Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig interessant!

 

En sidenote til TED-praten er at jeg er imponert over dybdekunnskapen til den tidligere finansministeren i Hellas. Jeg kan ikke se for meg Siv Jensen diske opp med noe lignende. Mange norske politikere fremstår dessverre ofte som amatører sammenlignet med utenlandske.

Lenke til kommentar

Veldig interessant!

 

En sidenote til TED-praten er at jeg er imponert over dybdekunnskapen til den tidligere finansministeren i Hellas. Jeg kan ikke se for meg Siv Jensen diske opp med noe lignende. Mange norske politikere fremstår dessverre ofte som amatører sammenlignet med utenlandske.

Varoufakis er unntaket. Og han mistet jobben, fordi han sa feil ting. Flertallet av verdens politikere er tykkhudede hyklere som Siv Jensen - i beste fall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva med din totalitære ideologi, bør vi bekjempe den også?

 

Hvis den faktisk var totalitær, ja. Du mener jeg plotter å overta verden som et ènmannsforetak - for så å la folk være i fred?

 

Møkk lei islamonazisme og venstreregressive som snakker høyt om menneskerettigheter, men alt de gjør er å fremme islamisme som plattform, med medfølgende konflikt, kvinnehat, homohat osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis den faktisk var totalitær, ja. Du mener jeg plotter å overta verden som et ènmannsforetak - for så å la folk være i fred?

 

Møkk lei islamonazisme og venstreregressive som snakker høyt om menneskerettigheter, men alt de gjør er å fremme islamisme som plattform, med medfølgende konflikt, kvinnehat, homohat osv.

Nei, jeg tror ikke du prøver å ta over verden. Med mindre ting har forandret seg, så mener du for eksempel at folk uten statsborgerskap bør ha en vesentlig lavere grad av ytringsfrihet enn de med statsborgerskap. Du støtter også ting som å kaste ut opptil 50 % av Europas innbyggere - uavhengig av statsborgerskap - bare på grunn av deres meninger.

 

Det virker ganske ekstremt og totalitært, og bryter nok en rekke menneskerettigheter.

Lenke til kommentar
Nei, jeg tror ikke du prøver å ta over verden. Med mindre ting har forandret seg, så mener du for eksempel at folk uten statsborgerskap bør ha en vesentlig lavere grad av ytringsfrihet enn de med statsborgerskap. Du støtter også ting som å kaste ut opptil 50 % av Europas innbyggere - uavhengig av statsborgerskap - bare på grunn av deres meninger.

 

Det virker ganske ekstremt og totalitært, og bryter nok en rekke menneskerettigheter.

 

 

 

Jeg har aldri ønsket å legge lokk på noens ytringer. Ei heller har jeg noen gang sagt at jeg ønsker å deportere meningsmotstandere. Det er også en juridisk og praktisk umulighet. Det jeg ønsker er å deportere falske asylsøkere. Det er ikke en menneskerett å bo i Norge med mindre du er norsk statsborger.

 

Den eneste nedfelte menneskerettigheten jeg ønsker å bryte er den som sier at foreldre har rett til å lemleste barna sine og bestemme deres livssyn. Det er barbarisk og middelaldersk og et grovt overtramp mot barns individuelle og selvstendige rettigheter til trosfrihet og fysisk integritet og trygghet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri ønsket å legge lokk på noens ytringer. Ei heller har jeg noen gang sagt at jeg ønsker å deportere meningsmotstandere. Det er også en juridisk og praktisk umulighet. Det jeg ønsker er å deportere falske asylsøkere. Det er ikke en menneskerett å bo i Norge med mindre du er norsk statsborger.

 

Den eneste nedfelte menneskerettigheten jeg ønsker å bryte er den som sier at foreldre har rett til å lemleste barna sine og bestemme deres livssyn. Det er barbarisk og middelaldersk og et grovt overtramp mot barns individuelle og selvstendige rettigheter til trosfrihet og fysisk integritet og trygghet.

Ikke? I følgende sitat vil du kaste ut alle ikke-statsborgere som er motstandere av "vestlige verdier". Ettersom tråden handler om Muhammed-karikaturer er det nærliggende å tro at du mener at det bryter mot vestlige verdier å mene at slike karikaturer burde være forbudt. Du vil altså kaste ut folk på grunn av deres meninger om lovverket.

 

Vi har pressefrihet og ytringsfrihet i Norge... vel... i noen grad hvertfall.

 

Hvis folk blir provoserte av det noen sier eller tegner, så er det deres problem. Det avslører simpelthen hvem de er og hva de står for. Folk som er imot vestlige verdier bør dessuten kastes ut av vesten om de ikke allerede er statsborgere.

Videre har vi et litt eldre eksempel, hvor du "ikke ser problemet" med å kaste ut alle muslimer, og alle som "støtter dem", selv om det skulle bety 50 % av Europas befolkning.

 

 

 

Kan vi ikke bare kaste ut alle muslimer og etniske europeere som støtter dem snart ?

 

Begynner å bli bekymret for framtiden til europa om ikke vi tar vare på oss selv først og fremst.

Nei, fordi da kaster du ut minst 50% av menneskene i Europa.

 

 

 

 

Jeg ser fremdeles ikke problemet. De som er så glad i "flerkultur" kan ta seg en tur dit disse personene kommer ifra og se hvor mye toleranse og aksept de møter og hvor mye hjelp de får ifra myndighetene deres.

 

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Det blir større og større, store betydninger for russerne.

 

Kina for sin tid til å overdømme USA.

 

Tenk deg at Kina får en mulighet, som de ikke fikk den tiden.

 

Edit:

 

Tror naturligvis at supermaktene får en forandret rolle

Endret av MT-Sci
Lenke til kommentar

Jeg har aldri ønsket å legge lokk på noens ytringer. Ei heller har jeg noen gang sagt at jeg ønsker å deportere meningsmotstandere. Det er også en juridisk og praktisk umulighet. Det jeg ønsker er å deportere falske asylsøkere. Det er ikke en menneskerett å bo i Norge med mindre du er norsk statsborger.

Sa Staten når de deporterte jøder under krigen, og tyskertøser etter krigen ;)

 

 

Den eneste nedfelte menneskerettigheten jeg ønsker å bryte er den som sier at foreldre har rett til å lemleste barna sine og bestemme deres livssyn. Det er barbarisk og middelaldersk og et grovt overtramp mot barns individuelle og selvstendige rettigheter til trosfrihet og fysisk integritet og trygghet.

Så da er det best å deportere barnefamilier til steder hvor foreldre har slike rettigheter?
Lenke til kommentar
Sa Staten når de deporterte jøder under krigen, og tyskertøser etter krigen

 

Elendig sammenligning.

 

 

Så da er det best å deportere barnefamilier til steder hvor foreldre har slike rettigheter?

 

 

Spiller ingen rolle. De har ikke den retten i Norge heller. Dessuten ville vi måttet skille foreldre og barn. Som er betydelig større inngrep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...