Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

D'oh, citizens.

 

Alle som ikke gidder å følge med i norsktimen skylder på dysleksi eller lese- og skrivevansker. Må være kjedelig for de som faktisk har dysleksi e.l.

 

Spesielt "artig" når de mangler de fleste av kjennetegnene på en dyslektiker, men rett og slett skriver dårlig, gjerne med mange orddelingsfeil.

Endret av NgZ
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bush_ORLY.jpg

 

D'oh, citizens.

 

Alle som ikke gidder å følge med i norsktimen skylder på dysleksi eller lese- og skrivevansker. Må være kjedelig for de som faktisk har dysleksi e.l.

 

Spesielt "artig" når de mangler de fleste av kjennetegnene på en dyslektiker, men rett og slett skriver sårlig, gjerne med mange orddelingsfeil.

 

Får jeg nr ditt så skal jeg ringe deg en dag jeg bryr meg . Folk forstår hva jeg skriver jeg forstår hva dere skriver , skal vi ikke bare sette oss ned og dele en kake ?

Lenke til kommentar

Jeg er irritert på meg selv fordi jeg ikke leste nok til teoriprøven, og hadde et par fillefeil for mye til å bestå. Hadde bare vært så deilig å være ferdig med dritten og kunne fokusere på andre ting.

 

Det irriterer meg at jeg er så mett at jeg ligger klistret fast i senga. Har store problemer med å få ræva bort til butikken for å kjøpe drikkevarer til ikveld.

 

Det er for øvrig irriterende at den nærmeste sjappa har jævlig dårlig utvalg når det kommer til brennevin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Take a chill pill. Innlegget mitt hadde ikke noe med deg å gjøre, det var rettet til han som skrev han hadde dysleksi - noe som må være kjipt mtp. hvor mange som hevder de har det så fort noen kommenterer at de skriver dårlig.

 

Men etter siste innlegget ditt er det helt klart veldig passende når det gjelder deg også.

 

Det er lett å se over innleget ditt og finne flere feil, også for deg - uansett hvor store skriveproblemer du måtte ha. Alle vet at det ikke skal vær mellomrom før komma og spørsmålstegn, f.eks. Ikke er det vanskelig å legge merke til, heller - Unntaket må være om du er blind, eller styrer pc-en din gjennom et sugerør lik Stephen Hawking - unnskyld på forhånd, om det er tilfelle. Likevel gir du faen og regner med at folk forstår, og gidder ikke en gang gjøre et halvhjertet forsøk. Da må du regne med å få litt pepper for det. Man får som regel kritikk når man gjør noe halvvies og giddalaust, og man får i hvert fall ikke noe sympati om man sutrer for det.

 

Det er faktisk ofte innlegg skrevet på den måten IKKE er forståelige, fordi de kan bety to eller tre ulike ting, avhengig av hvor det skulle vært komma, hvilke to ord som egentlig skulle vært ett, eller hvilke ord som har blitt satt i feil rekkefølge. Om man prøver åunngå i det minte en av tingene, har man i det minste gjort en liten innsats for å bli forstått bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha, der ser du hvordan det går når man ikke legger ned en innsats og korrekturleser! Skal i det minste innrømme min latskap (og skylde litt på det elendige tastaturet jeg sitter med, siden jeg egentlig leser til eksamn, og ikke sitter på maskinen nå...) Burde kanskje legge inn stavekontroll på laptopen snart også...

Lenke til kommentar

Et godt sovehjerte irriterer meg grenseløst når man våkner 20 min før man skal på jobb. PANIKKEN når jeg så på klokka på mobilen. Ikke tid til en kattevask i trynet, ingenting. Måtte stupe inn i arbeidsklærne og trykke klampen i bånn. Er heldig og jobber ikke altfor langt unna, men kom hesblesende 5 over 7. Heldigvis var jeg ikke den eneste som hadde hatt en tung morgen så det ble ikke lagt merke til.

 

Fikk nesten sammenbrudd når jeg for halvannet år siden våknet klokken halv 8 og skulle allerede begynnt for en halvtime siden. Og enda bedre, 45 min. kjøring.

 

Pleier alltid å være ute i god tid og begynner gjerne å sette i gang før de andre er på plass. Skrenset inn megastresset på arbeidsplassen og panikkslagen i blikket, noe de andre syntes var rasende festlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...