Gå til innhold

Samsung Galaxy S, rooting, lagfix og tilsvarende - LES FØRSTEPOST.


Anbefalte innlegg

Det gjelder en Galaxy I 5700

Dette er vel strengt tatt feil tråd å spørre i da denne tråden omtaler Galaxy S, som er en annen telefon.

 

 

Har du prøvd å laste ned ADB driverne på nytt?

 

Har du prøvd å fjerne alt av drivere og telefonprogramvare fullstendig fra maskinen for så å installere det på nytt?

 

Har du prøvd på en annen maskin?

 

For meg ser det ut som enten filen du lastet ned, eller pcen din er problemet.

Dette med forbehold om at jeg har null erfaring med akkurat din telefon, men jeg ser jo at Superoneclick skal være kompatibel med Spica.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei kjære hackere / moddere :p

 

Jeg har noen småting jeg lurer på.

 

Alle dere som legger inn custom roms og flasher frem og tilbake støtt og stadig, hva gjør dere for å minimere tiden det tar å sette opp telefonen igjen?

 

Alle sier at TB (TitaniumBackup) er konge, men da jeg laste den ned, skjønte jeg SVÆRT lite av den. Det er jo 40 forskjellige backuper man kan ta, så hvilken er det som gjelder for settings?

 

spm 2: Hva er det realistisk å ta backup av? Tenker da på type: input metode, location, tidssone, telefonspråk, apps, screen-setup og generelle innstillinger.

Hva med innlogginger som g-mail, market, appbrain, face osv. Går det å lagre dette på noen måte, så man ikke må sette opp alle "connections" igjen?

 

spm3: Telefonkontakter, hva gjør dere der? Bruker dere Kies til å ta backup av dem, eller noe annet program? Samme sak med meldinger, hvordan lagrer dere dem?

 

 

Grunnen til at jeg spør er nemlig den at for øyeblikket sitter jeg på Darkys v8.0.

Den har vært super, men vil enten oppgradere til nyere Darkys, eller kanskje også teste RomKitchen. Så jeg vil prøve å backupe mest mulig, slik at jobben med å sette opp telefonen igjen tar kortest mulig tid.

En av buggene jeg har merket meg i Darkys, som foreløpig bare har skjedd 2 ganger er en SINNSVAK battery-drain. Vi snakker fra 100% til 0 på 4-5 timer (med Wi-Fi og Bluetooth off og skjerm på laveste lysstyrke. Men som sagt, det har bare skjedd 2 ganger (med et par ukers mellomrom).

 

 

Tror det var det jeg lurte på for denne gang.

 

Takker for eventuelle svar.

 

 

Mvh Magmanthe

Endret av magmanthe
Lenke til kommentar

Hei kjære hackere / moddere :p

 

Jeg har noen småting jeg lurer på.

 

Alle dere som legger inn custom roms og flasher frem og tilbake støtt og stadig, hva gjør dere for å minimere tiden det tar å sette opp telefonen igjen?

 

Alle sier at TB (TitaniumBackup) er konge, men da jeg laste den ned, skjønte jeg SVÆRT lite av den. Det er jo 40 forskjellige backuper man kan ta, så hvilken er det som gjelder for settings?

 

Kjøp proversjonen (koster ca 35 kr), og trykk på menyknappen, velg batch og sikkerhetskopier alle brukerapps + systemdata.

 

Når du i ettertid gjenoppretter så velger du i utgangspunktet kun apps. Ikoner viser deg hvilke systemdata som er trygge å gjenopprette.

 

 

 

spm 2: Hva er det realistisk å ta backup av? Tenker da på type: input metode, location, tidssone, telefonspråk, apps, screen-setup og generelle innstillinger.

Hva med innlogginger som g-mail, market, appbrain, face osv. Går det å lagre dette på noen måte, så man ikke må sette opp alle "connections" igjen?

 

 

Apps og noen instillinger kan gjenopprettes. Gmail, appbrain face osv kan gjenopprettes. Det samme med bokmerker, wifi, ordlister osv.

