Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min første bil Anbefallinger?


birdy113

Anbefalte innlegg

Synes egnetlig at ingen av japsebilene har billige deler. Har selv en Honda. En bærebru til Primera koster 3 ganger mer enn, en til Astra

 

En stor fordel med japsebiler er at det er MANGE av dem, på denne måten er det enkelt å finne brukte deler til en billig penge. Dessuten hvor mye dlere koster kommer helt ann på hvor du utfører jobben, noen plasser kan det være så mye som flere tusen kroner i forskjell for å utføre en jobb.

 

Da jeg byttet til sprekere starter på bilen min for ikke så lenge siden (måtte ikke, men ønsket å gjøre det) så var det et verksted som ville ha 7500 kroner for jobben, et annet ville i overkant av 6000 kroner, men et lite verksted mitt i byen tok 4200 kroner, og starteren kostet 3200 kr, så de tok en tusen lapp for jobben.

 

Er viktig å undersøke mye, spesielt når det er snakk om mye penger :)

 

Btw, jeg kunne får samme starter for 1500 kroner brukt+1000 kroner for jobben= 2500kr, men ønsket en ny på grunn av garanti osv :D

Det spiller ingen rolle hvor du får gjort jobben. Delene koster det samme alikevell. Og når jeg tenker på deler, mener jeg slitedeler som må byttes. Drar ikke til høggern for å kjøpe foringer og registerreim. Priser på deler som vanligvis ikke ryker, driter jeg i hva koster (Det er jeg det). Deler som ikke er slitedeler er helt greie å kjøpe hos høggern, du må bare se hva du får. Har kjøpt mye deler som ikke engang så brukt ut til høggern

Nå lurer jeg på hvorfor du skiftet starter når det ikke var nødvendig. Har aldri hørt om startertuning før:) Synes 4200 er fryktelig mye penger for å bytte en ting du ikke trengte å bytte.

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forventer ikke at noen skal ta noe seriøst i det jeg skriver, jeg skriver min mening, og utifra mange sine opplevelser, og om folk tar det på en god måte eller ikke er helt opp til dem selv.

Ja, ca. det jeg sa?

 

Dette baserer jeg på at antall bmw,audi og mercedes eiere og biler i Norge i forhold til andre bilmerker og andre bileiere.

Ok, da bør du vel kanskje ta med linken som bekrefter dette, bare sier det ^^ Vist ikke har du hørt det fra noen andre = en kompis og 2 igjen.

 

Hvor kan du lese at jeg skriver at bmw, audi eller mercedes er dårlige biler?

Og hvor kan du lese at jeg har sagt du sa det?

 

Men for all del, folk må kjøpe hva dem selv ønsker :) Fritt land :D

Jess :-)

 

 

 

Godt at vi er enige lol

Lenke til kommentar

Synes egnetlig at ingen av japsebilene har billige deler. Har selv en Honda. En bærebru til Primera koster 3 ganger mer enn, en til Astra

 

En stor fordel med japsebiler er at det er MANGE av dem, på denne måten er det enkelt å finne brukte deler til en billig penge. Dessuten hvor mye dlere koster kommer helt ann på hvor du utfører jobben, noen plasser kan det være så mye som flere tusen kroner i forskjell for å utføre en jobb.

 

Da jeg byttet til sprekere starter på bilen min for ikke så lenge siden (måtte ikke, men ønsket å gjøre det) så var det et verksted som ville ha 7500 kroner for jobben, et annet ville i overkant av 6000 kroner, men et lite verksted mitt i byen tok 4200 kroner, og starteren kostet 3200 kr, så de tok en tusen lapp for jobben.

 

Er viktig å undersøke mye, spesielt når det er snakk om mye penger :)

 

Btw, jeg kunne får samme starter for 1500 kroner brukt+1000 kroner for jobben= 2500kr, men ønsket en ny på grunn av garanti osv :D

Det spiller ingen rolle hvor du får gjort jobben. Delene koster det samme alikevell. Og når jeg tenker på deler, mener jeg slitedeler som må byttes. Drar ikke til høggern for å kjøpe foringer og registerreim. Priser på deler som vanligvis ikke ryker, driter jeg i hva koster (Det er jeg det). Deler som ikke er slitedeler er helt greie å kjøpe hos høggern, du må bare se hva du får. Har kjøpt mye deler som ikke engang så brukt ut til høggern

Nå lurer jeg på hvorfor du skiftet starter når det ikke var nødvendig. Har aldri hørt om startertuning før:) Synes 4200 er fryktelig mye penger for å bytte en ting du ikke trengte å bytte.

