Gå til innhold

Gode fototilbud i (nett)butikkene! LES REGLER I FØRSTE INNLEGG


Anbefalte innlegg

Da er det tross alt bedre med Japan Photo hvor man får opp alle treff som kan være relevante (og noen til) og kan snevre inn søket i menyen på venstre side. Etter et par-tre klikk ekstra, så sto riktig objektiv på første linja.

 

EDIT: Beklager om dette er off-topic, men etter jeg jobbet i butikk for noen år siden, irriterer jeg meg over alle som skal klage på absolutt alt de kan klage på (noen leter ganske aktivt for å finne feil), spesielt når de ikke "gidder å prøve så mye" som Fytterakker'n.

Nuvel. Jeg skulle finne sigma 180mm macro ifm. Salget de hadde for noen uker siden. Ble nødt til å google det. Indekseringen på google har de full kontroll på, men sin egen søkefunksjon er mildt sagt rævva. Skulle teste i dag for å se om det har blitt bedre, men kommer ikke inn på annet enn bildebutikken med ipad. Så her syns jeg kritikk er velfortjent, og håper de gjør noe snart, for jeg liker japan photo.

 

Prøv selv å søke etter sigma 180mm macro og se hvor mange treff du får, og så et søk på google med site:.no etter søkeord.

 

Prøv også å sortere etter pris i resultatet, og gå til side 2. Fun isn't it?

 

Edit: typo

Endret av Johnny™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nuvel. Jeg skulle finn sigma 180mm macro ifm. Salget de hadde for noen uker siden. Ble nødt til å google det. Indekseringen på google har de full kontroll på, men sin egen søkefunksjon er mildt sagt rævva. Skulle teste i dag for å se om det har blitt bedre, men kommer ikke inn på annet enn bildebutikken med ipad. Så her syns jeg kritikk er velfortjent, og håper de gjør noe snart, for jeg liker japan photo.

 

Prøv selv å søke etter sigma 180mm macro og se hvor mange treff du får, og så et søk på google med site:.no etter søkeord.

 

Prøv også å sortere etter pris i resultatet, og gå til side 2. Fun isn't it?

 

Fikk ikke tak i dette selv under forrige salget til JP men sendte en mail der jeg beskrev at jeg ikke fikk bestilt fordi jeg fikk feilmeling.

 

Fikk beskjed at de hadde en (kanskje flere) inne og de kunne sende til meg på oppkrav uten oppkravsgebyr til kampanjepris men at de ikke ville ha den liggende ute i nettbutikken.

 

Send en mail til JP så kanskje de har en.

Lenke til kommentar

Vi legger ut en oversikt på vår Facebook sIde slik at dere kan der se hvilke produkter dette gjelder.

Det er altså mulig å få tilbudene, og rabatten trekkes fra i kassen - det er kun landingssiden som ikke virker enda

 

Gjelder rabatten kun for privatpersoner og ikke firma?

Lenke til kommentar

Prøv selv å søke etter sigma 180mm macro og se hvor mange treff du får, og så et søk på google med site:.no etter søkeord.

SIgma 180mm 3.5 er vel utgått, og sikkert fjernet fra den interne indekseringen (står som utsolgt på nettsidene også). Google indekserer jo rubbel og bit.

 

Sigma 180mm 2.8 kan jeg ikke finne på Japan Photo overhodet, så de har kanskje ikke fått den inn enda? Den er jo fortsatt relativt ny.

 

Anyway... hvis jeg søker etter f.eks "Sigma 150mm makro" (nærmeste alternativet), velger "Nikon/Canon fatning" og deretter "makro" så er objektivet hhv. treff nummer tre og syv. Jeg sier ikke at søkefunksjonen er bra, men det er virkelig ikke så vanskelig å finne det man leter etter hvis man gidder å klikke en eller to ganger ekstra :)

 

Når det er sagt så hadde det ikke vært dumt om de jobbet litt med søkefunksjonen. Jo enklere den er å bruke, jo lettere er det å finne (og kjøpe) det man leter etter. Det ser imidlertid ut som det er objektivene de sliter med... å søke på kameraer fungerer mye bedre.

Lenke til kommentar
Folk som er på vippepunktet Nikon D600 vs Canon 6D har ihvertfall et lett valg hvis prisen er et avgjørende punkt.

 

Prisforskjellen er nå ca. 5500,- Dette er jo litt stor prisdifferanse.

Med nåværende priser er D600 i en klasse for seg selv, mens 6D ligger relativt nært D800 i pris. 6D vs D800 er vel ganske rått parti. Skjønner meg ikke på hvorfor Canon holder prisen så høy.

Lenke til kommentar

Med nåværende priser er D600 i en klasse for seg selv, mens 6D ligger relativt nært D800 i pris. 6D vs D800 er vel ganske rått parti. Skjønner meg ikke på hvorfor Canon holder prisen så høy.

Det er vel fordi de har en del usolgte 5DII som de gjerne vil ha ut mens 6D så vidt har kommet i butikkene. Både FV og JP selger 5DII for knapt 11K for tiden.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Fillern, ser ut som jeg bommet litt på prognosen 7.10.2012 kl.19:04...eller??? ;)

 

"Så regner jeg med at det blir noen Nikon D600 under årets juletre til 9990,- og det er en riktig pris i dagens marked HVIS speilrefleks skal leve LITT lenger..."

 

Hvordan forklarer du at en nesten ny fullformatmodell må ha en pris på under 10 K for å en riktig pris i dagens marked?

 

Jeg har selv spådd folkemodeller i fullformat til under 10 K for noen år siden mellom 2015 og 2020 en gang.... da mener jeg veiledende pris fra dag 1.

 

Med modeller fra 3 K og fullformat fra 11,5 K så er vel Nikon omtrent lavest priset for tiden og jeg ser ikke hvorfor de må senke prisen ytterligere på D600 for å konkurrere i dagens marked.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...