Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thono: Trusler om vold har også skjedd her og ved noen få anledninger har jeg også mottatt sånne. Jeg trodde vi var ganske flinke til å ta affære, men tar AtW sin uttalelse til ettertanke.

 

Antallet utestengelser på grunn av sjikane og trusler er nok lavere her enn de 1-2 VG opplever som daglig gjennomsnitt. Det tror jeg først og fremst skyldes lavere antall aktive brukere her enn på VG og at de som er aktive her er langtidsbrukere som stort sett har lært seg å følge retningslinjene. Selve modereringsjobben (responstid og konsistens etc) kan helt klart bli bedre. Jeg tror ikke noen av oss moderatorer tror diskusjon.no er uforbederlig.

Lenke til kommentar

Thono: Trusler om vold har også skjedd her og ved noen få anledninger har jeg også mottatt sånne. Jeg trodde vi var ganske flinke til å ta affære, men tar AtW sin uttalelse til ettertanke.

 

Antallet utestengelser på grunn av sjikane og trusler er nok lavere her enn de 1-2 VG opplever som daglig gjennomsnitt. Det tror jeg først og fremst skyldes lavere antall aktive brukere her enn på VG og at de som er aktive her er langtidsbrukere som stort sett har lært seg å følge retningslinjene. Selve modereringsjobben (responstid og konsistens etc) kan helt klart bli bedre. Jeg tror ikke noen av oss moderatorer tror diskusjon.no er uforbederlig.

 

Så nå at ifra de sedvanlige 1-2 om dagen VG ser seg nødt til å sperre ute, var det nå brått mellom 50-100 mennesker som måtte bannes ifra VG`s kommentarfelt vedr Hadia Tajik bare iløpet av timer.. Skremmende. Forstår ikke de sinte menn bak sine keybordet at ved å bruke en sånn retorikk og slike hatefulle ytringer så undergraver man hele debatten, og verre, på sikt er dette noe som kan undergrave hele demokratiet. Noe ingen av oss har råd til å finne oss i.

 

Å banne noen ifra VG`s kommentarfelt er en ting, men hvor blir det av straffereaksjonene som må til for at det blir slutt på slik hets? Om man vet at man blir spora opp og må ta en avklarende prat om det hele på stasjonen om man har vært ett voldsforherligende drittsekk, ja så tenker jeg at man tenker seg litt om neste gang som det da må vente fengsels opphold.

 

Her snakker vi ikke om å kneble ytringsfrihet, men å få stoppet verbal vold som kan føre til at gode politikere må trekke seg på grunn av trusler og ikke minst kan det jo i verste konsekvens kan en slik belastning føre til selvmord. Syntes hele samfunnet tar for lett på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Nå er det lenge siden Norge har hatt debatt om Schengen avtalen Norge er med i. Syns det er høyt passende at vi nå tar en slik debatt og at storting foreslår folkeavstemning om avtalen som gang på gang har vist seg å kun å ha vært negativt mot Norge og kontrollen på grenseovergangen til Sverige og Finland. 

Det bør reetableres full grensekontroll mot Sverige og Finland med egen styrke som kan bortvise flyktninger som ikke har behov for opphold, bedre at det koster litt ekstra enn at Norge skal søke EU om lov til å stenge grensen i bare noen uker-måneder. Norge er ikke medlem av EU ei heller vil vi bli det.

Lenke til kommentar

Dett må være noe av det dummeste som har funnet sted i verden hittil. Altså her våger kristenekstremistene seg gatelangs for å demonstrere sin rett til å utøve religiøs vold mot egne barn i Norge! 

 

http://www.nrk.no/sognogfjordane/_-global-_d-dag_-mot-norsk-barnevern-1.12903908

 

Religiøse, liberalister og overgrepsdømte i skjønn forening.... gruff

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, man skjønner hvem man har med å gjøre her når det står en prest og fremsnakker "oppdragelsesvold"... smak litt på den. Bare husk å spytt det ut og rett tilbake i trynet på den jævla presten igjen etterpå.