 

 

spm3: Telefonkontakter, hva gjør dere der? Bruker dere Kies til å ta backup av dem, eller noe annet program? Samme sak med meldinger, hvordan lagrer dere dem?

 

Jeg synker mine kontakter mot google. Har ikke tatt backup siden jeg fikk denne telefonen.

Du kan vel også eksportere kontakter til eksternt sdkort, for så å importere dem tilbake.

 

 

SMS Backup+ har jeg brukt til å ta backup av meldinger. Denne synker mot googlekontoen din.

 

 

Grunnen til at jeg spør er nemlig den at for øyeblikket sitter jeg på Darkys v8.0.

Den har vært super, men vil enten oppgradere til nyere Darkys, eller kanskje også teste RomKitchen. Så jeg vil prøve å backupe mest mulig, slik at jobben med å sette opp telefonen igjen tar kortest mulig tid.

En av buggene jeg har merket meg i Darkys, som foreløpig bare har skjedd 2 ganger er en SINNSVAK battery-drain. Vi snakker fra 100% til 0 på 4-5 timer (med Wi-Fi og Bluetooth off og skjerm på laveste lysstyrke. Men som sagt, det har bare skjedd 2 ganger (med et par ukers mellomrom).

 

 

Tror det var det jeg lurte på for denne gang.

 

Takker for eventuelle svar.

 

 

Mvh Magmanthe

 

Jeg anbefaler deg å gi romkitchen en sjanse. Kanskje ikke like bling ut av boksen som Darkys, men hundre ganger mer fleksibelt, og laget av mye mer sympatiske folk.

 

 

Det finnes også andre custom roms som kan være verdt å teste, men de har jeg liten erfaring med.

 

Håper jeg har gitt deg brukbare svar på iallefall noen av tingene du lurte på.

Lenke til kommentar

Er på Darkys og er fornøyd. Men liker egentlig ikke Darky. Føler han som en arrogant drittunge på en måte. Sorry.

 

Hva vil være forskjell i praksis fra Darkys til Rom kitchen?

 

Den største forskjellen, bortsett fra stabilitet, er at du selv kan velge akkurat hva du vil ha på telefonen. I romkitchen blir du presentert for valg hva gjelder kernel, theme, modem, og hvilken programvare du vil sette telefonen opp med.

Dette kan sikkert virke litt overveldende i begynnelsen, men mye er forklart i romkitchen, og det finnes også link til en faq som forklarer hva alt er.

 

Et tips, om du vil ha norske menyer på telefonen, er å velge standard theme. Du setter så telefonen opp med norske menyer, før du evt laster ned et theme og flasher det i cwm.

 

Selve installasjonen av rommen er lik det du er vant med fra Darkys.

 

 

Lenke til kommentar

Er på Darkys og er fornøyd. Men liker egentlig ikke Darky. Føler han som en arrogant drittunge på en måte. Sorry.

 

Hva vil være forskjell i praksis fra Darkys til Rom kitchen?

 

Den største forskjellen, bortsett fra stabilitet, er at du selv kan velge akkurat hva du vil ha på telefonen. I romkitchen blir du presentert for valg hva gjelder kernel, theme, modem, og hvilken programvare du vil sette telefonen opp med.

Dette kan sikkert virke litt overveldende i begynnelsen, men mye er forklart i romkitchen, og det finnes også link til en faq som forklarer hva alt er.

 

Et tips, om du vil ha norske menyer på telefonen, er å velge standard theme. Du setter så telefonen opp med norske menyer, før du evt laster ned et theme og flasher det i cwm.

 

Selve installasjonen av rommen er lik det du er vant med fra Darkys.

 

Tusen takk Kjibba.

 

Er det bare å flashe DOC Kitchen på samme måte som darkys når darkys er installert, eller må jeg bruke Odin?

 

Mvh

Lenke til kommentar

Tusen takk Kjibba.

 

Er det bare å flashe DOC Kitchen på samme måte som darkys når darkys er installert, eller må jeg bruke Odin?

