Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angsten min irriterer meg. Vil gå i fakkeltog mot pels 13.november og så kan jeg ikke, BARE pga angsten.

Herrejesus skal nå folk gå i fakkeltog for noen stakkars dyr, looool... hva med de flere tusen ungene i Afrika som sulter ihjel hver dag...?

Du får det til å virke som om ingen bryr seg om barna i afrika i det hele tatt, men det er det noen som gjør. Syns du virkelig at folk BARE skal fokusere på en ting, uavhengig av om de støtter feks. barna i Afrika eller ikke?

Nei, jeg synes ikke folk bare skal fokusere på EN TING, men det er så mange ting som er MYE MYE MYE viktigere en den bagatellen som faktisk pels er. Jeg kan slenge ut et par ting jeg mener er viktigere og som jeg mener folk bør støtte / gå i tog for å bekjempe i steden for pelsfaenskapet.

 

HIV/AIDS, kreft, ettervirkninger av jordskjelvet på Haiti, Kriger i Afghanistan og Irak, hensynsløse avrettingsmetoder og rettsystem i Iran, pressefrihet i Kina, vulkanutbrudd på Indonesia, koleraepidemi i Afrika, Nord Korea politisk og Israel/Palestina.

 

Pels kommer laaaangt ned på listen over ting jeg ville gått i tog for. Pels er faktisk ikke med på listen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk ikke skjønner at antipelsfolka gjør dette hvert år når det går mot vinter. Det er bare propaganda. Og disse idiotene skjønner ikke at vi ikke kan sette de fri i faunaen vår. De hører ikke hjemme her, har ingen naturlige fiender her, og ødelegger så og si alt av avlinger de finner.

Hvis vi forbyr disse farmene, så må vi ta livet av samtlige mink i fangenskap.

Lenke til kommentar

Angsten min irriterer meg. Vil gå i fakkeltog mot pels 13.november og så kan jeg ikke, BARE pga angsten.

Herrejesus skal nå folk gå i fakkeltog for noen stakkars dyr, looool... hva med de flere tusen ungene i Afrika som sulter ihjel hver dag...?

Du får det til å virke som om ingen bryr seg om barna i afrika i det hele tatt, men det er det noen som gjør. Syns du virkelig at folk BARE skal fokusere på en ting, uavhengig av om de støtter feks. barna i Afrika eller ikke?

Nei, jeg synes ikke folk bare skal fokusere på EN TING, men det er så mange ting som er MYE MYE MYE viktigere en den bagatellen som faktisk pels er. Jeg kan slenge ut et par ting jeg mener er viktigere og som jeg mener folk bør støtte / gå i tog for å bekjempe i steden for pelsfaenskapet.

 

HIV/AIDS, kreft, ettervirkninger av jordskjelvet på Haiti, Kriger i Afghanistan og Irak, hensynsløse avrettingsmetoder og rettsystem i Iran, pressefrihet i Kina, vulkanutbrudd på Indonesia, koleraepidemi i Afrika, Nord Korea politisk og Israel/Palestina.

 

Pels kommer laaaangt ned på listen over ting jeg ville gått i tog for. Pels er faktisk ikke med på listen.

Poenget mitt er at folk bryr seg om det også, du virker som en skikkelig drittsekk som syns at vi ikke skal bry oss om pels, bare fordi det fins andre ting i verden! De fleste som går i pelstoget støtter nesten garantert minst en av de andre tingene som er "viktigere" i verden.

 

:ermm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Dere har tydligvis ikke sett videoer fra disse såkalte farmene, eller så er dere faktisk kalde som stein.

 

Det er rett og slett dyremisshandling dere støtter opp.

 

Skam dere.

Lenke til kommentar

Du får det til å virke som om ingen bryr seg om barna i afrika i det hele tatt, men det er det noen som gjør. Syns du virkelig at folk BARE skal fokusere på en ting, uavhengig av om de støtter feks. barna i Afrika eller ikke?

