Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brukarane av tråden må bestemme seg for korleis den skal fungere. Gjeldande reglar er:

*Ingen diskusjon i denne tråden, vi holder oss til kuppene
*Ikke post rariteter og overprisinger

Likevel går det føre seg ein del diskusjon her inne. Det er brukarane som må finne ut av dette. Inntil vidare vil dagens reglar gjelde og me vil handheve dei.
Lenke til kommentar

Siden tråden nå sklir ut for å diskutere bruken.

 

Hva med å oppdatere førstepost med generell informasjon om kjøp på bruktmarkedet? Jeg ser at jeg selv innimellom har postet gode priser uten å ha sjekket opp selgeren, men dette er noe kjøpere selv må ta ansvar for å gjøre.

 

Viktig informasjon å ha med kan være f.eks. følgende:

På foto.no, sjekk tilbakemeldingene til selger.

På finn.no, sjekk at navn, telefonnummer og adresse samsvarer. Be om serienummer og sjekk ut på foto.nos "stjålet/savnet utstyr"-database.

Personlig oppmøte er å foretrekke, slik at kjøper og selger kan inspisere objektet sammen og avdekke eventuelle feil og mangler. Greie ting å sjekke er riper i glasset på objektiv, at zoom- og fokusringer snurrer uten problemer, at eventuell stabilisering fungerer, at autofokus fungerer. Med kamerahus er det greit å sjekke at det ikke er rusk på sensoren, da stiller man kameraet til høyeste blender og tar et bilde av himmelen. Rusk vil da vises som sorte flekker.

 

Jeg har selv gjort mange fryktelig gode kjøp på bruktmarkedet, så gode priser er ikke ensbetydende med svindel eller heleri.

 

Eventuelt kunne vi hatt en diskusjonstråd for kupptråden, selv om det blir litt styr. Men, det er heller ikke særlig kult å åpne tråden og finne en eller annen kjedelig avsporing.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...