Gå til innhold

DC Universe Online


Anbefalte innlegg

Du har lagt meg til i førsteposten under navnet Funknut.

Navnet på min hero er Cooper.

 

Gjorde forresten Area 51 i går. Veldig moro :)

Køen var ikke noe problem før utpå kvelden, men det kan virke som det var server trøbbel som forårsaket dette(?).

@Aurvan som Bjohansen sier så ser det ut som du har tulla litt med nicket i førsteposten :p Husker ikke hvilken alert det var jeg spilte her om dagen men var kanskje Area 51, og ja, var ganske artig, har en god del andre alerts i quest boken min nå ser jeg, er spent på hvordan de er, spesielt denne Hive Moon saken.

 

 

Det er ingen her som spiller på PvE-servere, så du får teste selv :) For min del blir PvE-servere som å fjerne den andre M'en fra MMO. En verden komplett blottet for fare blir litt for 'carebear'. Det handler ikke om at folk som spiller på PvP-servere driver med ganking og PvP hele tiden. Det handler om å spille på en server der det betyr noe å være enten hero eller villain.

 

Så spill gjerne på PvE-servere, men uten å sukke over PvP "fanboys".

 

Jo takk, har prøvd en del PvP-servere opp gjennom årene, og de har utelukkende vært grupper folk på høyt level som jakter på enslige folk på lavt level å drepe på pur faen. Hadde noen prestert å lage en PvP-server det var mulig å spille på solo og hvor folk faktisk oppførte seg hadde det vært noe annet, men det kommer nok aldri til å skje. En PvE-server med mulighet for frivillig PvP hadde vært noe annet. Kanskje ved å la oss skru på PvP når vi ville (med mindre vi er i kamp, selvsagt.) Jeg er ikke tilhenger av enten-eller.

Det er det PvE serveren er i dag. Du kan frivillig toggle deg på PvP Enablet (via F1 menyen om jeg ikke tar feil). Men når folk har valget, så skjer det i praksis aldri. Det er i alle fall min erfaring fra WoW. Og da ble det gravkjedelig.

 

Samme erfaring har jeg, dog er ikke helt dødt, pleier som regel å være en eller fler i ny og ned som flyr rundt med pvp eneablet, men det er ikke ofte. Er enig i at det å bli ganka ikke er noe artig, og high lvl folk som flyr rundt bare for å drepe low lvls er heller ikke noe pent, men slik vil det nok alltid være på pvp servere, kan jo såklart få innført noe straff, men igjen, av erfaring så vil det alltid være en eller annen som vil ødelegge, så for min del har jeg lært å leve med det. Skal sies at jeg ikke er helt uskyldig der selv, dog jeg jakter ikke på low levels men vis de er i området jeg er i, og dreper mobs jeg f.eks holder på med, så skjer det som oftes at jeg angriper.

 

Uansett så blie PvE server for "carebare" for min del som Aurvan sier, jeg kommer fra EVE Online, som har en av de mest brutalte pvp systemet i et MMO spill der ut, og det digga jeg =)

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er logisk at det er få PvP-folk på PvE-serveren. De velger jo bare en PvP-server. Det jeg mener er at de burde ikke hatt PvP og PvE-servere. I stedet burde alt ha vært på samme server. Ville man hatt PvP måtte man ha slått dert på, så det ville ha vært flere folk som har det.

 

Edit: Sånn det er nå er PvE for "carebear", som dere sier, men PvP går utelukkende ut på å finne folk man kan slå seg sammen med for å banke opp mindre grupper. Hvor morsomt er det egentlig i lengden?

 

Har akkurat installert DCUO, og der det virkelig meningen at jeg skal laste ned en patch på nesten tre gigabyte?

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Det er logisk at det er få PvP-folk på PvE-serveren. De velger jo bare en PvP-server. Det jeg mener er at de burde ikke hatt PvP og PvE-servere. I stedet burde alt ha vært på samme server. Ville man hatt PvP måtte man ha slått dert på, så det ville ha vært flere folk som har det.

