Gå til innhold

Jeg ønsker å bli hardcore spesialsoldat!


Welcro

Tror du Bernt Kåre (jeg) klarer å bli den beste spesialjegeren noensinne?  

124 stemmer

  1. 1. Tror du Bernt Kåre (jeg) klarer å bli den beste spesialjegeren noensinne?

    • Ja
      18
    • Nei
      95
    • Kanskje
      10


Anbefalte innlegg

Gjør jo ingenting om noen kommer med litt seriøse svar her også:p

God psyke er en god ting, ekstemt god syke kun vurdet av en selv trenger ikke være noe forsvaret setter stor pris på.

 

Skal du bli en god elitesoldat i forsvaret trenger du et knippe egenskaper:

-smart/kvikk i hodet

-god psyke ( vurdert av andre enn deg selv, løpe til man spyr er ikke alt)

-evne til å gjøre raske og gode vurderinger i pressa situasjoner

-god fysikk (her høres det ut som du må gjøre en stor jobb, å gå fra feit til godt trent er ikke gjort på et blunk. 100kg i benken betyr ingenting er jo ikke bra det hvis du veier omtrent det samme)

-allergier/dårlig syn/dårlige ledd etc. er det nulltolleranse for

-en god porsjon flaks, mange gode kandidater ryker ut pga skader/overbelastning o.l. under opptak

 

Sikkert mye annet som trengs også, men dette får holde for idag.

Lykke til:)

 

Takk for et seriøst svar, har faktisk målt meg mot andre så vet mye om dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol, dette er nok en som har spilt cod og bf litt for mye :)

PS! du tjener ikke så veldig godt på og være jagerflyger, du må nok jobbe etter endt tjeneste:)

Husker når jeg jobbet på rygge og en ung gutt skulle ha arbeidsuke der. Han var fast bestemt på at han skulle bli jagerflyer:) Han hadde veldig sterke briller og det går veldig dårlig når man har tenkt seg og bli jagerflyver:) Vi fortalte ham dette, trur aldri jeg har sett en så trist gutt før:( Det blei grining og skriking....stakkar.

 

Enkelte har sterkere syke enn andre. Spis sitron for å styrke synet, ta laserbehandling.

Det er nok ikke godt nok, hjelper ikke med laser.

Lenke til kommentar

Lol, dette er nok en som har spilt cod og bf litt for mye :)

PS! du tjener ikke så veldig godt på og være jagerflyger, du må nok jobbe etter endt tjeneste:)

Husker når jeg jobbet på rygge og en ung gutt skulle ha arbeidsuke der. Han var fast bestemt på at han skulle bli jagerflyer:) Han hadde veldig sterke briller og det går veldig dårlig når man har tenkt seg og bli jagerflyver:) Vi fortalte ham dette, trur aldri jeg har sett en så trist gutt før:( Det blei grining og skriking....stakkar.

 

Enkelte har sterkere syke enn andre. Spis sitron for å styrke synet, ta laserbehandling.

Det er nok ikke godt nok, hjelper ikke med laser.

 

Har hørt om en som tok laseropperasjon, så gikk inn til sesjon og fikk perfekt syn, han holdt dette skjult og er idag jagerflypilot, det meste er mulig.

Lenke til kommentar

Lol, dette er nok en som har spilt cod og bf litt for mye :)

PS! du tjener ikke så veldig godt på og være jagerflyger, du må nok jobbe etter endt tjeneste:)

Husker når jeg jobbet på rygge og en ung gutt skulle ha arbeidsuke der. Han var fast bestemt på at han skulle bli jagerflyer:) Han hadde veldig sterke briller og det går veldig dårlig når man har tenkt seg og bli jagerflyver:) Vi fortalte ham dette, trur aldri jeg har sett en så trist gutt før:( Det blei grining og skriking....stakkar.

 

Enkelte har sterkere syke enn andre. Spis sitron for å styrke synet, ta laserbehandling.

Det er nok ikke godt nok, hjelper ikke med laser.

 

Har hørt om en som tok laseropperasjon, så gikk inn til sesjon og fikk perfekt syn, han holdt dette skjult og er idag jagerflypilot, det meste er mulig.

Unnskyld meg.. men om han hadde holdt det skjult hadde vel ikke du visst det nå?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Er det rart folk tror du er userriøs når du sei det på dinna måten der? som du tror alt er så enkelt. Og so fucking what kor lenge du klare å holde deg våken eller under iskaldt vann halooo?? Det hjelper ikke bare på psyken du må ha alt 100%.Slik jeg har forstått så er du så stolt av syken din at du blir heilt idiot for mindre.klar over kor mange år det tar å skape en perfekt super soldat som du hinter til og kor mye du må gjennomgå?..som jeg sa det har vært mange tøffe soldater som har hatt slike håp som deg og er mye tøffere en deg å har drete på seg og har ville heim fordi det er så hardt..skal du bli en spesial soldat så må du fortjene det for slikt får du ikke i postkassa. :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig å presse inn spesialsoldat, pilot og fremmedlegionen i ett liv...

Jagerpilot har vel noe sånt som 4 utdanningsår og 12 pliktår.

 

Jeg skal gjøre ferdig spesialjeger utdanning og tjeneste før jeg går videre på jagerflypilot. Deretter skal jeg bli en som jobber i militæret, ikke sersjant, men noen som er med på å bestemme lover osv.