Det får være grenser for hvor mye man skal bry seg om en sak som egentlig er ubetydelig sett opp mot hvor mange barn som dauer. Fakkeltog er "over the top". Jeg har aldri sagt at man bare skal fokusere på én ting, det var dine ord!

Lenke til kommentar

Dere har tydligvis ikke sett videoer fra disse såkalte farmene, eller så er dere faktisk kalde som stein.

 

Det er rett og slett dyremisshandling dere støtter opp.

 

Skam dere.

 

Og du har heller ikke vært på min onkels pelsinstutisjoner. Jeg er klar over at det er dyremishandling på noen av farmene, men det aller største flertallet av dyrene har det bra, til bruksvare å være. Tingen er at dyrene må være billige å holde, men likevel få fin pels. Da blir det ofte litt trangt, og de blir overvektig pga mye fet mat for glans i pelsen. Min onkel er faktisk medlem i Bellona, og er vegetarianer. Likevel driver han med pelsinstutisjoner. Hvis det hadde vært så grusomt på alle pelsfarmene som media fremstiller, tviler jeg på at en person som min onkel hadde fortsatt med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At folk ikke skjønner at antipelsfolka gjør dette hvert år når det går mot vinter. Det er bare propaganda. Og disse idiotene skjønner ikke at vi ikke kan sette de fri i faunaen vår. De hører ikke hjemme her, har ingen naturlige fiender her, og ødelegger så og si alt av avlinger de finner.

Hvis vi forbyr disse farmene, så må vi ta livet av samtlige mink i fangenskap.

 

Men da slipper framtidige dyr å lide. Tenke litt framover..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Jammen herregud da! pelsdyrnæringen gir ikke penger til barn i Afrika.

Er vel heller at staten gir midler til pelsdyrindustrien, som kunne vært bevilget til Afrika i stedet.

Lenke til kommentar

Altså, barna i Afrika dør ut uansett, siden myndighetene i de respektive landene stikker av med brorparten av pengene etc som samles inn.

 

OK la oss drite i Afrika. Trenger ikke gi de noe penger. Hvis de dauer fort nok så kan vi lage parkeringsplasser der nede.

 

Mere "La oss drite i å gi Afrika penger, fordi de som ender opp med pengene trenger de ikke".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Generelt folk som klager.

 

Hvis jeg er syk så får ingen vite med mindre noen spør hvorfor jeg er hjemme og sånt.

Greier fint å holde det for meg selv.

Hvor vanskelig kan det være å ikke tilnærmet spy utover facebook eller genrelt folk?

 

Hvis jeg er sliten, eller kjeder meg, sier jeg det aldri.

Hvem vil henge med en som er sliten og kjeder seg anyways?

I en sånn state kan man umulig tilby noe bra.

Derfor er det lurt å holde det skjult, IMO!

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal vi egentlig gi til de fattige i diverse land i Afrika, når vi ikke gir nok til å hjelpe de fattige i vært eget land? Og ja, vi har fattige i Norge.

Og hvis noen kommer og sammenligner fattige i Afrika med fattige i Norge, har jeg bare en ting å fortelle dere: Norge er ikke et afrikansk land. Og har man ikke penger til mat, så er man fattig uansett land du er i. Ok, det ble to ting.

 

Ja, det irriterer at staten velger å sende milliarder av norske kroner til utlandet, for å hjelpe folk som ikke skjønner forskjell på kondomer og bøtter og heller bruker penger på våpen enn mat, enn å hjelpe de som trenger hjelp her i deres eget land.

 

Og hvis noen lurer, så går jeg under statistikken som fattig. Og jeg jobber frivillig for Frelsesarmeens matutdeling her i kommunen jeg bor i, i tillegg til å jobbe gjennom tiltak fra ubrukelige NAV. Jeg skatter meg også ned til sosialstønad. Så ja, jeg vet hva jeg snakker om når jeg sier at fattige i dette landet ikke får det de både burde få og har krav på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...