Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35669384

 

40D med Canon 28mm f2.8, 24-105mm f4 IS L og 70-200mm f4. Ser ut som en 580ex også følger med, muligens også bag. 10.500kr. Bare 24-105mm + 70-200mm går for ca. 5500-6000kr og 3000-4000kr hhv, så det er litt å spare her om man har disponibel inntekt og gidder å selge unna ting man ikke vil ha.

Lenke til kommentar

HER snakker vi kupp! Alt dette for 10.500,- :

 

Kamera:

Nikon D90

 

 

Objektiver:

Nikon 18-105mm F3-5-5-6G ED VR AF-S DX

Nikon 50mm F1.8G AF-S

Nikon 24mm F2.8D AF

Sigma 10-20mm F3.5 EX DC HSM

Tamron AF SP 90MM F/2.8 Di MACRO 1:1

Nikon 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED AF-S VR

 

Tilleggsutstyr:

Nikon Fjernkontroll ML-L3

Hähnel fjernutløser (med kabel)

Jenis vertikalgrep proff

Ekstra batteri: Nikon Batteri EN-EL3e

 

 

Minnekort:

Lexar SDHC 16GB 100x

Eye-Fi Pro X2 - 8GB + WiFi

Bag/sekk:

Benro Ryggsekk Journo 100

LowePro kamerabag

Lenke til kommentar

Ingenting, siden den er satt passiv (dvs. solgt, sikkert 5 minutter etter annonsen ble publisert). Men, det er jo bare å stikke innom teambiathlon og sjekke hva tingene koster, sånn gjennomsnittlig. 10-20mm, 90mm, 28mm og d90 ville vanligvis kostet rundt 10k, resten blir bare en bonus.

 

Selv om bagger, stativ og fjernutløserer egentlig bare blir fyllmasse, ingen bryr seg om sånt.

Lenke til kommentar

Nikon 70-200 vrII 11200,- hos Interfoto i dag, må være et greit brukttilbud?

Med dagens bruktpriser så er det sikkert det....

 

Men jeg synes 27% avslag i forhold til nyprisen på 15.390,- er lite med tanke på alt man gir fra seg, og risikerer ved å kjøpe brukt!

Man får et objektiv med mindre reklamasjonstid enn nytt. Det er "fingret på" av en annen person som man ikke vet hva har gjort... (væsker og annen dritt inn i objektivet f. eks.)

Det kan være utsatt for slag som ikke synes utenpå, men som gir optiske problemer eller evt. økt slitasje ved fokusering/zooming. Det kan være åpnet og "forsøkt fikset" uten hell... Kanskje slike grunner er årsaken til salget? Nå maler jeg fanden på veggen; men poenget mitt er at brukt er brukt, og det bør reflekteres tydelig i prisen! Samme hvor bra selger vet at det er behandlet, og selv om det ser nytt ut.

 

Jeg kjøper selv brukt optikk og kamera stadig vekk, men aldri til mer enn halv pris, og iallefall ikke mer enn at det er lett å selge til samme pris igjen om det ikke skulle falle i smak :nei2:

Lenke til kommentar

Nikon 70-200 vrII 11200,- hos Interfoto i dag, må være et greit brukttilbud?

Med dagens bruktpriser så er det sikkert det....

 

Men jeg synes 27% avslag i forhold til nyprisen på 15.390,- er lite med tanke på alt man gir fra seg, og risikerer ved å kjøpe brukt!

Man får et objektiv med mindre reklamasjonstid enn nytt. Det er "fingret på" av en annen person som man ikke vet hva har gjort... (væsker og annen dritt inn i objektivet f. eks.)

Det kan være utsatt for slag som ikke synes utenpå, men som gir optiske problemer eller evt. økt slitasje ved fokusering/zooming. Det kan være åpnet og "forsøkt fikset" uten hell... Kanskje slike grunner er årsaken til salget? Nå maler jeg fanden på veggen; men poenget mitt er at brukt er brukt, og det bør reflekteres tydelig i prisen! Samme hvor bra selger vet at det er behandlet, og selv om det ser nytt ut.

 

Jeg kjøper selv brukt optikk og kamera stadig vekk, men aldri til mer enn halv pris, og iallefall ikke mer enn at det er lett å selge til samme pris igjen om det ikke skulle falle i smak :nei2:

 

Synes det var en kurant pris på det objektivet. I tillegg er det en butikk som selger, og med 3mnd garanti har du tid til å finne ut eventuelle feil. Forstår poenget ditt generelt sett om brukt utstyr, men i dette tilfellet må eg seie meg uenig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...