Gå til innhold

Apple får patent på tofingerzoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple vil også stoppe oss fra å skrive hva vi vil i tekstmeldinger: http://www.tv2nyhetene.no/naa-vil-apple-stoppe-dine-slibrige-sexmeldinger-3314938.html

 

Sorry Apple, selv om jeg elsker både iPhonen og Macen min, så begynner det å gå litt vel langt!

 

Hah, du vet at amerikanerene har mer ytringsfrihet enn det VI har? Tror ikke man skal bekymre seg for mye for at de faktisk skal implementere det der.

 

Skjønt tekstmeldinger er én ting, bare vent til Jobs finner ut hva facetime EGENTLIG brukes til.

 

e: pokker, Runar kom meg i forkjøpet.

 

Har du lest litt om Patriot Act? Ytringsfrihet i USA er i ferd med å bli en myte.

Lenke til kommentar

Har du lest litt om Patriot Act?

 

Jepp, den omhandler avlytting av mistenkelige individer med tilknytning til visse miljøer, ikke "hindre folk i å kommentere avisartikler hos nettavisene fordi det kanskje kan støte noen"

Jeg vet hvilken av disse som jeg finner undertrykkende.

 

Forskjellen er vel at USA har det på papiret, tviler på at PST lar være å overvåke individer som akkurat har kjøpt 100 kilo kunstgjødsel fordi det strengt tatt ikke er lov.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

lurer på om apple har betalt for animasjonen i iBooks..

 

http://patft.uspto.g...ry=PN%2F5463725

 

Data processing system graphical user interface which emulates printed material

 

Abstract:

An interface for making information available to a user provides a display similar to a printed book or magazine. In order to "turn the page" of the displayed book' date=' the user touches the screen with his hand or a pointing device, and moves it across the screen. Movement across the screen, while touching the screen, causes an animated turning of the page of the displayed printed material. This page turning technique is very similar to the turning of a page with an actual book or magazine.

 

[/quote']

Er vist IBM som har den patenten..

Lenke til kommentar

Jeg skulle ønske pressen var mer opptatt av å spørre patentbyråene om hvorfor de innvilger slike idéfattige patenter. Hvorfor er det ingen som setter disse byråene til veggs med kritiske spørsmål? Listen for å innvilge patenter burde legges mye, mye høyere enn i dag! Og så må vi få felles globale patentregler, hvor programvarepatenter og patent på liv ikke er mulig å få innvilget.

Lenke til kommentar

Her har du noen flere ideer Steve

 

Patent på logo med lys på toppen av laptoppen.

Patent på en-klikksmus

Patent på ubrukelig plasserte Command knapper

Patent på hvite mp3/laptop/telefon-er, med ripesøkende bakside.

 

Apple lager mye bra, men holdningene og forbrukerfiendtligheten deres ødelegger alt. Og at det har blitt så jævlig "in" å ha prylet deres. Men det er jo bare min smak. Synes jeg ser iphone overalt..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det ser ut som om ingen leser artikkelen. Dere er klar over at patentet ikke gjelder det å bruke to fingre til å zoome, men å først zoome, så løfte fingrene fra skjermen, for så å flytte de tilbake og fortsette zoomingen?

 

Med andre ord har Apple fått patent på at tofingerzoom gjøres to ganger på rad. Den eneste omveien andre operativsystemprodusenter kan ta, er å la det gå mer tid mellom de to zoom-bevegelsene enn det som er definert i patentet.

Lenke til kommentar

Tofingerzoom er oppskrytt, også fordi det faktisk krever to fingre. Synes ofte enfingerløsninger fungerer bedre og enklere, f.eks dobbeltrykk i Dolphin som kjapt zoomer inn til riktig skjermtilpasning. Men det å kunne ta patent på noe sånt er latterlig.

 

Jeg liker tofingerzoom i bilder og programmer som Google Maps, men nettlesere klarer seg fint med dobbelklikk syns jeg.