 

Edit: Sånn det er nå er PvE for "carebear", som dere sier, men PvP går utelukkende ut på å finne folk man kan slå seg sammen med for å banke opp mindre grupper. Hvor morsomt er det egentlig i lengden?

 

Har akkurat installert DCUO, og der det virkelig meningen at jeg skal laste ned en patch på nesten tre gigabyte?

 

En server som hovedsaklig er PvE med muligheten for å toggle PvP hadde ikke vært godt nok for min del, dog ser poenget ditt, for da måtte alle spille der, og de som liker pvp vil kanskje skru på pvp taggen, men igjen, så er nok ikke dette en løsning.

 

Skulle man hatt en server, ville jeg heller hatt et system ala EVE Online, hvor verden er delt opp, men man kan fortsatt angripe folk overalt, er bare at i "high security" områdene så har man politi som dukker opp å hjelper i det noen prøver å angripe spillere. Dog igjen tror ikke dette ville fungert helt i DCUO heller.

 

Jeg er egentlig ganske fornøyd med hvordan det er nå, eneste jeg vil ha er noe form for rewards for open world pvp, noe det ikke ser ut til å være noe av enda, bortsett fra nytelsen av å drepe folk som er samme eller høyere level enn deg selv.

 

Edit: Og krig fungerer som oftest slik at en større gruppe banker opp en mindre gruppe, men såklart den mindre gruppa kan fortsatt gjøre skade. Og det er det fine med DCUO jeg har flere ganger greid å drepe folk som er noen par leveler over meg, som har hoppet på meg først i håp om å ta meg, men så ender de opp med trynet i bakken istede for meg.

 

Og det med patchen, stemmer sikkert, er som oftes store patcher på launchdagen og CDene blir som regel laget før spillet er 100% ferdig i MMO spill. Dog jeg lasta ned hele spillet fra launcheren så skal ikke si noe 100% sikkert.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Sånn det er nå er PvE for "carebear", som dere sier, men PvP går utelukkende ut på å finne folk man kan slå seg sammen med for å banke opp mindre grupper. Hvor morsomt er det egentlig i lengden?

PVP går ikke utelukkende ut på samle sammen store grupper og ganke mindre grupper. Alle PVP-modusene er ganske bra balansert (Arena, Legends etc.) og open world PVP skjer for min del kun sporadisk mens jeg egentlig gjør quests. De eneste gangene jeg har samla sammen folk for å jakte på villains har vært når andre heroes har trengt hjelp.

 

Det finnes selvsagt villain-grupper som angriper deg hvis du kommer i nærheten, men det er jo litt av poenget med en PVP-server. Hvis de camper newbie-områder er jo det litt dumt, men finnes som oftest heroes som hjelper så sant noen tenker på å tilkalle hjelp. Det er forbausende mange som ikke kommuniserer med andre i et MMO, or ragequitter i stedet. Men det er vel de vi har PVE for, slik at de som ikke takler litt motgang kan bo der. PVP oppfordrer folk til å samarbeide og kommunisere for å takle utfordringene, og det er noe av det jeg liker best ved PVP.

 

En av mine første erfaringer med PVP er faktisk fra en custom Neverwinter Nights server. Her snakker vi hardcore PVP. For det første, hvis du døde ble liket ditt liggende igjen med alt utstyret ditt som hvem som helst kunne loote. Du ble sendt til et slags dødsrike hvor du måtte vente på at noen andre gjenopplivet deg (all resurrection kostet mye), og miste 1 level, eller respawne, og miste 2 level. Med litt uflaks endte du opp 2 level lavere, og helt naken. Det var fritt frem med PVP over alt, bortsett fra et par vertshus. Det spesielle er, jo mer hardcore PVP, jo bedre samarbeid - siden sjansen for å bli ganka når du vimser rundt solo er såpass stor.