 

Mvh

 

Akkurat samme måte som Darkys.

 

 

Bare husk å kjøre factory reset fra recovery først, og velg gjerne en wipe versjon fra romkitchen, så du er sikker på at darkys blir helt fjernet.

 

 

Lenke til kommentar

Tusen takk Kjibba.

 

Er det bare å flashe DOC Kitchen på samme måte som darkys når darkys er installert, eller må jeg bruke Odin?

 

Mvh

 

Akkurat samme måte som Darkys.

 

 

Bare husk å kjøre factory reset fra recovery først, og velg gjerne en wipe versjon fra romkitchen, så du er sikker på at darkys blir helt fjernet.

 

Da er det gjort og jeg skal gi Docs et forsøk. Bruker v9.3 av darkys nå og den er ultrasnill på batteriet, er rask og megasnappy. Men virker som Docs er bra også.

 

Skal gi det et par dager ;)

Lenke til kommentar

La inn Speedmod igår, og er så langt ekstremt fornøyd. Nå kjører endelig telefonen min sånn som jeg forventa den skulle gjøre da jeg fikk den.

Har brukt OCLF ganske lenge, og har vært relativt fornøyd, bortsett fra at jeg over tid begynte å merke redusert ytelse.

Etter Speedmod + lagfixen som fulgte med, synes jeg telefonen er mye raskere enn med OCLF, til tross for lavere score i Quadrant.

 

Disse hackerne burde søke jobb hos Samsung, spør du meg ;)

 

EDIT: Nå glemte jeg jo å spørre om dette med forbedret batteritid. Hva gjør jeg for å oppnå dette? Så jo at det var noen batteri-valg på recovery-menyen, men jeg skjønte ikke grillen av hva jeg skulle gjøre, så da lot jeg være, av sikkerhetsmessige årsaker :p

Endret av Trylleblyant
Lenke til kommentar

La inn Speedmod igår, og er så langt ekstremt fornøyd. Nå kjører endelig telefonen min sånn som jeg forventa den skulle gjøre da jeg fikk den.

Har brukt OCLF ganske lenge, og har vært relativt fornøyd, bortsett fra at jeg over tid begynte å merke redusert ytelse.

Etter Speedmod + lagfixen som fulgte med, synes jeg telefonen er mye raskere enn med OCLF, til tross for lavere score i Quadrant.

 

Disse hackerne burde søke jobb hos Samsung, spør du meg ;)

 

EDIT: Nå glemte jeg jo å spørre om dette med forbedret batteritid. Hva gjør jeg for å oppnå dette? Så jo at det var noen batteri-valg på recovery-menyen, men jeg skjønte ikke grillen av hva jeg skulle gjøre, så da lot jeg være, av sikkerhetsmessige årsaker :p

Aktiver de fire valgene som det står R (recommended) bak, det er trygt.

 

 

 

Lenke til kommentar

Aktiver de fire valgene som det står R (recommended) bak, det er trygt.

 

Takk for svar. Da skal jeg prøve det :) Har det stor innvirkning på batterilevetiden? Hva er din erfaring med det?

 

Jeg er ikke ekstremt opphengt i batteriet så jeg driver ikke og måler, men jeg har aldri erfart at det har forringet batterikapasiteten. Det hjelper i tillegg på ytelsen, så for meg er det win win.

Lenke til kommentar

Tusen takk Kjibba.

 

Er det bare å flashe DOC Kitchen på samme måte som darkys når darkys er installert, eller må jeg bruke Odin?

 

Mvh

 

Akkurat samme måte som Darkys.

 

 

Bare husk å kjøre factory reset fra recovery først, og velg gjerne en wipe versjon fra romkitchen, så du er sikker på at darkys blir helt fjernet.

 

Da er det gjort og jeg skal gi Docs et forsøk. Bruker v9.3 av darkys nå og den er ultrasnill på batteriet, er rask og megasnappy. Men virker som Docs er bra også.

