Gå til innhold

Limewire stengt for godt


Anbefalte innlegg

Det eldste P2P nettverket i drift er nå stengt

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/limewire_stengt_for_godt/79111" title="Limewire stengt for godt">Les mer</a>

Jeg kom akkurat hjem og fikk satt meg ned og lest litt nyheter. Tredve sekunder inn i research finner jeg ut at Limewire bruker Gnutella-nettverket. Du kan ikke stenge Gnutella.

 

Så det ser ut som at Limewire-klienten har blitt fjernet, men nettverket er absolutt ikke ute av drift, det er bare én mindre klient du kan bruke til å koble deg opp mot det tilgjengelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom akkurat hjem og fikk satt meg ned og lest litt nyheter. Tredve sekunder inn i research finner jeg ut at Limewire bruker Gnutella-nettverket. Du kan ikke stenge Gnutella.

 

Så det er der alle virusene holder til ja! :-) 

 

 

Når det gjelder Limewires død om det så hadde vært snakk om at det hadde vært deres eget nettverk av noe slag så hadde det virkelig ikke hatt noe å si. Tviler på at det er noen original releases der uansett.

 

 

Lenke til kommentar

Det neste de vil gjøre er vell å nekte oss å høre på CDer sammen med andre.

Neida. Du må bare betale TONO-avgift. :fun:

De krever jo allerede fra frisørsalonger og tilogmed busser må betale om de har radioen så høyt at passasjerene kan høre det.

Kan du bruke den mot de idiotene som gir bakgrunsmusikk på toget forde de har headsettet på max guffe.

Lenke til kommentar

Trist. Har likt Limewire veldig godt. Den har vært trofast i alle år. Har ikke pr dags dato fått et virus derfra. (I hvert fall ikke som Norman/Norton internet security har klart å finne)

Syns ikke at den har vært dårlig heller. Bare å tenke litt over bruken og ha retningslinjer for hva en laster ned. Pirater vil alltid få tak i musikken sin uansett.

 

En kan takke folka bak programmer som Limewire at fildeling via Eplebutikken og Spyttify har kommet så snart og kanskje i hele tatt oppstått.

 

RIP Limewire.

 

- Skal prøve ut Frostwire.

Lenke til kommentar

Jeg er mulig den eneste som mener Spotify ville kommet i en eller annen form uansett etter at internett og datamaskiner ble vanlig i de flestes hjem. Jeg gir hverken Napster eller lignende piratnettverk særlig kredit for det.

 

Denne form for P2P nett ville også dukket opp uansett på basis av det samme.

 

Derimot er jeg rimelig overbevist om at Wimp kom pga. Spotify.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det eldste P2P nettverket i drift er nå stengt

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/limewire_stengt_for_godt/79111" title="Limewire stengt for godt">Les mer</a>

Jeg kom akkurat hjem og fikk satt meg ned og lest litt nyheter. Tredve sekunder inn i research finner jeg ut at Limewire bruker Gnutella-nettverket. Du kan ikke stenge Gnutella.

 

Så det ser ut som at Limewire-klienten har blitt fjernet, men nettverket er absolutt ikke ute av drift, det er bare én mindre klient du kan bruke til å koble deg opp mot det tilgjengelig.

Du taler kloke ord. Det skal virkelig ikke mye research til i denne saken for å få med seg at det ikke er nettverket som er stengt, men klienten som er tatt ned fra LimeWire-siden. Selve Gnutella-nettverket, som du jo påpeker, er jo ikke mulig å ta ned. Blir litt som om noen skulle prøvd å stenge ned pop3 og imap-tjenesten. Man kan ikke stenge ned noe som i utgangspunktet kun er en protokoll som kjører på Internett. Da må man isåfall finne en måte å identifisere data som sendes vha denne protokollen, og så blokkere den. Og det krever vel at alle nettleverandører er med på arbeidet.

 

Så Gnutella lever vel videre i beste velgående, men nå uten LimeWire som en dominerende klient. De fleste hopper vel over på LimeWire-alternativer og situasjonen vil stort sett være den samme. Skjønt, nå som det er satt en presedens i rettsvesenet i USA som tilsier at rettighetsorganisasjoner har rett til å få tatt ned fildelingsklienter, kan vi komme en skummel tid i møte. Ser jo for meg at de kommer til å kunne benytte lignende argumentasjon mot uTorrent og andre torrent-klienter. Altså at utviklerne som lager klienten er klar over at den i stor grad brukes til ulovlig fildeling, og at de dermed er medskyldige i den ulovlige fildelingen og må ta ned klienten og betale latterlige summer i erstatning. :\

Lenke til kommentar

"As a result of the injunction, LimeWire 5.5.10 and newer have been disabled using a backdoor installed by the company. However, all versions of LimeWire prior to 5.5.10 remain fully functional and cannot be disabled unless a user upgrades to one of the newer versions."

 

Limewire er ikke helt død da :)

Lenke til kommentar

Møkkaprogram. Masse spamresultater i alle søk. Dessuten er det tungt og fullt av feil.

 

Det beste musikknedlastingsprogrammet gjennom alle tider er definitivt Soulseek NS (slsknet.org). Her finner du alt du finner og ikke finner på youtube, torrent, spotify og iTunes. Har fått tak i mange b-sides ol. fra soulseek som jeg siden har lagt ut på youtube. En kan browse mappesystemet til brukerne og laste ned hele mapper som album.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Nå har jeg testet litt ymse versjoner som jeg har i arkivet mitt, siden jeg kjøpte LimeWire 4.18 har jeg en del versjoner som er betalt for.

 

Etter LANG tid får jeg en strek på forbindelsen, men får ikke opp noe når jeg søker.

 

Så jeg vil gjerne like å se et skjermbilde med datoen fra nå i november fremme, f.eks ved ett lite glimt av denne tråden eller noe, ikke bare et bilde noen har hentet fra nett.

 

Disse bildene er tatt nå i dag, mens det er 2 dager siden jeg startet opp LimeWire, så den har hatt god tid på seg til å skaffe en forbindelse:

 

031110_limewire1.jpg

 

031110_limewire2.jpg

 

Så jeg tror nok LimeWire ikke er noe man får brukt til noe nyttig fremover. :thumbdown:

Deler likevel erfaringene med at dette er et av de programmene jeg VET er årsaken til så mange venner, bekjente og familie har hatt virus på pcene sine.

Men med litt nettvett, så fikk jeg aldri virus på min pc, dog jeg kjørte alltid LimeWire på en egen virtuell pc da, bare for sikkerhetsskyld :whistle:

Lenke til kommentar

1 prikk betyr connecting stort sett.

 

Hjelper jo ikke mye når man ikke får opp noe når man søker, så å påstå at LimeWire er oppe å går blir jo feil.

Du får ikke lastet ned noe derfra, ergo LimeWire er stengt ned.

Poenget mitt er at du ikke har noen forbindelse, 1 prikk betyr connecting, ikke at du har kontakt.

 

Gnutella nettverket er fortsatt oppe og kjører, så det er bare å skifte til en annen klient.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...