Gå til innhold

Nord-Korea angriper Sør-Korea


  

117 stemmer

  1. 1. Hvilken side tar du?

    • Nord-Korea
      10
    • Sør-Korea
      107


Anbefalte innlegg

Nøytralitet er ingen dyd.

I journalisme er det det. Nyhetene skal presentere fakta, ikke meninger.

Tullprat. Nøytralitet i media er en illusjon. I beste fall et mål, men det er umulig å gjennomføre i praksis. Det beste man kan håpe på er at de er æslige om sitt ståsted og ikke pakker det inn som noe annet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nøytralitet er ingen dyd.

I journalisme er det det. Nyhetene skal presentere fakta, ikke meninger.

Tullprat. Nøytralitet i media er en illusjon. I beste fall et mål, men det er umulig å gjennomføre i praksis. Det beste man kan håpe på er at de er æslige om sitt ståsted og ikke pakker det inn som noe annet.

Nei, jeg sier ikke at media generelt sett er nøytrale, men det bør absolutt være høyt prioritert. Hvis vi blir presentert med fakta om hva som skjer i f.eks. en uprovosert voldshandling, så trenger ikke journalisten fortelle oss at handlingen er gal. Hvis de isteden bare forteller oss at dette dreier seg om en person som gjorde noe galt, men vi ikke får detaljer om hva som faktisk skjedde (kanskje var det i selvforsvar), så får vi en mening presentert istedenfor fakta.

Lenke til kommentar

Joda, men hvorfor tror du de vil være fredsfulle nå? Det er en del faktorer blandet inn her, og en av dem er nemlig økonomisk avhengighet.

 

For å unngå å skape et trusselbilde av seg selv. Selvfølgelig kan man trekke inn økonomi, men det er nok langt mer stormaktspolitikk enn det er for å unngå å skade økonomiske handelen.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært nordkoreaner, så hadde jeg også muligens vært litt muggen over den grensedelingen.

Hadde jeg vært nordkoreaner, og visst det jeg vet om omverdenen, så hadde jeg vært mer muggen på mine egne ledere som hadde skakk-kjørt landet. Dessverre så er det få nordkoreanere som noen gang får vite noe annet enn den offisielle sannheten, som er at hele verden er ute etter dem og hadde det ikke vært for deres brilliante militære makt hadde de vært døde av sult eller gjort til slaver for amerikanerne.
Lenke til kommentar
Hvem er de fire som har stemt på NK i pollen (lol), og hvorfor mangler et nøytralt alternativ
Jeg vurderte å stemme på NK i symati med den jevne nordkoreaner, men så fant jeg ut at jeg holder ikke med noen sider. Det er en manns agenda på den ene siden. Det blir feil å dømme noen av dem på bakgrunn av hans illusjoner om storhet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...