Gå til innhold

Klagemuren - ergrelse over grammatiske skrivefeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lagt merke til at veldig mange forkorter Half-Life 2 til HF2. På samme måte kortes Arctic Silver ned til AC, og jeg har sett mange flere sånne eksempler. Det rare er at så mange skriver den samme feilen. Hva kommer dette av?

Quoter meg selv litt, og følger opp med følgende innlegg:

 

ja da har eg handlet hf 2 i dag.

kommer hjem og laster inn spillet.

 

har testet skjermkortet om dette klarer hf2 ifølge testen skal dette gå bra.

har gf 5700 265mb

 

,MEN når eg klikker på spillet hf2 kommer eg inn ca 2 sek og detter ut (...)

 

Kom forresten på en til sånn forkortelse, det er en del som forkorter Playstation 2 til "PL2".

Lenke til kommentar

"Hall-Fife 2", "Arctis Cilver", "Psayltation 2". Minner meg om sånne piratkopierte elektronikkprodukter du får tak på i Syden. "Sonny", "JUC", "Tecknics" etc.

 

Jeg jobbet i en el-forretning for mange år siden, og måtte avvise en "garantireparasjon" av en bærbar CD-spiller av merket "Tecknics" en gang. Jeg husker kunden blånekta på at det var en piratkopi. Jeg var vel 15 år gammel og sto der og belærte en fyr på 30 :D

Lenke til kommentar

Hvordan skyte seg selv i foten, leksjon 1:

 

Lær deg og/å regeln FFS.

 

OG bruker du nå du skal binde setninger f.eks. "i går spillte jeg data OG etterpå spiste jeg mat."

 

Å: bruker du når du sier hva du gjør f.eks. "Nå sitter jeg å spiller CS."

 

Ta å spørr Norsk læreren din om han kan lære deg og/å regelen.

 

Hater akkurat disse skrivefeilene. Hadde problemer med å forstå den setningen der.

 

Sånn no leser du disse eksemplene et par ganger.

Lenke til kommentar
Hvordan skyte seg selv i foten, leksjon 1:

 

Lær deg og/å regeln FFS.

 

OG bruker du nå du skal binde setninger f.eks. "i går spillte jeg data OG etterpå spiste jeg mat."

 

Å: bruker du når du sier hva du gjør f.eks. "Nå sitter jeg å spiller CS."

 

Ta å spørr Norsk læreren din om han kan lære deg og/å regelen.

 

Hater akkurat disse skrivefeilene. Hadde problemer med å forstå den setningen der.

 

Sånn no leser du disse eksemplene et par ganger.

Hehe, den er fin. "i heve god gramer."

Lenke til kommentar
Hvordan skyte seg selv i foten, leksjon 1:

 

Lær deg og/å regeln FFS.

 

OG bruker du nå du skal binde setninger f.eks. "i går spillte jeg data OG etterpå spiste jeg mat."

 

Å: bruker du når du sier hva du gjør f.eks. "Nå sitter jeg å spiller CS."

 

Ta å spørr Norsk læreren din om han kan lære deg og/å regelen.

 

Hater akkurat disse skrivefeilene. Hadde problemer med å forstå den setningen der.

 

Sånn no leser du disse eksemplene et par ganger.

En klassiker, han kunne knapt skapt større fallhøyde for seg selv.

Lenke til kommentar

Ut fra ekstrem kjedsomhet kommer ofte ekstreme løsninger, som å lese Popit.no - forumet. Skrekkeksempelet på sunn norsk ungdom's grammatikk følger:

Vet dere vordan man får 3 våpen på 1 bret ? man har  multiplaier 2 styk man går til kapteinen så blir han ene igen så går han andre til finden å får masjingvær å fintli våpen så går han anre som ble i jen så får man pistol i tileg til de andre våpnene som han som jik først
Angst!
Lenke til kommentar
Ut fra ekstrem kjedsomhet kommer ofte ekstreme løsninger, som å lese Popit.no - forumet. Skrekkeksempelet på sunn norsk ungdom's grammatikk følger:
Vet dere vordan man får 3 våpen på 1 bret ? man har  multiplaier 2 styk man går til kapteinen så blir han ene igen så går han andre til finden å får masjingvær å fintli våpen så går han anre som ble i jen så får man pistol i tileg til de andre våpnene som han som jik først
Angst!

Hahahahaha!! :!: :cry::no:

Lenke til kommentar
Haltan, da. Denne tråden handler om å ergre seg over grammatiske skrivefeil. Deltakerne bør godta at andre pirker på deres feil når de skriver dem i denne tråden. De andre faste deltakerne gjør det. :)

Jeg synes er totalt latterlig. Tråden handler ikke om å pirke på småtterier som ikke engang nødvendigvis er veldig feil, det handler om å grine litt over skikkelige blemmer. Jeg blir fremdeles like irritert hver gang en eller annen jypling griner over en stakkar som har stavet et ord litt feil, eller en som har èn eneste forbokstav feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...