 

Lol, da har du blitt for gammel til og bli en jagerpilot...trur du trenger og lese litt mer om dette jeg:)

Lenke til kommentar

-12,719775334399933949180882880562

 

http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Navy_SEAL_selection_and_training#Assessment

 

Mye av treningen til spesialsoldater både i norge og utlandet er hemmelig... Derfor er det ikke så mye info om det.

Var en video om treningen til fallskjermjegere eller FKS på nrk. Aner ikke om videoen fortsatt ligger på nett.

Trening for opptak er ikke hemmelig, de vil jo ha inn gode folk:)

Spesialjeger treningsprogram

Lenke til kommentar

hahaha! alt som er innen slike ting er hemmlig. Man viser jo video klipp fra spesial soldater for å vise ka poenget med å verve seg inni slikt. folk kan melde seg inn etterkvart ,men først må jo dei vise sitt beste som rekrutt på en vanlig millitær leir og klare du gradene der og fullfører så kan det kansje vær mulighet for å forfremmes til god spesial soldat en gang i livet men det tar tid. Blir så frustrert å lese at folk tror det er så lett!!

Endret av Cipther
Lenke til kommentar

Er det rart folk tror du er userriøs når du sei det på dinna måten der? som du tror alt er så enkelt. Og so fucking what kor lenge du klare å holde deg våken eller under iskaldt vann halooo?? Det hjelper ikke bare på psyken du må ha alt 100%.Slik jeg har forstått så er du så stolt av syken din at du blir heilt idiot for mindre.klar over kor mange år det tar å skape en perfekt super soldat som du hinter til og kor mye du må gjennomgå?..som jeg sa det har vært mange tøffe soldater som har hatt slike håp som deg og er mye tøffere en deg å har drete på seg og har ville heim fordi det er så hardt..skal du bli en spesial soldat så må du fortjene det for slikt får du ikke i postkassa. :!:

 

Jeg har aldri sagt der enkelt. Og jeg vil ha meg frabett slikt fordomsfullt rubbel. Jeg tror slett ikke det kommer til å bli enkelt, men jeg er forberedt på at det kommer til å bli steinhardt. Du kjenner ikke meg, du vet ikke hva jeg er stolt av.

 

Du holder dekknavn og har badet i et kaldt badebasseng på et badeland? Da er du jo så godt som spesialsoldat alerede :ninja:

 

morsomt...

Endret av Watcher
Lenke til kommentar

Tror det blir vanskelig å presse inn spesialsoldat, pilot og fremmedlegionen i ett liv...

Jagerpilot har vel noe sånt som 4 utdanningsår og 12 pliktår.

 

Jeg skal gjøre ferdig spesialjeger utdanning og tjeneste før jeg går videre på jagerflypilot. Deretter skal jeg bli en som jobber i militæret, ikke sersjant, men noen som er med på å bestemme lover osv.

 

Lol, da har du blitt for gammel til og bli en jagerpilot...trur du trenger og lese litt mer om dette jeg:)

 

Tar det som det kommer.

 

Du kjenner ikke meg, du vet ikke hva jeg er stolt av.

Jeg kjenner deg godt nok til å vite av at du er stolt av å bli henta av en vakt i badeland :)

 

Hehe, vet hva du prøver på, men det funker ikke og var ikke akkurat stolt nei, men var en test av min personlig "psyke"...

 

Lol, dette er nok en som har spilt cod og bf litt for mye :)

PS! du tjener ikke så veldig godt på og være jagerflyger, du må nok jobbe etter endt tjeneste:)

Husker når jeg jobbet på rygge og en ung gutt skulle ha arbeidsuke der. Han var fast bestemt på at han skulle bli jagerflyer:) Han hadde veldig sterke briller og det går veldig dårlig når man har tenkt seg og bli jagerflyver:) Vi fortalte ham dette, trur aldri jeg har sett en så trist gutt før:( Det blei grining og skriking....stakkar.

 

Enkelte har sterkere syke enn andre. Spis sitron for å styrke synet, ta laserbehandling.

Det er nok ikke godt nok, hjelper ikke med laser.

 

Har hørt om en som tok laseropperasjon, så gikk inn til sesjon og fikk perfekt syn, han holdt dette skjult og er idag jagerflypilot, det meste er mulig.

Unnskyld meg.. men om han hadde holdt det skjult hadde vel ikke du visst det nå?

 

Er noe jeg har hørt for en stund tilbake, viser bare at hvis man virkelig vil så er alt mulig.

Lenke til kommentar

Lol, dette er nok en som har spilt cod og bf litt for mye :)

PS! du tjener ikke så veldig godt på og være jagerflyger, du må nok jobbe etter endt tjeneste:)

Husker når jeg jobbet på rygge og en ung gutt skulle ha arbeidsuke der. Han var fast bestemt på at han skulle bli jagerflyer:) Han hadde veldig sterke briller og det går veldig dårlig når man har tenkt seg og bli jagerflyver:) Vi fortalte ham dette, trur aldri jeg har sett en så trist gutt før:( Det blei grining og skriking....stakkar.

 

Enkelte har sterkere syke enn andre. Spis sitron for å styrke synet, ta laserbehandling.

Det er nok ikke godt nok, hjelper ikke med laser.

 

Har hørt om en som tok laseropperasjon, så gikk inn til sesjon og fikk perfekt syn, han holdt dette skjult og er idag jagerflypilot, det meste er mulig.

Jada, det har du sikkert hørt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...