Gå til innhold

Porta Pro får mikrofon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I gode gamle dager kostet Porta Pro nærmere en tusing og var like solide som de så ut, livstidsgarantien var faktisk på sin plass. Sporta Pro var jalla-versjonen for gjerrigknarkene. Nå lager de Porta Pro av resirkulerte partytelt, dopapir og plastbestikk, men de selger fremdeles mye på sitt gamle image som "verdens beste hodetelefoner" (sitat Ola Dunk) - mange tror fremdeles de gjør et "kupp" når de finner dem til rundt 300 spenn.

 

Jeg fikk ledningsbrudd på mitt etter 3 måneder. Og jeg var ikke akkurat uforsiktig.

Lenke til kommentar

Jeg liker designet på PortaPro, men alt annet er elendig. Jeg liker ikke at hele nabolaget mitt kan høre på det jeg spiller når jeg bruker det. Har derfor gått permanent over til øreplugger, som i tillegg gir mye bedre lyd.

 

Husker spesielt skolebussen på ungdomsskolen, der man hørte hip-hop-støy i hele bussen på grunn av PortaDritt.

Endret av Ishq
Lenke til kommentar

Det forklarer nok hvorfor Koss-veteranene her inne har hatt sine i årevis, mens vi som har kjøpt de i nyere tid har måtte leve med drittversjonen. Spesielt etter at de gikk over til den fuckings "iPhone-vennlige" pluggen har headsetet blitt helt herpa. Etter at jeg rett og slett gikk lei av å bytte PortaPro i ny og ned, så tok jeg og reparerte det selv. Men selvfølgelig, da var det jo noe annet som gikk i stykker på headsetet, så måtte låne et PortaPro av en kamerat, som også ble ødelagt. Heldigvis var dette kjøpt hos Platekompaniet, som fikset headsetet i butikken (aka bytte ut høytalere), og da fikk jeg en versjon med den gamle pluggen, og den gikk ikke i stykker.

 

Jeg har hatt mitt Porta Pro siden 1998 eller noe, og nå er padsene helt sønderslitte og sikkert morkne. De har fungert suverent. Mulig jeg må kjøpe et nytt sett bare for å teste ut om de nye er av material-messig dårligere kvalitet. Men, vi har en frøken her i huset som ødelegger omtrent det som er av headset, så jeg lurer litt på "forsiktigheten" til mange...

 

-men klart; ting var dyrere før. Elektronikk er langt mer bruk og kast enn da jeg kjøpte de Porta Pro'ene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal tru om Koss har tent inn igjen utviklings- og produksjonskostnadene til Porta Pro. :hmm:

 

Settet er ganske skjørt, men dei to eg har hatt har alltid fungert greit. Det har mykje med bruken å gjere. Settet er greit nok, men ikkje noko eg går rundt og anbefaler. Delvis fordi det lekker mykje lyd ut, noko eg er fint lite interessert i på bussen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder kvaliteten har jeg selv alltid stilt meg undrende til alle som ødlagte sine i htt og vær. Jeg ombestemet meg i midlertid da jeg dyttet borti mine og de falt ca. 1m ned på lenoliumsgulvet. Høyre kanal knakk av festet. Når det skal så lite til er det ikke så rart de som bruker sine over alt klarer å ødlegge de. I tilleg oser det i IQ og omtenksomhet av folk som sitter med liste-pop og syremusikk for full tut på bussen..

Lenke til kommentar

Det forklarer nok hvorfor Koss-veteranene her inne har hatt sine i årevis, mens vi som har kjøpt de i nyere tid har måtte leve med drittversjonen. Spesielt etter at de gikk over til den fuckings "iPhone-vennlige" pluggen har headsetet blitt helt herpa. Etter at jeg rett og slett gikk lei av å bytte PortaPro i ny og ned, så tok jeg og reparerte det selv. Men selvfølgelig, da var det jo noe annet som gikk i stykker på headsetet, så måtte låne et PortaPro av en kamerat, som også ble ødelagt. Heldigvis var dette kjøpt hos Platekompaniet, som fikset headsetet i butikken (aka bytte ut høytalere), og da fikk jeg en versjon med den gamle pluggen, og den gikk ikke i stykker.

 

Høres riktig ut for min del også. De Portaproene jeg kjøpte rundt årtusenskifte varte uten problemer til tja, 2006. Kjøpte nye fordi jeg klarte å totalvrake det første settet, men det jeg har nå har en helt elendig plugg som får dårlig kontakt fort som faen.

Lenke til kommentar

Ser jo slettes ikke ille ut.

Må ha meg et sånt, lenge siden jeg hadde noen mikrofon så kan være kjekt at det sitter på!

 

Synes de er ganske solide i forhold til andre merker.

Porta Pro har vart desidert lengst av de portable jeg har brukt.

Eneste jeg ikke liker er at ledningen blir stiv og hard etter litt bruk.

Endret av aGal
Lenke til kommentar

Dere som klarer å ødelegge dem, må da behandle hodetlf brutalt :dontgetit:

Jeg har lagt mine (3år gamle) rett ned i en sekk sammen med laptop, bøker og rot, og det er like hele som da de var nye. Eneste grunnen til at jeg måttet kjøpe nye er fordi de forrige har blitt stjålet :(

God lyd er det på de (deeeeeiiiilig bass :dribble: ), og det er ingen som klager på at de hører musikken min. Jeg har tatt de av meg også, mens jeg spiller av musikk, og jeg hører ingenting. Så dere som hører høy musikk fra noen med PortaPro får kose dere med tanken om at de folka blir døve om noen år :)

Lenke til kommentar

Kom borti en artig episode her for litt siden på Haukeliekspressen...En jente kom på bussen sånn ca 1,5 time før Haugesund, iført Porta Pro og 1.stk avspiller. Det hørtes kan man si, jenta satt ca midt i bussen, sånn roughly. Før denne personen fikk gått av bussen i Haugesund, spratt sjåføren opp og slang ut følgende :

 

"Neste gang du tar buss, kan du gjerne se til å dempe volumet litt. Det er ikkjer sikkert alle andre her i bussen er så intressert i å høre på den musikken din" :D

 

Eg dauet nesten der eg stod og skulle gå av bussen sjøl :wee:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Alt du trenger å gjøre for å få nytt headsett / alt reparert gratis, er å legge headsette i en konvolutt, sende det til

 

 

DI Bedriftsservics

 

Vakåsveien 7

 

1395 Hvalstad

 

legg ved returadresse. (og en feilbeskrivelse event)

 

 

Har gjort dette ca 1 mill ganger nå på 3 headsett, så får nytt kossheadsett i posten ca hver mnd. digg

 

 

Sikker på at det ikke bare bor en veldig snill person på den adressen?

Lenke til kommentar

@lilac1

 

Adressen der er til Koss sin servicepartner i Norge, og er det du skal bruke dersom du har mistet kvitteringen og butikken derved ikke vil ta de inn. De er ikke snille, de får betalt fra Koss for reparasjonene de gjør.

 

Dvs, om de repareres eller bare sendes inn med gjevne mellomrom, så får de nye/reparerte sett tiilbake, vet jeg ikke.

 

Vil dog anta at når det sendes i større kvanta, er det billigere å sende de tilbake til produksjonslandet, for reparasjon der de produseres, fremfor å betale en norsk arbeider for å reparere de her til lands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...