Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jobber som telefonselger.... fy faen så mye dritt jeg må prate med.

 

Kan jo liste opp noen av "kundene" sine stereotyper.

 

Den fraværende - Kunden som aldri tar telefonen, som derfor blir på listen i fler uker.

 

Den ensome - Typisk 70-80 år enke. Forteller meg hele livshistorien med en gang en mulighet åpner seg. Forteller den gjerne fler ganger også.

 

Den hyggelige - Typisk menn eller kvinner i 30åra (utifra stemmen å dømme). Veldig hyggelige folk, som ler mye. Til tross for hyggen, skal de ikke ha avis.

 

Vinglepetter - Trenger jeg si mer? Virkelig? Personen som faenmeg aldri klarer å bestemme seg for hvorvidt h*n ønsker abonnement. Kan gjerne sitte i 10 minutter og fundere over hvorvidt de skal ha avisen eller ikke.

 

Junkien - Overraskende mange høres ut som de nettop har fått 1 kilo med dop i blodet.

 

Nyskjerrigper - Spør om alt mulig rundt abonnementet. Hvor mye avslaget er i % - for både helår, halvår og kvartal. Hvilken dato avtalegiroen kommer på dersom de skal ha det. Hvor lenge avisen har holdt på. Full oversikt over SAMTLIGE fordeler medlemskortet til avisen vil gi. Til tross for at de kan sjekke det selv. Osv.

 

Surpumpen - Før jeg rekker å si at jeg ringer fra avisen har disse allerede lagt på.

 

Offeret - Dette er gjerne personer som har abonnert på avisen i 20+ år, for så å ta et opphold. Vanligvis er disse lett å selge til, med mindre de tilhører kundegruppen offeret. Offeret er en person som har blitt skrevet stygt om av avisen. Har møtt en god del sånne. En i uka kanskje.

 

Utlendingen - Klassisk kjennetegn: Tror rabatt og pris er det samme. Altså, om jeg kan gi de en rabatt på 500, som gjør at de ender opp med en sum på f.eks 1800, vil de da tro at 500 er det de skal betale. Utrolig irriterende.

 

Den hørelshemmede - Skriking må til.

 

Lista kan vel egentlig holde på i evigheter. Enkelte av disse stereotypene irriterer meg grenseløst. Fy faen.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nyskjerrigper - Spør om alt mulig rundt abonnementet. Hvor mye avslaget er i % - for både helår, halvår og kvartal. Hvilken dato avtalegiroen kommer på dersom de skal ha det. Hvor lenge avisen har holdt på. Full oversikt over SAMTLIGE fordeler medlemskortet til avisen vil gi. Til tross for at de kan sjekke det selv. Osv.

 

Surpumpen - Før jeg rekker å si at jeg ringer fra avisen har disse allerede lagt på.

 

Hi, meet two of my personalities. :) Alt ettersom hvor god tid jeg har.

Ingenting gir meg mer glede enn å dra med telefonselgere på lange lange LAAAAANGE telefonsamtaler for ikke å noengang ville kjøpe noe som helst :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyskjerrigper - Spør om alt mulig rundt abonnementet. Hvor mye avslaget er i % - for både helår, halvår og kvartal. Hvilken dato avtalegiroen kommer på dersom de skal ha det. Hvor lenge avisen har holdt på. Full oversikt over SAMTLIGE fordeler medlemskortet til avisen vil gi. Til tross for at de kan sjekke det selv. Osv.

 

Surpumpen - Før jeg rekker å si at jeg ringer fra avisen har disse allerede lagt på.

 

Hi, meet two of my personalities. :) Alt ettersom hvor god tid jeg har.

Ingenting gir meg mer glede enn å dra med telefonselgere på lange lange LAAAAANGE telefonsamtaler for ikke å noengang ville kjøpe noe som helst :)

Jeg hater deg.

 

 

Bt, og etter sjekket nærmere var det visst 2660 for et år :) Men etter å ha brukt sintestemmen min når jeg ringte dem tilbake ordnet alt seg :)

Beklager, jeg pleier vanligvis å være høflig mot både telefonselgere og de som har spørreundersøkelser :

Da var det ingen i min avdeling iallefall. Vi selger ikke BT :)

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig ikke du gir intrykk av at du blir irritert når han gjør det. Uansett så irritert du blir, ikke gi han oppmerksomhet på det. Han går ikke inn i klesskapet sitt for å prumpe. Ingen vil gi han oppmerksomhet på det. Om du bare hadde gitt totalt faen i når han gjør det på rommet ditt, så blir det like kjedelig som klesskapet. Eventuelt vent noen år.

Lenke til kommentar

Slå han. Eller be han slutte. Du velger. Jeg ville gått for å be han slutte.

 

Jeg ber han slutte.... han gjør seg ferdig med det han skal på rommet mitt.... går ut.... neste gang han kommer inn igjen så bare promper han om han må....

 

Men jaja, får vel lage min egen illeluktende hevn, pleier å funke når jeg tar igjen med samme mynt

Lenke til kommentar

 

Slå han. Eller be han slutte. Du velger. Jeg ville gått for å be han slutte.

 

Jeg ber han slutte.... han gjør seg ferdig med det han skal på rommet mitt.... går ut.... neste gang han kommer inn igjen så bare promper han om han må....

 

 

Men jaja, får vel lage min egen illeluktende hevn, pleier å funke når jeg tar igjen med samme mynt

 

Det var modent av deg. Ignorer han, ha et åpent vindu, lås døren eller hva som helst. Nekt han å komme inn.

Lenke til kommentar

 

Slå han. Eller be han slutte. Du velger. Jeg ville gått for å be han slutte.

 

Jeg ber han slutte.... han gjør seg ferdig med det han skal på rommet mitt.... går ut.... neste gang han kommer inn igjen så bare promper han om han må....

 

 

Men jaja, får vel lage min egen illeluktende hevn, pleier å funke når jeg tar igjen med samme mynt

 

Det var modent av deg. Ignorer han, ha et åpent vindu, lås døren eller hva som helst. Nekt han å komme inn.

Har ikke lås på døra.

Dessuten, hvem sa jeg var moden .. :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...