Gå til innhold

Apple får patent på tofingerzoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I all verden? Må Epplet råtne!

Nå er det ikke Apple som har godkjent dette patentet da, så feilen ligger et annet sted. Tror det er mange som tar patenter på ting kun for å forsikre seg om at andre ikke skal saksøke dem(?), men rammen for hva som skal få lov til å ha grunnlag for patenter burde vært mye mindre.

Lenke til kommentar

At de fikk patent på dette til side (synes allikevel det er idiotisk å innvilge patent for dette), jeg hater virkelig flerfinger-zoom. Har ofte mobilen kun i en hand (om jeg hadde hatt en tavle hadde jeg sikkert også kun ønsket å brukt en hand å navigere med), og da blir det fort en del mer knotete å måtte bruke pekefinger og tommel på samme hand.

 

Har ikke testet løsningen til Samsung, men den løsningen Samsung viste på reklamene for en tid tilbake siden synes jeg så mye mer fornuftig ut.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

I all verden? Må Epplet råtne!

Nå er det ikke Apple som har godkjent dette patentet da, så feilen ligger et annet sted. Tror det er mange som tar patenter på ting kun for å forsikre seg om at andre ikke skal saksøke dem(?), men rammen for hva som skal få lov til å ha grunnlag for patenter burde vært mye mindre.

Ja stort sett så fungerer patenter på samme måte som atombomber. Du vet at om du saksøker noen så vil de kunne saksøke deg tilbake. På den annen side så er Apple blant de som er villig til å faktisk gå til sak, noe de har bevist ved flere annledninger. Er vel His Steveness som blir forbanna når han føler at andre selskaper stjeler Apples ideer. :p

Lenke til kommentar

Google kan, hvis de får Apple på nakken, fjerne pinch-to-zoom, men gjøre funksjonen tilgjengelig som en plugin. De fører da ansvaret over på forbrukerene som Apple neppe vil saksøke :)

 

Seriøst? Apple er jo den hissigste av alle i å saksøke/anmelde private kunder!

 

 

I all verden? Må Epplet råtne!

Ja, for Apple er de eneste som patenterer helt vanlige ting vi alle tar for gitt.

 

Den er jo for knappene, folk kan lett trykk på piltastene også, eller rulle med mus hjulet. Tror ikke jeg har brukt Page Up/Down på flere år.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...