 

 

Det skjønner jeg, enig der, personlig synes jeg alt er dyrt med bil, har ingen problemer med å legge ut penger på bilen hvis nødvendig, men er så ekstremt dyrt i forhold til andre land.

 

Ved å reise nedover til Kroatia får jeg total bil overhalling av en mekaniker/spesialist(familiemedlem) , med metallic lakkering i hvilken som helst farge for 18 tusen kroner, de går over hele bilen og bytter alt som har en skrape på seg(seriøst likesom). Du får rett og slett en splitter ny bil tilbake. I Norge hadde dette sikkert kostet 10 ganger bilens verdi, skammelig dyrt.

 

Grunnen til at jeg byttet starter var fordi den laget en ulyd, var ikke noe galt, men fikk høre at det kunne hende at det kunne skje noe(bare tull), men det irriterte meg så inni granskauen hver gang jeg skulle slå den på, spesielt etter at bilen hadde stått over kvelden så jeg byttet, og nå er den som ny :grin:

Lenke til kommentar

Eg anbefaler Mercedes - Benz E-klasse, har selv hatt min i snart over 1 år no og då kjøpte eg en bil det var anntatt av forje eiger at eg kom til og ha store utgifter på og få bilen i full drift forde han hadde brukt den til utstillingsbil, så utvendig og innvendig er bilen _STRØKEN_ men han trudde at motor og drivverk var blitt dårlig spesielt girkassen hadde han dårlig tru på .. bilen var en del ulyder i den første månden eg hadde bilen .. nå nesten et og et halvt år etterpå har eg brukt totalt 6000kr i deler, og då har eg også skiftet slitedeler som går på alle biler bremseklosser, Dynamobørster, brennstoffventilane så og sei at dissa bilane bare dette sønde og er masse meir fiks på en japsebiler med strikkmotor der du må belage deg på og skifte en registerreim i tider og utider som koster deg _DYRT_ om du ikkje er i stand til og gjøre det skjøl, såklart kan du være plaga med rust på tyskebiler men vask bilen din av og til og prøv og poler den vertfall 3 ganger i året og du klarer og beholde en fin og rustfri bil :)

 

Et japsefantom er bare en som ikkje har råd til og kjøpe seg skikkelig bil..

 

 

Styr unna biler med fransk opphav om du har lyst og ungå problemer, om du ser på biler som har gått langt kan en 250D eller en gammal E230 før 1996 være de du ser etter, og til alle dere som sier at Mitsubisi kan måle seg med dei store bilmerkene som BMW og Merceds bør ta og få girkassa dåkka skifta og litt mindre strikk under pansere, Det finnes kun 2 typer biler, biler som drar bak og dem som drar på alle 4, du skal ikkje bli drad av en bil, du skal bli skubba ;)

Lenke til kommentar

Et japsefantom er bare en som ikkje har råd til og kjøpe seg skikkelig bil..

 

Det var vel å strekke det litt for langt, hva vet du om hva folk har råd til eller ikke?

 

Og hvis du mener at "japse biler" ikke er skikkelige biler, så har du absolutt ingen peiling på hva som er bra biler. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et japsefantom er bare en som ikkje har råd til og kjøpe seg skikkelig bil..

 

Det var vel å strekke det litt for langt, hva vet du om hva folk har råd til eller ikke?

 

Og hvis du mener at "japse biler" ikke er skikkelige biler, så har du absolutt ingen peiling på hva som er bra biler. :)

 

 

Bare se på ka slags biler som har høgast standard og ken som rulla lengst :) og nevn japsebiler i fleng som kan slå enten BMW eller Mercedes du ;)

Lenke til kommentar

Et japsefantom er bare en som ikkje har råd til og kjøpe seg skikkelig bil..

 

Det var vel å strekke det litt for langt, hva vet du om hva folk har råd til eller ikke?

