Gå til innhold

Politisk kompass, hvor ligger du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok testen igjen, og jeg har tydligvis flyttet meg noe mot venstre siden jeg forlot Norge. Det er forsatt ikke en veldig god test for Norge sin del. Jeg føler for å lage en test en dag, som vil gi bedre resultater.

 

Jeg forstår ikke at så mange havner til høyre for meg, men tilsynelatende er til venstre for meg. Meningene mine er ikke sosialt akseptert i Norge.

 

pcgraphpngphpec088soc-4.png

 

edit: Jeg trenger ikke å lage en egen test allikavel. Denne testen her er svært god http://www.politicaltest.net/test/

 

Dette er resultatene mine.

 

48440_eng.jpg

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Gidder ikke å ta en teit liten test for å vite hvor jeg står politisk.

Jeg er liberalist og holder med DLF.

 

Frihet er bedre enn tvang, gang på gang! :-p

 

Jeg trenger heller ikke ta en test for å vite hvor jeg står politisk :) Jeg er prinsipiell tilhenger av individets rettigheter! 100% kapitalist, individualist, liberalist og Objektivist, og mer stolt av det enn av noe annet :) Holder også med DLF, selv om jeg mener at det er viktigere å spre liberalistiske ideer enn å stemme.

Endret av Gerridae
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg tatt testen igjen. Forgie er i post 130. Jeg fikk da (2,25, -7,44) på det korrigerte svaret (det var noen dårlig formulerte spørsmål).

Denne gangen glemte jeg å korrigere for alle formuleringer og fikk: (1,38, -6,15)

post-163450-0-87967600-1319378605_thumb.png

Om man korrigerer på samme måte som jeg gjorde sist vil det vært ca (1,8, -7). Altså har jeg flyttet meg en liten smule opp mot venstre.

Som jeg nevnte sist er dette mine realistiske og praktiske synspunkter der jeg tar høyde for uærlige folk og selskaper, ikke de ideologiske. Ideologisk ligger jeg nærmere (-6, -8).

Av partier står det for øyeblikket mellom V og DLF. Alle andre norske partier virker for meg for autoritative, eller er for langt fra mine meninger på økonomi og personvern.

 

Jeg tok også testen Camlon linket til, politicaltest.net, og her er resultatet:

post-163450-0-13653700-1319379183_thumb.png

 

Jeg likte den testen mye bedre, men det var noen uklare eller dårlig formulerte spørsmål der også. Igjen, dette var mine pratisk realistiske synspunkter delvis korrigert for meningen bak spørsmålene, ikke de ideologiske. Ideologisk er jeg betydelig mer "cosmopolitan", "capitalistic", "pacifist", og "ecological".

Jeg forstår ikke helt hvordan visionary/reactionary skalaen ble regnet ut, eller nøyaktig hva denne representerer. Jeg testet med mine ideologiske standpunkter og fikk mer "visionary" da... Jeg lurer på om det kan ha med mengden "strongly disagree", og valget av svarene man vektlegger (og kombinasjon av dem).

 

EDIT: Den siste politiske testen der kunne også godt hatt en variabel "apathic/engaged", og to ekstra svaralternativer "i don't care" og "this is not a subject for the state to control".

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg regner med at de fleste kjenner til den engelske politiske kompass testen politicalcompass.org.

 

PS: skriv hvilket parti du vil assosieres med, så skal jeg endre prikken til en partilogo.

 

Om du har 20-40 minutter til overs, så ta testen her http://www.politicalcompass.org/

 

Jeg er meget interessert i hvordan forumet ligger an politisk sett, og det hadde vært spennende å se hvor bredt spekteret faktisk er.

 

Når du har tatt testen, legg ved bildet av ditt politiske kompass, eller koordinatene her.

Her er mine koordinater: Your political compass

Economic Left/Right: 2.50

Social Libertarian/Authoritarian: -3.59

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...