 

Har oppdatert førsteposten nå. Gi beskjed hvis det er mer som ikke stemmer. Ellers oppfordrer jeg dere til å se på gameplay-videoene nederst i førsteposten. Total Halibut er hysterisk morsom.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Jeg spiller forøvrig også "Silver Fox" på bloodstorm (hero) endel når min faste gaming partner ikke er tilgjengelig, så du kan sikkert legge til den char'en også på meg.

 

 

Og hvis Pokey synes powergirl designerene er kåte, bør han ikke se på Silver :p

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Skulle man hatt en server, ville jeg heller hatt et system ala EVE Online, hvor verden er delt opp, men man kan fortsatt angripe folk overalt, er bare at i "high security" områdene så har man politi som dukker opp å hjelper i det noen prøver å angripe spillere. Dog igjen tror ikke dette ville fungert helt i DCUO heller.

Dette kunne kanskje fungert ved å plassere ut flere roboter (slike som står utenfor politistasjoner) i nærheten av newbie quests.

 

Jeg er egentlig ganske fornøyd med hvordan det er nå, eneste jeg vil ha er noe form for rewards for open world pvp, noe det ikke ser ut til å være noe av enda, bortsett fra nytelsen av å drepe folk som er samme eller høyere level enn deg selv.

Jeg er litt skeptisk til dette. Det funker visst veldig dårlig i AoC siden folk blir belønnet for å ganke, og derfor er det mange som utelukkende gjør det. Synes kanskje det burde være begrenset til "contested zones" i alle fall, og at alle heroes ville få en slags bonus så lenge de holdt en zone (f.eks. rebatt på alle varer hvis de holdt Financial District eller noe slikt).

 

Edit: Og krig fungerer som oftest slik at en større gruppe banker opp en mindre gruppe, men såklart den mindre gruppa kan fortsatt gjøre skade. Og det er det fine med DCUO jeg har flere ganger greid å drepe folk som er noen par leveler over meg, som har hoppet på meg først i håp om å ta meg, men så ender de opp med trynet i bakken istede for meg.

Tror dette utligner seg etterhvert. Du kommer til level 30 veldig kjapt. Jeg er level 22 nå tror jeg, og har tatt meg god tid. Jeg tar ofte quests jeg får lite XP for bare for å få med meg historien. Og når de fleste er level 30, har ikke gankerne fordel av level lenger. Og mange av dem vinner PVP bare fordi de er 10-20 level over deg. Mange av dem bruker aldri block, eller interrupts riktig, og bare spammer powers. Det funker ikke mot en annen level 30.

 

Fant forresten en liten texture feil. Tror de må justere litt på skiltet ;) Begynner forresten å bli fornøyd med drakta til helten min nå:

2hs66hf.jpg

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Sånn det er nå er PvE for "carebear", som dere sier, men PvP går utelukkende ut på å finne folk man kan slå seg sammen med for å banke opp mindre grupper. Hvor morsomt er det egentlig i lengden?

PVP går ikke utelukkende ut på samle sammen store grupper og ganke mindre grupper. Alle PVP-modusene er ganske bra balansert (Arena, Legends etc.) og open world PVP skjer for min del kun sporadisk mens jeg egentlig gjør quests. De eneste gangene jeg har samla sammen folk for å jakte på villains har vært når andre heroes har trengt hjelp.

 

Jeg sier bare at etter å ha spilt på PvP-servere i en rekke MMOer har det bestandig vært det samme. Er jeg alene har jeg ikke sjanse til å overleve. Å gjøre quests osv er umulig fordi folk bare gir blaffen og gjør alt de kan for å drepe deg. Om høyere levels ikke holder (fordi alle er max level) er det bare antall folk som gjelder. Toppen ble nådd i Aion, siden jeg ikke kunne gjøre PvE-quests uten å bli drept av spillere på høyt level som kun spilte for å jakte på spillere på lavlt level.

