Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom en liten familie inn til meg i dag. Foreldrene på rundt 30 år, og en jente på rundt 4 år. Den lille jenten løpte frem og tilbake mellom meg og faren sin. Mens hun var hos meg, tar hun på, koser litt med, slår meg litt på rompa, og løper tilbake. Så kommer hun og stikker hendene opp under t-skjorten min, og ender igjen opp på rumpa mi. Moren sto bare og lo...

 

:p

Lenke til kommentar

Kom en liten familie inn til meg i dag. Foreldrene på rundt 30 år, og en jente på rundt 4 år. Den lille jenten løpte frem og tilbake mellom meg og faren sin. Mens hun var hos meg, tar hun på, koser litt med, slår meg litt på rompa, og løper tilbake. Så kommer hun og stikker hendene opp under t-skjorten min, og ender igjen opp på rumpa mi. Moren sto bare og lo...

 

:p

 

:)

 

Får jeg unnskylde meg før du henger meg ut?

Skrevet fort og uten å tenke veldig nøye gjennom hvordan jeg skriver alt.

Lenke til kommentar

Språkrådet hadde dette å si angående kommareglene og hvorvidt de fortsatt er gjeldende:

Kommareglene lever i beste velgående, for å si det slik, på nettsidene våre er dette et av de emnene vi informerer om: http://www.sprakradet.no/nb-NO/Sprakhjelp/Skriveregler_og_grammatikk/Kommaregler/.

 

Det er vanskelig å tenke seg at lærere og sensorer i norsk ville ha godtatt eksamensbesvarelser helt uten komma. Jeg forstår ikke at det kan ha skjedd, for tegnsetting er også noe som de som går ut av videregående skole, skal prøves i. Men selvsagt vet den personen du viser til, hva han snakker (skriver) om og har opplevd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Språkrådet hadde dette å si angående kommareglene og hvorvidt de fortsatt er gjeldende:

Kommareglene lever i beste velgående, for å si det slik, på nettsidene våre er dette et av de emnene vi informerer om: http://www.sprakrade...kk/Kommaregler/.

 

Det er vanskelig å tenke seg at lærere og sensorer i norsk ville ha godtatt eksamensbesvarelser helt uten komma. Jeg forstår ikke at det kan ha skjedd, for tegnsetting er også noe som de som går ut av videregående skole, skal prøves i. Men selvsagt vet den personen du viser til, hva han snakker (skriver) om og har opplevd.

 

Er ikke det området jeg uthevet en forferdelig dårlig formulering? Burde det ikke begynt en ny periode etter "for å si det slik"?

Lenke til kommentar

Den regla vi lærte på barneskolen en gang i tida. Den gang "da", hver gang "når". Gjelder denne kun ved skriftlig formidling. Eller er de samme reglene gjeldende i muntlig språk også?

 

Hører alltid folk si "når jeg var liten" i stedet for "da jeg var liten". Jeg vet at muntlig språk er mye friere i form, men allikevel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...