Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min første bil Anbefallinger?


birdy113

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fylt 18 år snart ferdig med lappen og har tenkt og bruke max 20-25 tusen

har lyst på en bil som går og holder så jeg slipper og bytte ut deler hele tiden dem jeg har fulgt med på på finn er BMW 3 serie 5 serie og Mercedes C klasse. Bilen må helst stå i hordaland. hva må jeg se på en bmw? Rust og sånt hvor ligger rusten seg på bmw?

 

takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg ska spare mer penger og slå til i januar eller noe vis vi sier max 40 tusen?

Jeg har mye mekanikere som kan hjelpe meg. Min far sier kjøp Tysk siden vi kan skaffe billige deler om det skulle skjedd noe og det holder bra enda. Helt ærlig syntes jeg Carina osv ser dårlig ut. kunne tenkt meg mer en en Yapse

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tenkte jeg ska spare mer penger og slå til i januar eller noe vis vi sier max 40 tusen?

Jeg har mye mekanikere som kan hjelpe meg. Min far sier kjøp Tysk siden vi kan skaffe billige deler om det skulle skjedd noe og det holder bra enda. Helt ærlig syntes jeg Carina osv ser dårlig ut. kunne tenkt meg mer en en Yapse

Hjelper lite med billige deler, når du rent over fjøla trenger mer deler.

 

Jeg hadde så godt som det la seg gjør ikke tenkt på at du har flere mekaniker i ryggen og du kan få tak i billige deler, ender bare opp med at du bruker det som en unnskyldning for å kjøpe et kult vrak.

Lenke til kommentar

Nest siste gen. (95-98) Mazda 323F 1,8l (116hk). Driftsikker (skuddsikker) bil som går greit. Meget billig å forsikre og veldig enkelt å gjøre småplukk selv. Med +15" alu.felger ser den heller ikke så værst ut (unntatt hvis den er grønn).

Kan skrive under på det der, da jeg har eid en slik. Godt veigrep har den også ;)

Senkesett, små skjørter, senk og 17" felger så er du i mål:

Mazda_Lantis_4.jpg

Mazda_Lantis_4_5.jpg

 

Kan også hive nedi andre motorer rett på motorfestene til 1.8, feks Kl-ze med 200hk :D

Lenke til kommentar

Eit 15 år gammal hatchback som Golf 3 bruker normalt å være bra som første valg. Broren min fikk kjøpt ein av ein venn for kun 10 k nokre månader sida. Rust fri, og er i veldig bra stand.

 

Var det en likestrøms eller vekselsstrøms-golf? (Relevant bare for MPC)

 

Det har eg ikkje peiling på. Veit berre at det er eit Golf 3 frå 1993 og har 1.8 Liter motor. Det står også "Special" på sida av bilen. Men er det positiv eller negativ om det er likestrøm eller vekselstrøm?

Lenke til kommentar

Å kjøpe bmw, mercedes, audi osv til en prisklasse under 50 laken er bare tull, det er som å kaste pengene rett ut av vinduet. ikke bare er dem fleste ungdomskjørt/rumpe kjørt, men dem er også ekstremt dyre å bytte deler på.

 

Har mange kompiser som har falt i denne fellen, ønsket seg en "feit" bmw eller audi til 40-50 tusen, de bilene holder så lenge lommeboken din gjør. Den ene kompisen hadde en bmw 320 i 1 år som han ga 35 tusen for, og iløpet av det året hadde han brukt over 30 tusen bare på deler for at bilen skulle fungere slik den skulle.

 

Han gikk så over til en audi a4, kostet han 44 tusen, solgte bilen etter ca. måneder, hadde brukt 11 TUSEN på de 6 måndene, på deler som gikk i sunn.

 

Han gikk så over til en Mitsubishi galant, samme som meg, men bare hvit. Han har hatt den bilen nå i 3 år, og ALDRI hatt problemer med den, og den hadde kjørt 245 tusen da han kjøpte den, hvor mye han ga husker jeg ikke, men de ligger på 25-45 tusen på finn.no

 

 

Slik alle nevner her, gå for japsebiler, men vær ekstremt nøye med å undersøke dem da mange sliter med rust, sjekk spesielt kanalene.

 

Har hatt en Primera 1,6 tidligere, den hadde kjørt 201 tusen da jeg kjøpte den for 25 tusen, hadde bilen i 2 år uten problemer, men jeg passet virkelig på bilen også.

 

Lykke til:)

 

Og ikke kjøp audi,bmw eller mercedes med mindre du sitter med 200-300 tusen :)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Synes egnetlig at ingen av japsebilene har billige deler. Har selv en Honda. En bærebru til Primera koster 3 ganger mer enn, en til Astra

 

En stor fordel med japsebiler er at det er MANGE av dem, på denne måten er det enkelt å finne brukte deler til en billig penge. Dessuten hvor mye dlere koster kommer helt ann på hvor du utfører jobben, noen plasser kan det være så mye som flere tusen kroner i forskjell for å utføre en jobb.

 

Da jeg byttet til sprekere starter på bilen min for ikke så lenge siden (måtte ikke, men ønsket å gjøre det) så var det et verksted som ville ha 7500 kroner for jobben, et annet ville i overkant av 6000 kroner, men et lite verksted mitt i byen tok 4200 kroner, og starteren kostet 3200 kr, så de tok en tusen lapp for jobben.

 

Er viktig å undersøke mye, spesielt når det er snakk om mye penger :)

 

Btw, jeg kunne får samme starter for 1500 kroner brukt+1000 kroner for jobben= 2500kr, men ønsket en ny på grunn av garanti osv :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Å kjøpe bmw, mercedes, audi osv til en prisklasse under 50 laken er bare tull, det er som å kaste pengene rett ut av vinduet. ikke bare er dem fleste ungdomskjørt/rumpe kjørt, men dem er også ekstremt dyre å bytte deler på.

