Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en katteskjebne fra krigssonen, som har funnet en trygg armkrok

fRhTAwV.png

"katter har ni liv" sies det, men man ser på uttrykket dens at det har kostet.

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Hva faen er det slags kilder og nettsteder folk vanker på blant nordmenn egentlig..?

Anti-woke og Trump-supportere må jo bokstavelig talt oppsøke steder hvor de får soppsporer på hjernen. Hvor? Vi må ta et oppgjør med disse kildene.

Joeal88 skrev (2 timer siden):

Det er åpenbart at Zelenskyj ikke ønsker fred

Konkret;
Hvem er det som innbiller deg at Trump er noe mer enn en avdanket reality-stjerne, som i motsetning til Zelensky ikke har talent for lederskap?

Jeg er bare interessert i å vite hvem, konkret, du blir løyet til av.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Norge er tomt for oljeressurser om 14 år

Liten tankevekker hvor detaljene står her (følg lenke for å forstørre screenshots): 

Andreas som omtales her er ikke bare MDGer, men også NTNU-stipendiat som har forsket på nettopp oljeressurser i Norge. Tallene er hentet fra Sokkeldirektoratet sitt Ressursregnskap. Så jeg poster her siden det er mer "til info" enn en diskusjon.

14 år er ikke fryktelig lang tid, i hvert fall ikke når det er snakk om omlegge industri. Det haster virkelig å komme ut av oljeavhengigheten. Kan man ikke bare oppdage mer da? En annen interessant opplysning er at håpet for nye ressurser er størst i Barentshavet, og det vil virkelig bli dyrt. Akkurat i dag fikk vi en påminnelse om hvor usikker lønnsomheten er: https://e24.no/boers-og-finans/i/nyxQkB/oslo-boers-i-pluss-tross-oljeprisfall

• Innsiktsfullt 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Microsoft stenger e-postkontoen til ICC aktor etter press fra Trump-regimet: https://www.kode24.no/artikkel/trump-trua-med-boter-og-fengsel-microsoft-kutta-epost-for-icc-aktor/83122841

Denne nyheten har jeg til nå kun sett i digi.no og Kode24, som er nisjemedier for oss som er ansatt innen IT. Syns det er rart det ikke er mer oppmerksomhet så deler her og så får andre kommentere om det er interessant eller for spesielt interesserte.

Microsofts tjenester brukes av, vil jeg anta, de fleste organisasjoner i Norge, både bedrifter og i det offentlige. Microsoft har lagt mer og mer funksjonalitet i sky og kontrollerer dermed tjenestene fullt. Og nå kan man altså miste tilgang på kritiske tjenester om man havner i unåde av den presidenten i USA. Sinnsykt spør du meg.

Ser ut til at saken er mer omtalt i Danmark, naturlig nok pga saken om Grønland.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
oldboy skrev (På 6.5.2025 den 7:23 PM):

Hadde jeg hatt en hundrelapp for hver gang MDG snakket om slutten på oljen hadde jeg vært rik nå.

Det kommer jo godt med -- når det en gang er slutt på oljen!

• Liker 1
Skrevet

Sett på Facebook:

image.thumb.png.35c3cc85158b9ea4badbdda8e416997f.png
Tror ikke det var meningen, men for meg illustrerer Moxnes at venstresiden har et problem med å forstå virkeligheten.

• Liker 2
Skrevet
Feynman skrev (På 5.5.2025 den 11:43 PM):

Norge er tomt for oljeressurser om 14 år

Liten tankevekker hvor detaljene står her (følg lenke for å forstørre screenshots): 

Andreas som omtales her er ikke bare MDGer, men også NTNU-stipendiat som har forsket på nettopp oljeressurser i Norge. Tallene er hentet fra Sokkeldirektoratet sitt Ressursregnskap. Så jeg poster her siden det er mer "til info" enn en diskusjon.

14 år er ikke fryktelig lang tid, i hvert fall ikke når det er snakk om omlegge industri. Det haster virkelig å komme ut av oljeavhengigheten. Kan man ikke bare oppdage mer da? En annen interessant opplysning er at håpet for nye ressurser er størst i Barentshavet, og det vil virkelig bli dyrt. Akkurat i dag fikk vi en påminnelse om hvor usikker lønnsomheten er: https://e24.no/boers-og-finans/i/nyxQkB/oslo-boers-i-pluss-tross-oljeprisfall

https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/6837025df6a43d19918b7ed3/forste-oljelast-fra-johan-castberg-pa-vei-til-europa

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...