Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Folk som deg irriterer meg. Kan ikke dere bare sitte innendørs alene og la andre ha det moro, det være seg på 17. Mai, julaften, nyttårsaften, osv?

 

Det er jo nettopp det vi gjør. Vi sitter innendørs på 17. mai. We win, you win. Eneste som er kjipt er at en mister en dag på jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt årlige 17. Mai-rage!

 

 

Jeg valgte ikke hvilket land jeg ble født i, derfor synes jeg personlig det er irrasjonelt å være kjempestolt av det.

 

Som vanlig kommer jeg til å behandle den arbitrære datoen 17. Mai som en helt ordinær dag.

Hadde man fulgt et annet kalendersystem, eller jordas rotasjon vært annerledes, ville denne feiringa falt på en annen dag.

Derfor synes jeg hele opplegget er helt tilfeldig, meningsløst, og rart.

 

Dessuten ble jeg født i Sverige.

 

 

Word.

Jeg hater 17.Mai.

 

At vi feirer 17. mai syns jeg er litt mongo, ja. Det er jo tross alt ikke mye å feire! Vår egen grunnlov? Phøyt! Hva hjelper grunnloven når vi fortsatt lå under styre av söta bror i nesten hundre år til før vi faktisk ble uavhengige! DET hadde vært noe å feire.

 

 

Jeg er nok ikke veldig glad i 17. mai heller. Jeg kommer sansyneligvis til å ligge hjemme i bakrus, men når det store toget går gjennom byen her med et solid korps og heftige skarptrommespillere føler jeg meg faktisk litt patriotisk :)

 

EDIT: Faen det ble mye kluss her...

Endret av Bordplate
Lenke til kommentar

Forøvrig, selv om jeg boikotter 17. mai selv av forskjellige grunner, så kan jeg være litt stolt av måten vi feirer på. I andre land har de militærparader på nasjonaldagen. Her går unger i tog, synger og spiller, spiser is og pølse mens de litt eldre drikker seg pære.

 

Den er jeg litt enig i, faktisk.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk lager så mye styr av 17.mai.

Folk som reiser til byn tidlig for å spise 17.mai-frokost? Altså, hallo? Kan man ikke spise dette hjemme? Bergensere altså.

 

Irriterer meg så jævli at det er faen kliss umulig å komme inn på battlenet serverne til Diablo 3. Her kjøper jeg spillet så er det proppa fullt. Jeg vil prøve det, NÅ!

Lenke til kommentar

Folk som deg irriterer meg. Kan ikke dere bare sitte innendørs alene og la andre ha det moro, det være seg på 17. Mai, julaften, nyttårsaften, osv?

 

Det er jo nettopp det vi gjør. Vi sitter innendørs på 17. mai. We win, you win. Eneste som er kjipt er at en mister en dag på jobb.

 

Jeg mister ikke en dag på jobb :) Helkontinuerlig drift 24/7 her :D

 

Helligdagstillegg og overtidstillegg begge på 100%.

Umad?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke feiret 17 mai på ca 15 år. Jeg har intet formål for å feire det, og det gir meg heller ikke noe spesiell glede.

 

Kanskje når jeg stifter meg en familie så vil det gi meg noe glede, men for meg selv, så er det meningsløst.

 

Og ja, jeg boikottet 17 mai før det ble kult. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...