 

Har mange kompiser som har falt i denne fellen, ønsket seg en "feit" bmw eller audi til 40-50 tusen, de bilene holder så lenge lommeboken din gjør. Den ene kompisen hadde en bmw 320 i 1 år som han ga 35 tusen for, og iløpet av det året hadde han brukt over 30 tusen bare på deler for at bilen skulle fungere slik den skulle.

 

Han gikk så over til en audi a4, kostet han 44 tusen, solgte bilen etter ca. måneder, hadde brukt 11 TUSEN på de 6 måndene, på deler som gikk i sunn.

 

Han gikk så over til en Mitsubishi galant, samme som meg, men bare hvit. Han har hatt den bilen nå i 3 år, og ALDRI hatt problemer med den, og den hadde kjørt 245 tusen da han kjøpte den, hvor mye han ga husker jeg ikke, men de ligger på 25-45 tusen på finn.no

 

 

Slik alle nevner her, gå for japsebiler, men vær ekstremt nøye med å undersøke dem da mange sliter med rust, sjekk spesielt kanalene.

 

Har hatt en Primera 1,6 tidligere, den hadde kjørt 201 tusen da jeg kjøpte den for 25 tusen, hadde bilen i 2 år uten problemer, men jeg passet virkelig på bilen også.

 

Lykke til:)

 

Og ikke kjøp audi,bmw eller mercedes med mindre du sitter med 200-300 tusen :)

Syns du baserer din generalisering av bmw, mercedes og audi biler på relativt tynt grunnlag (deg selv og 1 kompis og 2).

Så får det være opp til hver enkelt hvor seriøst enn skal ta det.

Lenke til kommentar

Å kjøpe bmw, mercedes, audi osv til en prisklasse under 50 laken er bare tull, det er som å kaste pengene rett ut av vinduet. ikke bare er dem fleste ungdomskjørt/rumpe kjørt, men dem er også ekstremt dyre å bytte deler på.

 

Har mange kompiser som har falt i denne fellen, ønsket seg en "feit" bmw eller audi til 40-50 tusen, de bilene holder så lenge lommeboken din gjør. Den ene kompisen hadde en bmw 320 i 1 år som han ga 35 tusen for, og iløpet av det året hadde han brukt over 30 tusen bare på deler for at bilen skulle fungere slik den skulle.

 

Han gikk så over til en audi a4, kostet han 44 tusen, solgte bilen etter ca. måneder, hadde brukt 11 TUSEN på de 6 måndene, på deler som gikk i sunn.

 

Han gikk så over til en Mitsubishi galant, samme som meg, men bare hvit. Han har hatt den bilen nå i 3 år, og ALDRI hatt problemer med den, og den hadde kjørt 245 tusen da han kjøpte den, hvor mye han ga husker jeg ikke, men de ligger på 25-45 tusen på finn.no

 

 

Slik alle nevner her, gå for japsebiler, men vær ekstremt nøye med å undersøke dem da mange sliter med rust, sjekk spesielt kanalene.

 

Har hatt en Primera 1,6 tidligere, den hadde kjørt 201 tusen da jeg kjøpte den for 25 tusen, hadde bilen i 2 år uten problemer, men jeg passet virkelig på bilen også.

 

Lykke til:)

 

Og ikke kjøp audi,bmw eller mercedes med mindre du sitter med 200-300 tusen :)

Syns du baserer din generalisering av bmw, mercedes og audi biler på relativt tynt grunnlag (deg selv og 1 kompis og 2).

Så får det være opp til hver enkelt hvor seriøst enn skal ta det.

 

 

Jeg forventer ikke at noen skal ta noe seriøst i det jeg skriver, jeg skriver min mening, og utifra mange sine opplevelser, og om folk tar det på en god måte eller ikke er helt opp til dem selv.

 

Og nei, jeg baserer absolutt ikke på grunnlag av meg eller mine venner. Dette baserer jeg på at antall bmw,audi og mercedes eiere og biler i Norge i forhold til andre bilmerker og andre bileiere.

 

Hvor kan du lese at jeg skriver at bmw, audi eller mercedes er dårlige biler?

Jeg selv hadde aldri kjøpt en mercedes til under 200 tusen, da er mye tull med dem, ja, det også tull med japsebiler, men det koster en brøkdel av prisen.

 

Dessuten er Mercedes mitt favorittmerke, faren min kjører en til over 500 tusen kroner, og han er en stor mercedes fan, men til og med han innrømmer at det er altfor mye tull med dem.

 

Men for all del, folk må kjøpe hva dem selv ønsker :) Fritt land :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg forventer ikke at noen skal ta noe seriøst i det jeg skriver, jeg skriver min mening, og utifra mange sine opplevelser, og om folk tar det på en god måte eller ikke er helt opp til dem selv.

Ja, ca. det jeg sa?

 

Dette baserer jeg på at antall bmw,audi og mercedes eiere og biler i Norge i forhold til andre bilmerker og andre bileiere.

Ok, da bør du vel kanskje ta med linken som bekrefter dette, bare sier det ^^ Vist ikke har du hørt det fra noen andre = en kompis og 2 igjen.

 

Hvor kan du lese at jeg skriver at bmw, audi eller mercedes er dårlige biler?

Og hvor kan du lese at jeg har sagt du sa det?

 

Men for all del, folk må kjøpe hva dem selv ønsker :) Fritt land :D

Jess :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...