 

Men nå trenger det ikke bety at PvP aldri funker. Vi har jo spill som Unreal Tournament, Quake 3, Team Fortress 2 osv med ganske bra multiplayer. Hva med å ha noe sånt med karakterene våre fra MMOer? Begge lagene måtte ha blitt balanserte, så et ligasystem som i f.eks StarCraft 2 kunne ha vært perfekt. I tillegg måtte vi ha fått sloss mot AI-bots for trening. Det igjen kunne ha fungert som skirmish i LotRO. Alt du gjør i kampene ville ikke hatt betydning for spiilet utenfor, så du kan dø om og om igjen uten å få noe negativ effekt, armor blir ikke ødelagt og så videre. Til gjengjeld får vinnerlaget en premie. Kanskje til og med etter rankingen til spillerne? Da ville selv jeg ha spilt det ganske mye. Om jeg ble lei questing osv kunne jeg likevel ha fortsatt med ren deathmatch, CTF og så videre. Kanskje noe alá Guild Wars, der vi kan lage en karakter på høyeste level kun for PvP.

 

Edit: Lastet ned 2GB patch på to timer. Ikke verst, ICE. :)

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

For det første, det er lett å unnslippe PVP i DCUO. Problemet er at du må skaffe hjelp til å rydde et quest-område hvis du må oppholde deg der, men det lar seg gjør ved å bruke kommunikasjonsmulighetene. Det er stadig folk i /shout som spør hvor det er masse villains.

 

For det andre, Arena PVP i DCUO er akkurat slik. Det er forskjellige klassiske modus, som capture the flag, king of the hill etc. Det finnes flere typer valuta, og for å kjøpe PVP-utstyr går det ikke med internet dollars du får gjennom PVE. Da må du vinne "PVP-valuta" som du blir belønnet med når du vinner i Arena og Legends og slikt.

 

Og hvis Pokey synes powergirl designerene er kåte, bør han ikke se på Silver :p

Jeg skjønner ikke hva Pokey snakker om...

Black_Canary_(by_Al_Rio)_1.jpg

-Black Canary-

 

:whistle:

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

For det første, det er lett å unnslippe PVP i DCUO. Problemet er at du må skaffe hjelp til å rydde et quest-område hvis du må oppholde deg der, men det lar seg gjør ved å bruke kommunikasjonsmulighetene. Det er stadig folk i /shout som spør hvor det er masse villains.

 

For det andre, Arena PVP i DCUO er akkurat slik. Det er forskjellige klassiske modus, som capture the flag, king of the hill etc. Det finnes flere typer valuta, og for å kjøpe PVP-utstyr går det ikke med internet dollars du får gjennom PVE. Da må du vinne "PVP-valuta" som du blir belønnet med når du vinner i Arena og Legends og slikt.

 

Kan så være, men man må ha hjelp til å unnslippe folk, noe som ødelegger moroa for meg. Og selv om det faktisk er sånne modus er de vel på PvP-serveren? Jeg vil ha dem på PvE-serveren, så jeg får bra PvP når jeg vil og bra PvE når jeg vil. Det jeg misliker er å bli tvunget til enten å ha full PvP eller null PvP. Hvorfor er det ikke en mellomting?

Lenke til kommentar

Det er jo selvsagt tilgang til Arena PvP moduser på PvE serveren også. Noe annet ville bare vært idioti.

 

Eneste forskjellen på PvE og PvP server er at man ikke er PvP enablet som default på PvE servere ute i den store åpne verdenen (og at det ikke går ann å slå av PvP modusen da). Man får derfor ikke disse spontane, ofte episke spillerorganiserte PVP battlene, men alle andre muligheter er der fremdeles.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

For det første, det er lett å unnslippe PVP i DCUO. Problemet er at du må skaffe hjelp til å rydde et quest-område hvis du må oppholde deg der, men det lar seg gjør ved å bruke kommunikasjonsmulighetene. Det er stadig folk i /shout som spør hvor det er masse villains.