 

Og hvis du mener at "japse biler" ikke er skikkelige biler, så har du absolutt ingen peiling på hva som er bra biler. :)

 

 

Bare se på ka slags biler som har høgast standard og ken som rulla lengst :) og nevn japsebiler i fleng som kan slå enten BMW eller Mercedes du ;)

 

 

Nå må du gi deg!

 

1.Hvor langt en bil kjører har ikke alt med hvor bra

en bil er eller ikke.

 

2. Mercedes,BMW,Audi ja, de fleste av dem kjører LANGT, men iløpet av den perioden har du som eier brukt mer penger på slitedeler en bilens verdi

 

3. JA, vist pokker finnes det japse biler som kjører over 500.000km Det er grunn til at de sier at, japsebiler bare går og går så lenge enn fyller på, og bytter olja.

 

4. Grunnen til at jeg mener at japse biler er bedre er ikke fordi jeg mener at de går bedre en tyske biler, eller at de er raskere, fordi det er de ikke! Men jeg mener det fordi iforhold til tyske biler, har japse biler bare en bitte liten brøkdel av problemer, og nå tenker jeg verdensbasis, ikke Kodal!

 

5. Uansett hvor enn nå fornøyd en tysk bil eier du finner, så vil det alltid være en japse bil eier som er 3 ganger så fornøyd :)

 

6. Bilene koster en brøkdel av prisen, billigere å reparere, bruker mindre, og jeg synes mange av dem ser også bedre ut :)

 

7. Og helt til slutt, Nissan GTR!

 

PS: Dette er min mening, og ingen andres, du må gjerne være uenig, alle har forskjellig smak, men ikke kom og fortell at folk som kjøper japse biler er folk som ikke råd til å kjøpe "bra" biler. Jeg kommer selv fra en familie med mye penger, og jeg kjenner MANGE som kjører japse biler som har så mye penger at de kunne gitt en vill fremmed person en million, uten å merke det på seg selv!

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Et japsefantom er bare en som ikkje har råd til og kjøpe seg skikkelig bil..

 

Det var vel å strekke det litt for langt, hva vet du om hva folk har råd til eller ikke?

 

Og hvis du mener at "japse biler" ikke er skikkelige biler, så har du absolutt ingen peiling på hva som er bra biler. :)

 

 

Bare se på ka slags biler som har høgast standard og ken som rulla lengst :) og nevn japsebiler i fleng som kan slå enten BMW eller Mercedes du ;)

 

Nå tror jeg de færreste forbinder Mercedes de senere årene med biler "som rulla lengst". Rust og mekaniske problemer er bedre stikkord ;) BMW har kanskje vært hakket bedre, men svært mye er skakkjørt som råne/kebabtraller.

 

Lexus er et merke som fint holder følge med tyskerne, også ift. pris/status. Ellers kan man nevne Toyota Landcruiser, Mitsubishi Lancer Evo, Mazda RX-7/8, Nissan Skyline og GTR, osv. som alle gjør sine ting like godt og bedre enn tyskerne.

 

Og forøvrig banker britene både japsene og tyskerne når det kommer til eksklusive biler :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et japsefantom er bare en som ikkje har råd til og kjøpe seg skikkelig bil..

 

Det var vel å strekke det litt for langt, hva vet du om hva folk har råd til eller ikke?

 

Og hvis du mener at "japse biler" ikke er skikkelige biler, så har du absolutt ingen peiling på hva som er bra biler. :)

 

 

Bare se på ka slags biler som har høgast standard og ken som rulla lengst :) og nevn japsebiler i fleng som kan slå enten BMW eller Mercedes du ;)

 

Nå tror jeg de færreste forbinder Mercedes de senere årene med biler "som rulla lengst". Rust og mekaniske problemer er bedre stikkord ;) BMW har kanskje vært hakket bedre, men svært mye er skakkjørt som råne/kebabtraller.

 

Lexus er et merke som fint holder følge med tyskerne, også ift. pris/status. Ellers kan man nevne Toyota Landcruiser, Mitsubishi Lancer Evo, Mazda RX-7/8, Nissan Skyline og GTR, osv. som alle gjør sine ting like godt og bedre enn tyskerne.

 

Og forøvrig banker britene både japsene og tyskerne når det kommer til eksklusive biler :p

 

 

Kunne ikke vært mer enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...