 

Vold ja, egen medisin er kanskje ofte det beste for denne gjengen? Fornekter seg liksom ikke ett øyeblikk disse religiøse skrullingene og da skal de også få akkurat som fortjent, og det innebærer blant annet en barnløs framtid her i landet.

Lenke til kommentar

Ja, man skjønner hvem man har med å gjøre her når det står en prest og fremsnakker "oppdragelsesvold"... smak litt på den. Bare husk å spytt det ut og rett tilbake i trynet på den jævla presten igjen etterpå.

 

Vold ja, egen medisin er kanskje ofte det beste for denne gjengen? Fornekter seg liksom ikke ett øyeblikk disse religiøse skrullingene og da skal de også få akkurat som fortjent, og det innebærer blant annet en barnløs framtid her i landet.

Vold er ikke greit , så enkelt er det. Men det bør heller fokuseres på å lære foreldre hvorfor loven er som den er i Norge slik at de kan få en sjanse til å vise at de kan disiplinere barna sine uten å bruke vold eller unødvendig kjeft.

 

Så kan man heller vurdere å ta barna hvis det ikke vlir noen forbedring innenfor en gitt tidsramme.

 

Vi vil vel prøve så langt vi kan og la barn få være hos sine biologiske foreldre ?

 

Barnevernet må også bli flinkere til å vurdere foreldre skikkelig før de bare kommer å tar barnet(a) . Sånn som det paret som fikk tvillingene sine fratatt på bakgrunn av en av en undersøkelse som ble gjort av moren når hun var 13år. Hadde det kanskje vært en idé om barnetvernet faktisk gjorde en ny undersøkelse av moren før de tok barnet?.

 

Slike ting er provoserende.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

 

Ja, man skjønner hvem man har med å gjøre her når det står en prest og fremsnakker "oppdragelsesvold"... smak litt på den. Bare husk å spytt det ut og rett tilbake i trynet på den jævla presten igjen etterpå.

 

Vold ja, egen medisin er kanskje ofte det beste for denne gjengen? Fornekter seg liksom ikke ett øyeblikk disse religiøse skrullingene og da skal de også få akkurat som fortjent, og det innebærer blant annet en barnløs framtid her i landet.

Vold er ikke greit , så enkelt er det. Men det bør heller fokuseres på å lære foreldre hvorfor loven er som den er i Norge slik at de kan få en sjanse til å vise at de kan disiplinere barna sine uten å bruke vold eller unødvendig kjeft.

 

Så kan man heller vurdere å ta barna hvis det ikke vlir noen forbedring innenfor en gitt tidsramme.

 

Vi vil vel prøve så langt vi kan og la barn få være hos sine biologiske foreldre ?

 

Barnevernet må også bli flinkere til å vurdere foreldre skikkelig før de bare kommer å tar barnet(a) . Sånn som det paret som fikk tvillingene sine fratatt på bakgrunn av en av en undersøkelse som ble gjort av moren når hun var 13år. Hadde det kanskje vært en idé om barnetvernet faktisk gjorde en ny undersøkelse av moren før de tok barnet?.

 

Slike ting er provoserende.

 

 

Joda, hadde noen bare hatt ett eneste bevis eller argument mot barnevernets opptreden i denne saken, men her er det jo snakk om folk som mener den sekulære staten ikke har noenting med å blande seg bort i oppdragelsen de gir barna sine. Og det er vi alle enige i, helt til man finner foreldre som misbruker sin posisjon ved å hjernevaske barna inn i religionen og bruker fysiske avstraffelser i tråd med dette.

 

Barnevernet gikk jo ut og visste jo ikke hva mer de skulle gjøre, de hadde prøvd gang på gang å forklare saksgangen og også lagt ut norske lover og barns rettigheter i Norge. