Gå til innhold

Kupp på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4500 kr for Sigma 18-35mm f/1,8 Art for Pentax er en tusenlapp under normal bruktpris og to tusenlapper under nypris.

 

Et av mine favorittobjektiv. f/1,8 og stabilisering er genialt. Jeg brukte denne kombinasjonen i går kveld etter at det hadde blitt mørkt og fikk skarpe bilder med lange blanke bølger som reflekterte måneskinnet. Håndholdt! på 1/4 sekund.

 

Har du ikke Pentax kamera sier du? I så fall selges en K-x for bare 500 kr her. Noen hundrelapper under normal bruktpris, og en helt fin startpakke til den prisen. Med stabilisator selvsagt.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan vi kalle dette for et kupp ?, nyprisen er drøye 40K så noen kroner er det å spare hvis man ikke bryr seg om garantier og den slags.

 

Canon 5D mkIV "ubrukt" for 35.000.- selger virker nokså seriøs men har ikke sjekket altfor nøye da :)

 

Jeg så den der, og er litt skeptisk. Jeg mener, hvor normalt er det å gi bort et kamera til over 40.000 kr?

Endret av Aetius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan vi kalle dette for et kupp ?, nyprisen er drøye 40K så noen kroner er det å spare hvis man ikke bryr seg om garantier og den slags.

 

Canon 5D mkIV "ubrukt" for 35.000.- selger virker nokså seriøs men har ikke sjekket altfor nøye da :)

 

Jeg så den der, og er litt skeptisk. Jeg mener hvor normalt er det å gi bort et kamera til over 40.000 kr?

 

Det er kanskje en fin måte å si at kameraet er importert uten mva? Prisen er 3500 usd der, så uten mva får man en fin profitt her i norge. Det sagt, så er jeg usikker på om 10-12% avslag er verdt tap av norsk garanti og reklamasjon? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med denne "fantastiske" garantien ville jeg vært skeptisk til å gi selv halv pris av veiledende norsk. Hadde det i det minste vært World wide..

 

"The limited warranty set forth below is given by Canon U.S.A., Inc. (Canon U.S.A.) in the United States or Canon Canada Inc., (Canon Canada) in Canada with respect to the Canon brand EOS Digital Camera (the “Product”) *, when purchased and used in the United States or Canada."

Lenke til kommentar

 

Kan vi kalle dette for et kupp ?, nyprisen er drøye 40K så noen kroner er det å spare hvis man ikke bryr seg om garantier og den slags.

 

Canon 5D mkIV "ubrukt" for 35.000.- selger virker nokså seriøs men har ikke sjekket altfor nøye da :)

 

Jeg så den der, og er litt skeptisk. Jeg mener, hvor normalt er det å gi bort et kamera til over 40.000 kr?

 

Selger har vært på finn.no i 6år så ingen døgnflue der, samt noen år på foto.no.

 

Med denne "fantastiske" garantien ville jeg vært skeptisk til å gi selv halv pris av veiledende norsk. Hadde det i det minste vært World wide..

 

"The limited warranty set forth below is given by Canon U.S.A., Inc. (Canon U.S.A.) in the United States or Canon Canada Inc., (Canon Canada) in Canada with respect to the Canon brand EOS Digital Camera (the “Product”) *, when purchased and used in the United States or Canada."[/size]

Man kan/kunne kjøpe såkalt internasjonal forsikring av Canon men den gjelder ikke i Europa, da må man kjøpe en europeisk forsikring, typisk så selges kameraer i USA uten noen former for garantier av forhandlerleddet, eventuelle garantier er direkte fra produsenten ved at man sender tilbake dette medfølgende garantikortet som ligger i esken.

 

Og som vanlig må man ha en doktorgrad i byråkrati for og forstå termene :)

 

 

NO IMPLIED WARRANTY, INCLUDING ANY IMPLIED WARRANTY OF MERCHANTABILITY OR FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE, APPLIES TO THE PRODUCT AFTER THE APPLICABLE PERIOD OF THE EXPRESS LIMITED WARRANTY STATED ABOVE, AND NO OTHER EXPRESS WARRANTY OR GUARANTY, EXCEPT AS MENTIONED ABOVE, GIVEN BY ANY PERSON OR ENTITY WITH RESPECT TO THE PRODUCT SHALL BIND CANON U.S.A. OR CANON CANADA (SOME STATES AND PROVINCES DO NOT ALLOW LIMITATIONS ON HOW LONG AN IMPLIED WARRANTY LASTS, SO THE ABOVE LIMITATION MAY NOT APPLY TO YOU)..NEITHER CANON U.S.A. NOR CANON CANADA SHALL BE LIABLE FOR LOSS OF REVENUES OR PROFITS, INCONVENIENCE, EXPENSE FOR SUBSTITUTE EQUIPMENT OR SERVICE, STORAGE CHARGES, LOSS OR CORRUPTION OF DATA, OR ANY OTHER SPECIAL, INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES CAUSED BY THE USE OR MISUSE OF, OR INABILITY TO USE, THE EOS DIGITAL CAMERA, REGARDLESS OF THE LEGAL THEORY ON WHICH THE CLAIM IS BASED, AND EVEN IF CANON U.S.A. OR CANON CANADA HAS BEEN ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES. IN NO EVENT SHALL RECOVERY OF ANY KIND AGAINST CANON USA OR CANON CANADA BE GREATER IN AMOUNT THAN THE PURCHASE PRICE OF THE PRODUCT SOLD BY CANON USA OR CANON CANADA AND CAUSING THE ALLEGED DAMAGE. WITHOUT LIMITING THE FOREGOING, YOU ASSUME ALL RISK AND LIABILITY FOR LOSS, DAMAGE OR INJURY TO YOU AND YOUR PROPERTY AND TO OTHERS AND THEIR PROPERTY ARISING OUT OF USE OR MISUSE OF, OR INABILITY TO USE, THE PRODUCT NOT CAUSED DIRECTLY BY THE NEGLIGENCE OF CANON USA OR CANON CANADA (SOME STATES AND PROVINCES DO NOT ALLOW THE EXCLUSION OR LIMITATION OF INCIDENTAL OR CONSEQUENTIAL DAMAGES, SO THE ABOVE EXCLUSION OR LIMITATION MAY NOT APPLY TO YOU). THIS LIMITED WARRANTY SHALL NOT EXTEND TO ANYONE OTHER THAN THE ORIGINAL PURCHASER OF THE PRODUCT, OR THE PERSON FOR WHOM IT WAS PURCHASED AS A GIFT, AND STATES YOUR EXCLUSIVE REMEDY.

 

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...