Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teskjeforklaringa til en som er "forskningsleder for SINTEF" plager meg.

 

Når plast kommer i kontakt med noe som holder 300 grader, så begynner det å brenne, forklarer forskningsleder Torbjørn Gjervan ved Sintef.

 

NO SHIT SHERLOCK.

 

(kilde)

 

Edit: Oh, og mens jeg nå sitter med adressa.no oppe, jeg blir også grønnjævlig provosert av dette

 

DET ER NOK NÅ. NOK, sier jeg.

Endret av Leo_Khenir
Lenke til kommentar

Why? i fail to see the problem

 

 

Igår og ellers... hele tiden før nedetiden inatt har det vært minimalt med reklame der, men nå har det plutselig kommet en svær helvetes banner som reklmaerer for bachelor og master i IT og sikkert andre ting og, som "skyver" resten av siden ned slik at mine såre øyne må slite seg hele 3 centimeter lenger ned på skjermen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg til vane å lese alle innlegg i denne tråden som har kommet til siden sist jeg var her. Og når jeg ikke har vært her på noen dager så er det ofte diskusjoner jeg har gått glipp av som jeg da leser i ettertid. Diskusjonen noen sider tilbake om innvandrere irriterer meg. Holdningen til de fleste nordmenn irriterer meg. Tror at de er så mye bedre enn andre bare fordi de er født i et av verdens beste land å bo i. Som om det gjør deg til et bedre menneske og superior i forhold til alle andre mennesker fra andre land by default.

 

Folk som mener at innvandrere bør jobbe for mindre lønn bare fordi de er fra et annet land irriterer meg. Folk må slutte å tro at alle innvandrere bare er ute etter å snylte på staten. Det finnes faktisk *respektable* folk fra andre land som KAN bra norsk, eller ihvertfall engelsk og er villige til å lære språket vårt og integrere seg skikkelig slik at de kan gjøre en innsats for samfunnet. Likevel blir de automatisk behandlet og sett på som dritten under skoene våre. Urettferdig much? Klart det også finnes dem som bare kommer til Norge for å snylte på staten, men man må da kunne skille mellom slike folk og folk som faktisk er villige til å gjøre en innsats.

 

Rasisme og trangsynhet (nå er ikke det der direkte rasisme da, men det er diskriminering ihvertfall) har alltid irritert meg grenseløst. Det finnes helt sikkert mange utlendinger som kunne ha blitt både flinke leger, advokater, lærere, kokker etc. om de bare hadde fått sjansen til det. Men takket være den arrogante "jeg er bedre enn deg, og du fortjener ikke en dritt"-tankegangen mange nordmenn har må de ta til takke med drittjobber med elendig lønn istedenfor. Det er det jeg ikke skjønner. Hvorfor nekte folk å bruke potensialet sitt til noe nyttig SELV OM de er fra andre land? Er opprinnelse så jævlig viktig? Herregud.

Endret av Therawyn
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...