Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Jeg var og undersøkte objektivet, og det var i svært dårlig forfatning. Hele fremre del av den (..)

Yikes! :cry:

 

Det hadde vært litt ok å opplyse om sånt i annonsen, ja.

 

Ja, hadde heldigvis et annet ærend i byen, så det ble ikke komplett bomtur. Bomtur ble det derimot samme uke på en 70-300 L som viste seg å ha en sprekk i den indre sylinderen. Har ikke sjekket om den fortsatt ligger ute..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, den er det. Må understreke at dette er en mindre skavank, som trolig har lite eller ingenting å si for funksjonaliteten. Men en sprekk er en sprekk, og ikke bare en skjønnhetsfeil.

 

Problemet er hva annet det som forårsaket sprekken også kan ha ført til, men som man ikke ser før det er for sent. Nei, ting med så tydelige skader holder jeg meg unna.

Lenke til kommentar

 

Ja, den er det. Må understreke at dette er en mindre skavank, som trolig har lite eller ingenting å si for funksjonaliteten. Men en sprekk er en sprekk, og ikke bare en skjønnhetsfeil.

 

Problemet er hva annet det som forårsaket sprekken også kan ha ført til, men som man ikke ser før det er for sent. Nei, ting med så tydelige skader holder jeg meg unna.

 

Godt poeng, og selger kunne heller ikke gjøre rede for hva som hadde forårsaket skaden.

Lenke til kommentar

Ja, den er det. Må understreke at dette er en mindre skavank, som trolig har lite eller ingenting å si for funksjonaliteten. Men en sprekk er en sprekk, og ikke bare en skjønnhetsfeil.

 

Problemet er hva annet det som forårsaket sprekken også kan ha ført til, men som man ikke ser før det er for sent. Nei, ting med så tydelige skader holder jeg meg unna.

 

Godt poeng, og selger kunne heller ikke gjøre rede for hva som hadde forårsaket skaden.

 

Det jeg da undrer litt på er hvorfor ikke selger har levert den tilbake som en reklamasjon siden objektivet er et år gammelt og kjøpt i Norge, kan hende det er selvskyld men at selger ikke opplyste om det.

Lenke til kommentar

Er ikke reklamasjon om det ikke er fabrikasjonsfeil vettu. Om fyren har slengt objektivet i gølvet så er det hans eget problem og ikke noe det nytter å ta til produsent, importør eller forhandler.

 

Det er jo forsåvidt akkurat det jeg undre på utifra informasjonen som "DenPlettfrie" har skrevet angående spesifikke objektiv.

 

Jeg kan jo gjøre en oppsummering ;)

 

Selger påstår "i perfekt stand", DenPlettfrie oppdager en sprekk, selger påstår at han ikke viste noe angående sprekken, det er nok informasjon til at jeg undres litt, spesielt når objektivet koster ca12K nytt :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er ikke reklamasjon om det ikke er fabrikasjonsfeil vettu. Om fyren har slengt objektivet i gølvet så er det hans eget problem og ikke noe det nytter å ta til produsent, importør eller forhandler.

 

Det er jo forsåvidt akkurat det jeg undre på utifra informasjonen som "DenPlettfrie" har skrevet angående spesifikke objektiv.

 

Jeg kan jo gjøre en oppsummering ;)

 

Selger påstår "i perfekt stand", DenPlettfrie oppdager en sprekk, selger påstår at han ikke viste noe angående sprekken, det er nok informasjon til at jeg undres litt, spesielt når objektivet koster ca12K nytt :)

 

Stemmer bra den oppsummeringen. Den første tanken en gjør seg når en oppdager en slik skade er jo "Dette objektivet har vært i bakken". Men selger sa at dette umulig kunne være tilfelle, og at det måtte dreie seg om en produksjonsfeil - altså en garantisak.

 

Det er selvsagt ikke umulig at den lille sprekken har vært der hele tiden uten at eier har lagt merke til det. Men det hører med til historien at solblenderen også var delvis sprukket, og filteret falt fra hverandre når jeg skrudde det av. Hmmm...

Lenke til kommentar
Kanskje dette kan være et kupp ?

 

PS.NO auksjonsfirma "Svenljunga/Sverige" har 1stk Canon 7D, 1stk Canon 100L macro IS, 1stk 17-40L, som foreløpig ligger ute til en veldig god pris, akusjonene utløper på torsdag.

Problemet med auksjonsnettsteder er at så og si alle auksjoner starter med kupp-priser. Sånn dett kunne vi spammet ned denne tråden med startende auksjoner, uten at noen av de hadde endt med kupp-priser. Derfor synes jeg ikke noe om at auksjoner legges ut her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...