 

For det andre, Arena PVP i DCUO er akkurat slik. Det er forskjellige klassiske modus, som capture the flag, king of the hill etc. Det finnes flere typer valuta, og for å kjøpe PVP-utstyr går det ikke med internet dollars du får gjennom PVE. Da må du vinne "PVP-valuta" som du blir belønnet med når du vinner i Arena og Legends og slikt.

 

Kan så være, men man må ha hjelp til å unnslippe folk, noe som ødelegger moroa for meg. Og selv om det faktisk er sånne modus er de vel på PvP-serveren? Jeg vil ha dem på PvE-serveren, så jeg får bra PvP når jeg vil og bra PvE når jeg vil. Det jeg misliker er å bli tvunget til enten å ha full PvP eller null PvP. Hvorfor er det ikke en mellomting?

 

Arenaen finnes nå vel på PVE serverne også, så i dine øyne så vil jeg nok tro at PVE serverne er en fin mellomting.

Lenke til kommentar

Vi får se, om den forbanna patchen noensinne blir ferdig. Først gikk den fra 6.1GB til 8.6GB 8av 8.7GB) uten at noe skjedde. Når har den stått på 12.1GB av 12.3GB i lang tid uten at noe skjer. Jippi...

 

Kan dette være til hjelp kanskje? http://forums.station.sony.com/dcuopc/posts/list.m?topic_id=7413

 

Noen som vet om det er en side som holder oversikt over det meste av npcer og items?

 

Er vel ikke noe som er komplett enda, denne kan bli fin etterhvert: http://forums.station.sony.com/dcuopc/posts/list.m?topic_id=7749 Ellers har du vel en wiki en eller annen plass også. Samt at det offisielle forumet har en god del, men dårlig med oversikt, av fansites så er denne god: http://www.dcuosource.com/index.php

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Har endelig lastet ferdig patchen og begynt å spille. Førsteinntrykket var litt tvilsomt fordi grafikken var stilt for langt ned og kontrollene (dual pistol, mus/tastatur) var uvante. Men med å stille opp grafikken og bytte til dual sword gikk det mye bedre. Har dratt gjennom skipet til Brainiac og koste meg hele veien. Døde en gang, men det er bare en bagatell. :)

 

Spiller som Lady Amasara på Brightest Day-serveren (Hero):.

 

 

 

 

 

 

 

Men to kjappe spørsmål:

 

1. Jeg skiftet hoppeknappen til V, men hver gang jeg går inn en ny instance (fra skipet til JLA-bygningen, fra JLA-bygningen til Metropolis osv) må jeg stille inn knappen på ny. Er dette vanlig

 

2. Hvordan bruker jeg en PS3-kontroller? Det går overraskende bra med tastatur og mus når jeg ble vant med det og oppdaget WSDA-controls, men tror kampene ville vært bedre med gamepad.

Lenke til kommentar

2. Hvordan bruker jeg en PS3-kontroller? Det går overraskende bra med tastatur og mus når jeg ble vant med det og oppdaget WSDA-controls, men tror kampene ville vært bedre med gamepad.

 

Her er en liten oppskrift:

http://www.hardcoreware.net/how-to-playstation-3-controller-64-bit-windows-7-vista/

 

Mrk. for å få den til å fungere i DC Online må du sette den til å emulere xbox 360 kontroller. Å sette den til en av de andre fungerte ikke for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

1. Jeg skiftet hoppeknappen til V, men hver gang jeg går inn en ny instance (fra skipet til JLA-bygningen, fra JLA-bygningen til Metropolis osv) må jeg stille inn knappen på ny. Er dette vanlig

 

Hmm er vel ikke vanlig, så er nok en bug, har ikke testet selv, men vet jeg hadde noe problem med at video settings ikke savet, så kan godt hende det er noe det samme med keybinds, dog jeg har bytta om en keybind, husker ikke navnet på den for øyeblikket, men den har hvertfall ikke resat seg enda. Ellers om du støtter på problemer/bugs ta en tur til forumet til spillet: http://forums.station.sony.com/dcuopc/forums/list.m og lag en tråd.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...