Gå til innhold

Hvordan er dine filmvaner?


Kranjcar

Anbefalte innlegg

Ser egentlig alt for lite film, men når jeg gjør det er det på min 15,4" laptop som hviler på fanget mens jeg ligger i godstolen. Spiser ofte toro eller fjordland ferdigretter til filmen, oftest med en øl til drikke. Av og til forferdelig drygt å se film når det er varmt i rommet med PC'n på fanget, føles som om jeg brenner opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleier å se film på min 24" hd og sitte i sofan, eller se på 19" sideskjermen mens jeg gjør lekser osv :innocent:

Har en 32" HDready som står på loftet for øyeblikket, men er jo så dårlig oppløsning med mindre jeg chiller maks, 2m bak i sofan =/

hmm.... luksusproblem, hvor skal jeg ha 32"'eren?

 

Ellers så liker jeg best å se film alene, ettersom mine venner har en stygg tendens til å snakke seg gjennom hele filmen -___-

 

Lyden trenger ikke å være så høy, men man skal få følelsen av at man er i filmen med sorund sound :love:

Lever meg helt inn i filmene jeg :p

Endret av Heigren
Lenke til kommentar

Om nedlastet - laptop, hodetelefoner, helt mørkt rom med putevar over tastaturet.

Om DVD + venner - 48" LCD.

Om DVD ÷ venner - laptop...

 

Edit.

 

Ellers er jeg veldig avhengig av å være i humør til akkurat den filmen jeg skal se. Varierer derfor veldig hvor mye filmtitting det blir; på det meste så jeg nesten to filmer pr døgn (i løpet av en periode på 5-6mnd), nå for tiden ser jeg derimot kanksje en film i uken - men det har vel også en sammenheng med hvor mye tid jeg faktisk har til overs...

Endret av blured
Lenke til kommentar

Som oftest spiller det liten rolle hvor og hvordan jeg ser film, med mindre jeg skal se en jeg aldri har sett før, og som skal være over gjennomsnittet bra (Ringenes Herre osv). Ser ofte litt film når jeg legger meg om kvelden, på MacBook Proen. Da går det som oftest i "lettere" underholdning, der det ikke trengs å følge godt med og tenkes mye under prosessen. (Evt filmer jeg har sett før. Har ingen problemer med å se filmer flere ganger, bare det ikke er slike filmer som mister mye av spenningen når man vet hvordan den ender, les Shutter Island) Også er det bare å smekke igjen skjermen hvis jeg ikke orker å se hele ferdig.

 

Ellers, når jeg skal ha skikkelig filmkveld bunker jeg meg nede i kjelleren der vi har en god-sofa, noen pledd og puter, mediacenter med en stasjoner PC som avspillingsmedium (som for øverig står farlig nær av å bli kastet til dundas fordi den aldri klarer å holde seg lenger enn et halvt år uten at ett eller annet går feil med software eller hardware). Denne er koblet til en projektor med ca 90-100" lerret, en yamaha-forsterker jeg egentlig ikke kan noe særlig specs om, utenom at den har to gode venner i form av 400W høyttalere. Spiller høyt nok, men vurderer å utvide med noen satelitthøyttalere også, for å få mer sourround. Forsterkeren støtter nemlig dette. Skal også være så mørkt som mulig. Rullgardinen er nede og døren lukket. Avbrytelser er irriterende, og "automatiske oppdateringer, datamaskinen vil restartes om 32-31-31... sekunder" kan brenne.

 

Så sånn er det.

Lenke til kommentar

Jeg ser de aller fleste filmene på 15,7" laptopen min. Det høres helt forjævlig ut, men det blir ganske digg når jeg ligger i senga og den står på nattbordet ved siden av. Bruker Beats by Dr. Dre så lyden er optimal. Foretrekker også å se film uten tekst da det blir litt ditraherende, men på gamle filmer, spesielt britiske, blir det litt vanskelig uten.

Lenke til kommentar

Ser somregel film på 50" lg plasmaen (pk350n) min mens jeg ligger i sofaen, bildet og lyd går somregel via hdmi fra skjermkortet i pcen (Ati hd5770) til tven, har en optisk lydkabel som går fra tv'en til recievern (hk avr 255)

Høytalerne er av typen Dynavoice f-6ex, med en gammel dali center og noen gamle jamo concert bakhøytalere

 

har tilsammen brukt ca. 16500 på allt (inkl. xbox, uten pc) også fikk jeg den gamle center-høytalern samt bakhøytalerne til bestsjølingan.

 

Gidder bare se 720p+ og lyden skal å være bra (helst dts)

 

 

Angående oppgraderinger er det en xtz 10.16 subwoofer som surround først sente feil på vei.

 

Når den er fremme blir det nok lite oppgraderinger de neste 2 årene men i fremtiden vil jeg ha b&w 700-serie høytalere (gjerne brukt og litt eldre)

og effektforsterkere som kan drive det. kansje enda en sub om den ene blir for tam.

Og det passer bra for når den tid kommer har det no dukket opp en 60" Oled 3D-tv i stua allerede :yes:

 

edit: skrivleifn

Endret av kristus?
Lenke til kommentar

Ser alle filmene på Tv'en, 37" FullHD. klarer lenger ikke se filmer som ikke er i HD kvalitet. så filmer jeg laster ned skal være 720/1080p, rip av bluray eller hva det er.

 

Serier ser jeg faktisk på PC skjermen. en 24" Samsung :)

 

720/1080p, HDTV osv er et must om det er tilgjengelig!!

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg ser helst filmer på blu-ray. Har ikke store samlingen enda, men har hatt blurayspiller i 2år ca.

Jeg liker helst å ha noe å tygge/drikke på når jeg ser film, Cola/melkis/pottis etc. Som regel går det i lettfordøyelige actionfilmer/thriller opp til 2 timer.

 

Skal jeg f.eks se en Stanley Kubrick må jeg være i "form" til det, vanskelig å forklare. Om jeg sitter eller ligger er det samme, mørkt bør det også være, så lar være å se film på dagtid.

Filmene blir også sett på stuen, der jeg har tv min :)

 

Filmene er kjøpte, mange år (typ 5-6år) siden jeg lasta ned en film.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...