Gå til innhold

Nord-Korea angriper Sør-Korea


  

117 stemmer

  1. 1. Hvilken side tar du?

    • Nord-Korea
      10
    • Sør-Korea
      107


Anbefalte innlegg

 

Dette blir spennende å følge med på. Kanskje blir det full krig? Vi får krysse fingrene for Sør-Korea.

Og for Nord-Koreas befolkning.

 

En krig vil ikke tjene noen, bortsett fra våpenindustrien.

 

På tide å få våpen-industri i Norge, Nord-korea/sør-korea er jo en gullgruve!!

 

 

Har du ikke fått med deg at Norge har våpenindustri?

 

Ikke en våpenindustri som vil tjene noe særlig på en koreansk krig, med mindre jeg tar feil

 

Tror vi har bedre sjanse til å tjene penger på koreanerne ved å investere oljepenger i Blizzard.

 

Makan til bullshit, en koreansk krig vil totalt ruinere Blizzard, de aller fleste blizzaard-kunder bor jo i sør-korea!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dette blir spennende å følge med på. Kanskje blir det full krig? Vi får krysse fingrene for Sør-Korea.

Og for Nord-Koreas befolkning.

 

En krig vil ikke tjene noen, bortsett fra våpenindustrien.

 

På tide å få våpen-industri i Norge, Nord-korea/sør-korea er jo en gullgruve!!

 

 

Har du ikke fått med deg at Norge har våpenindustri?

 

Ikke en våpenindustri som vil tjene noe særlig på en koreansk krig, med mindre jeg tar feil

Nja... Kanskje ikke direkte. Men USA er jo en stor kunde av PROTECTOR-systemet bl.a.

Lenke til kommentar

 

Dette blir spennende å følge med på. Kanskje blir det full krig? Vi får krysse fingrene for Sør-Korea.

Og for Nord-Koreas befolkning.

 

En krig vil ikke tjene noen, bortsett fra våpenindustrien.

 

På tide å få våpen-industri i Norge, Nord-korea/sør-korea er jo en gullgruve!!

 

 

Har du ikke fått med deg at Norge har våpenindustri?

 

Ikke en våpenindustri som vil tjene noe særlig på en koreansk krig, med mindre jeg tar feil

 

Tror vi har bedre sjanse til å tjene penger på koreanerne ved å investere oljepenger i Blizzard.

 

Makan til bullshit, en koreansk krig vil totalt ruinere Blizzard, de aller fleste blizzaard-kunder bor jo i sør-korea!

 

Ikke bullshit, siden det er mer sannsynlig at dette ender med en fredelig løsning, enn med krig.

Lenke til kommentar

Jeg synes også det er interessant å tenke på hva som skjer om Kina støtter NK, og NK fortsetter den aggressive politikken sin og fyrer av flere salver med granater. Da kan man plutselig befinne seg midt i et scenario der USA erklærer NK krig, og dermed Kina krig.. noe usannsynlig, men dog en skremmende tanke.

 

Som nevnt tidligere tviler jeg sterkt på at Kina gjør det, av flere grunner.

 

 

Norge har en helt grei våpenindustri, og investeringene i Blizzard er heller ikke dumt. Sør Korea er en stor inntektskilde for Blizzard ja, men det blir nok ikke krig enda.

 

EDIT: Tenkte på noe, man kan jo bare selge alle aksjene når krig bryter ut. ;)

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

 

 

Dette blir spennende å følge med på. Kanskje blir det full krig? Vi får krysse fingrene for Sør-Korea.

Og for Nord-Koreas befolkning.

 

En krig vil ikke tjene noen, bortsett fra våpenindustrien.

 

På tide å få våpen-industri i Norge, Nord-korea/sør-korea er jo en gullgruve!!

 

 

Har du ikke fått med deg at Norge har våpenindustri?

 

Ikke en våpenindustri som vil tjene noe særlig på en koreansk krig, med mindre jeg tar feil

 

Tror vi har bedre sjanse til å tjene penger på koreanerne ved å investere oljepenger i Blizzard.

 

Makan til bullshit, en koreansk krig vil totalt ruinere Blizzard, de aller fleste blizzaard-kunder bor jo i sør-korea!

 

 

Ikke bullshit, siden det er mer sannsynlig at dette ender med en fredelig løsning, enn med krig.

Denne handlingen, ja, at det ender uten krig, det stemmer ikke. Krig vil hende, det er ikke et spørsmål om det hender, men når det hender.

 

Forresten, så har utrolig mange aksjemarked allerede falt på grunn av angrepet så teorien din ble knust for omtrent 5 timer siden.

Lenke til kommentar

Ikke en våpenindustri som vil tjene noe særlig på en koreansk krig, med mindre jeg tar feil

 

Offtopic :)

Nammo har betydelige norske interesser - og er samtidig verdens tredje største fabrikant av ammunisjon. Her i Norge har vi fabrikkene for mellomformat ammunisjon, deriblant M72 og håndgranater - begge som er veldig nyttige i en korea konflikt.

 

Kongsberg og Odim's assortement av våpenteknologi er mindre brukt i denne konflikten.

Lenke til kommentar

Vi får jo bare servert vestlige mediers vinklinger av slike konflikter. Propaganda går begge veier.

Blir samme som andre konflikter i verden, der det er en vestlig part mot en "slem" part.

 

Som regel er media veldig flinke til å ta de ikke-vestliges part, som for eksempel i Midtøsten-konflikten.

Jeg vil ikke si som regel, men i noen spesielle tilfeller ja (som i Midt-Østen).

Hittil blir det referert fra kilder hos Sør-Korea, men jo lengre det er fokus på konflikten vil vi forhåpentligvis få mer fra begge sider.

Endret av hightow
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet.no/2010/11/23/nyheter/utenriks/nord-korea/maktskifte/14413612/

 

Kim Jong-un (26) må vise at han er tøff nok

 

Nord-Korea-ekspert mener angrepet mot Sør-Korea demonstrerer et maktskifte i regimet.

 

 

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7393615

 

Nord-Korea hevdar det var Sør-Korea som skaut først, og at dei berre svarte på eit angrep, elder det statlege nyheitsbyrået KCNA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...