 

Skal gi det et par dager ;)

 

jeg bruker v9.1 og føler at det ikke er noe forandring på batteriet fra stock froyo. Burde jeg oppdatere til v9.3? Leste at jeg burde ta en wipe hvis jeg skal oppdatere til denne versjonen, noe som er litt kjedelig nå som jeg har ordnet med apps og tlfnr..

Lenke til kommentar

 

Kjøp proversjonen (koster ca 35 kr), og trykk på menyknappen, velg batch og sikkerhetskopier alle brukerapps + systemdata.

 

Når du i ettertid gjenoppretter så velger du i utgangspunktet kun apps. Ikoner viser deg hvilke systemdata som er trygge å gjenopprette.

 

Apps og noen instillinger kan gjenopprettes. Gmail, appbrain face osv kan gjenopprettes. Det samme med bokmerker, wifi, ordlister osv.

 

Jeg synker mine kontakter mot google. Har ikke tatt backup siden jeg fikk denne telefonen.

Du kan vel også eksportere kontakter til eksternt sdkort, for så å importere dem tilbake.

 

SMS Backup+ har jeg brukt til å ta backup av meldinger. Denne synker mot googlekontoen din.

 

Jeg anbefaler deg å gi romkitchen en sjanse. Kanskje ikke like bling ut av boksen som Darkys, men hundre ganger mer fleksibelt, og laget av mye mer sympatiske folk.

 

 

Det finnes også andre custom roms som kan være verdt å teste, men de har jeg liten erfaring med.

 

Håper jeg har gitt deg brukbare svar på iallefall noen av tingene du lurte på.

 

Dette høres jo meget bra ut.. Noen få kjappa spørsmål til da.

Det jeg da lurer på er hvordan man tar backup av swype-ordboka?

Og hvordan man tar backup av instillinger som market, appbrain, face osv?

Er det en fil der alt slikt ligger samlet i noe sted?

Har forsåvidt også kjøpt TB pro, så den saken i er boks.

 

 

Mvh Magmanthe

Endret av magmanthe
Lenke til kommentar

Dette høres jo meget bra ut.. Noen få kjappa spørsmål til da.

Det jeg da lurer på er hvordan man tar backup av swype-ordboka?

Og hvordan man tar backup av instillinger som market, appbrain, face osv?

Er det en fil der alt slikt ligger samlet i noe sted?

Har forsåvidt også kjøpt TB pro, så den saken i er boks.

 

 

Mvh Magmanthe

Innstillingene ligger i data til den aktuelle applikasjonen. Når du gjenoppretter får du spørsmål om å gjenopprette kun applikasjon, eller både applikasjon og data.

 

 

Dersom du bytter base (går opp en versjon i base firmware) kan det være uheldig å gjenopprette en del system data. På applikasjoner er dette stort sett ikke noe problem.

 

Altså: gjenoppretter du facebook applikasjonen med data, så vil den gjenoppstå slik den var sist du brukte den før backup.

 

 

 

Når det gjelder swype ligger den som en egen appliaksjon i Titanium. Merk at dersom du legger inn en rom med nyere swype, så mister du evt ny funksjonalitet dersom du gjenoppretter den gamle. Jeg vet ikke om noen måte å få med seg swype sin ordbok ved evt oppgradering.

 

Så vidt jeg vet er ikke nordisk swype oppdatert på de senere firmwarene, så det problemet er kun teoretisk, foreløpig.

 

 

Endret av kjibba
Lenke til kommentar

Etter mange lange timer med prøving og feiling så gikk det endelig i orden, jeg prøvde først SuperOneClickv1.5.4-ShortFuse uten at det virket... (jeg bruker linux ubuntu) så det har vært visse problemer. Jeg prøvde så z4root (permanent root) med one click lag fix og dette har fungert 100 % enkelt og greit, alt bel gjort fra mobilen og den har blitt mange ganger bedre.

Så den kan annbefales på det sterkeste :-)

 

 

(Jeg har samsung galaxy S med android 2.2 I9000XXJPP kernel 2.6.32.9 root@se-s608 #1 FOYO.XWJPA)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...