverre ikke.

 

Bernt Kåre er kun et dekknavn, skal man komme inn i forsvaret i disse dager er det vel esktrem annonymitet som gjelder. Jeg går ikke ut med fullt navn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal gjøre ferdig spesialjeger utdanning og tjeneste før jeg går videre på jagerflypilot. Deretter skal jeg bli en som jobber i militæret, ikke sersjant, men noen som er med på å bestemme lover osv.

 

Du har jammen blandet politiker inn i fantasien din også.

Så langt er planen din: pilot, elitesoldat, politiker og sersjant.

 

Om dette er trolling eller ikke, tyder dette på en ting og det er at TS ikke er like psykisk stabil som han selv ønsker.

Endret av Itspersonal
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig å presse inn spesialsoldat, pilot og fremmedlegionen i ett liv...

Jagerpilot har vel noe sånt som 4 utdanningsår og 12 pliktår.

 

Jeg skal gjøre ferdig spesialjeger utdanning og tjeneste før jeg går videre på jagerflypilot. Deretter skal jeg bli en som jobber i militæret, ikke sersjant, men noen som er med på å bestemme lover osv.

du skal bli jurist også?

Få se nå,

jurist: 5 år.

Jagerflypilot: 16 år.

Spesialsoldat: 5 år(?)

Det tar deg altså 26 år å få til dette, grovt regnet...

 

Lykke til :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...