Gå til innhold

Nord-Korea angriper Sør-Korea


  

117 stemmer

  1. 1. Hvilken side tar du?

    • Nord-Korea
      10
    • Sør-Korea
      107


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle snakker om stakkars befolkning meg her og der - hør nå, disse slaskene i Nord-Korea er så retarded at de ikke engang har skikkelige geriljagrupper som sloss mot overvåkningsstaten deres. Og når Sør-Korea invaderer, først da kommer de til å reise seg - mot okkupanten.

 

Det vi trenger er en totalbombing, drap og lemlestelse på alle som bor i Nord-Korea, rett og slett en tilintetgjørelse av landet og innbyggerene. (Helst uten å måtte bidra selv) Da er det ikke stort mer faenskap de kan finne på. Det er som med en antibiotikakur - enten blir du kvitt bakteriene, eller så vokser de opp igjen, resistente som faen. Drep gulingene. Brappp brappp brappppapppa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kan man forsvare et regime som Nord-Korea? Håper alle som har stemt på dem bare troller.

Eller hvordan kan man forsvare "et regime" som Cuba? Dvs. skal vi liksom slå handen av alle land som USA har demonisert? Og hvor mye av elendigheten er forårsaket av USA selv, ved bruk av handelsboikotter, struping av finans og økonomiske systemer, og trussler (og boikott) av andre lands varer hvis de "våger" å ha noe handel med "disse forhatte regimene"

 

Sikkert endel som er feil med disse landene som alle andre steder, men jeg hopper ikke bare fordi USA sier "hopp"

Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kan man forsvare et regime som Nord-Korea? Håper alle som har stemt på dem bare troller.

Eller hvordan kan man forsvare "et regime" som Cuba? Dvs. skal vi liksom slå handen av alle land som USA har demonisert? Og hvor mye av elendigheten er forårsaket av USA selv, ved bruk av handelsboikotter, struping av finans og økonomiske systemer, og trussler (og boikott) av andre lands varer hvis de "våger" å ha noe handel med "disse forhatte regimene"

 

Sikkert endel som er feil med disse landene som alle andre steder, men jeg hopper ikke bare fordi USA sier "hopp"

 

Om du tror at grunnen til at Nord-Korea er misslikt er at USA sier hopp så burde du sette deg ned og tenke deg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja jeg har tenkt litt, og ser i grunn endel urettferdighet i demoniserings-bildet som er skapt seneste tiden.

 

F.eks. så har USA helt siden 1960 åra hatt atomvåpen utplassert i Sør-Korea og på det meste 950 atomstridshoder rettet mot mål i Nord-Korea. Når så Nord-Korea etterhvert fikk evne og kunnskap til å lage atomvåpen selv, nei da blir det spetakkel

Lenke til kommentar

Ja jeg har tenkt litt, og ser i grunn endel urettferdighet i demoniserings-bildet som er skapt seneste tiden.

 

F.eks. så har USA helt siden 1960 åra hatt atomvåpen utplassert i Sør-Korea og på det meste 950 atomstridshoder rettet mot mål i Nord-Korea. Når så Nord-Korea etterhvert fikk evne og kunnskap til å lage atomvåpen selv, nei da blir det spetakkel

Hmm... True.

Lenke til kommentar

Ja jeg har tenkt litt, og ser i grunn endel urettferdighet i demoniserings-bildet som er skapt seneste tiden.

 

F.eks. så har USA helt siden 1960 åra hatt atomvåpen utplassert i Sør-Korea og på det meste 950 atomstridshoder rettet mot mål i Nord-Korea. Når så Nord-Korea etterhvert fikk evne og kunnskap til å lage atomvåpen selv, nei da blir det spetakkel

 

Tullete tankegang, USA har atomvåpen, og er en supermakt, en må rette seg etter det. Bare fordi du ønsker en verden der alle sitter på nok atomvåpen til å utslette jorden, er ikke dette ønsket til oss andre. Flertallet av mennesker i verden ønsker ikke at atomvåpen skal spres.

Lenke til kommentar

Tukkete tankegang? Ikke glem at USA altså har rettet hundrevis av atomstridshoder mot et land som ikke har hatt atomvåpen selv. Hvem har levd i frykt alle disee årene om ikke nordkoreanerne?

 

I det bildet er det ikke urimelig at de selv vil ha atomvåpen for å oppnå mer likevekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Står "Active Personnel" 655.000 (rank 6), og jeg leste et sted at Nord Korea hadde den 4. største hæren i verden, så kan dette være det "riktige" tallet?

 

EDIT:

 

Var som jeg trodde:

 

People's Republic of China 2,285,000

United States 1,580,255

India 1,325,000

Democratic People's Republic of Korea 1,106,000

Russia 1,027,000

Republic of Korea 687,000

 

Når det kommer til "Reserves" blir tallene kraftig forandret

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_number_of_troops

Endret av Kriss^
Lenke til kommentar

Tukkete tankegang? Ikke glem at USA altså har rettet hundrevis av atomstridshoder mot et land som ikke har hatt atomvåpen selv. Hvem har levd i frykt alle disee årene om ikke nordkoreanerne?

Ja, det er bare for nord-koreanerne å frykte USA -- hvis ikke blir man sendt til konsentrasjonsleirer.

Eller tatt livet av kanskje? Det har skjedd før, når USA fløy over den usa-bosatte sør-koreaneren og anti-kommunisten > Syngman Rhee for å bli president (denslags med å innsette sine egne løpegutter (demokrati anyone?) er jo noe de har erfaring med). Han tok livet av 100 000 medlemmer av kommunistpartiet (enkelte anslår 200 000) og kvelte det meste av annen politisk oposisjon.

 

Demokrati the american way- up my ass :hrm:

Lenke til kommentar

Tror du misforsto meg.

 

Mens jeg forstår hva du mener, og synes du har et godt poeng i den posten, humret jeg likevel over bruken av 'nord-koreanere'. Fordi den gjengse nord-koreaner frykter bare det han blir fortalt han skal frykte, og den virkelig frykten kommer uansett fra hva som skjer med han om han ikke gjør hva han blir fortalt.

 

Og hadde han visst akkurat hva som foregikk, er nok uansett det å ha nok mat en større bekymring.

Lenke til kommentar

Vi blir vel alle opplært til å ha bestemte fiendebilder. Amerikanerne for sin del har fått inn med morsmelken å frykte kommunisme.

 

Og så viste det seg at denne "forferdelige kommunismen" som det liksom ikke fantes (eller finnes) håp for, i Russlands tilfelle greide å avvikle seg selv på en temmelig fredelig måte. Jeg skulle likt å se om noe "tilsvarende" opprør kunne skjedd i USA, der hadde nok alle mørke krefter, CIA og Pentagon kvalt denslags i fødselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...