Og jeg for min del klarer å bruke tofingerzoom og å holde mobilen i samme hånden samtidig, er jeg alene om dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det ser ut som om ingen leser artikkelen. Dere er klar over at patentet ikke gjelder det å bruke to fingre til å zoome, men å først zoome, så løfte fingrene fra skjermen, for så å flytte de tilbake og fortsette zoomingen?

Og denne klargjøringen skulle få patenten til å virke mer fornuftig på noe vis ?

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Det ser ut som om ingen leser artikkelen. Dere er klar over at patentet ikke gjelder det å bruke to fingre til å zoome, men å først zoome, så løfte fingrene fra skjermen, for så å flytte de tilbake og fortsette zoomingen?

Og denne klargjøringen skulle få patenten til å virke mer fornuftig på noe vis ?

Fornuftig? Jeg sier ikke at patentet er fornuftig. Jeg sier bare at dere kritiserer Apple for å patentere noe de ikke har patentert.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig vil Steve Jobs saksøke. Han er en sur grinebitter som gråter seg i søvn fordi han ikke lenger dominerer med sin failphone 4g. Selvfølgelig blir de uglesett, når de har en eier som ikke kan si annet en dritt om andre, og generelt er en vrang idiot.

Mye fandroid sinne her, men His Steveness eier nok bare rundt en halv prosent av Apple.

Lenke til kommentar

Det ser ut som om ingen leser artikkelen. Dere er klar over at patentet ikke gjelder det å bruke to fingre til å zoome, men å først zoome, så løfte fingrene fra skjermen, for så å flytte de tilbake og fortsette zoomingen?

 

Med andre ord har Apple fått patent på at tofingerzoom gjøres to ganger på rad. Den eneste omveien andre operativsystemprodusenter kan ta, er å la det gå mer tid mellom de to zoom-bevegelsene enn det som er definert i patentet.

De har altså patentert en naturlig bi-effekt av hvordan zooming implementeres? Det er utrolig at en kan patentere noe som overhode ikke kan kalles en innovasjon på noen som helst måte.

Det er litt som å patentere å slå inn en spiker med flere enn ett hammerslag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det ser ut som om ingen leser artikkelen. Dere er klar over at patentet ikke gjelder det å bruke to fingre til å zoome, men å først zoome, så løfte fingrene fra skjermen, for så å flytte de tilbake og fortsette zoomingen?

Og denne klargjøringen skulle få patenten til å virke mer fornuftig på noe vis ?

Fornuftig? Jeg sier ikke at patentet er fornuftig. Jeg sier bare at dere kritiserer Apple for å patentere noe de ikke har patentert.

 

Det de faktisk har patentert er om mulig enda mer idiotisk enn hva folk tror de har patentert. Sånn sett hadde det vært enklere å la folk leve i villfarelsen enn å poengtere avviket.

 

De har altså patentert en naturlig bi-effekt av hvordan zooming implementeres? Det er utrolig at en kan patentere noe som overhode ikke kan kalles en innovasjon på noen som helst måte.

Det er litt som å patentere å slå inn en spiker med flere enn ett hammerslag.

 

De har patentert tidsrommet fra fingrene løftes til de igjen når skjermen, dvs. minste tidsrom for fortsatte tofingerzoom. For at andre skal implementere det samme må de bruke et millisekund lenger som minste "løfte fingre" tidsrom om de ikke skal bryte patenten.

 

Hammeranalogi; De har patentert høyeste hastighet hammeren kan beveges.

Lenke til kommentar

Dette blir bare for dumt!

 

Man må få lov til å ta patenter på teknologi, men konsepter synes jeg man ikke skal få ta patent på.

 

Patent på teknologien bak Apple sin versjon av pinch-to-zoom; OK

Patent på konseptet pinch-to-zom; Not OK

 

EDIT: Selv om det gjelder tiden mellom "dobbelt zoom" er dette fortsatt et konsept i mine øyne

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...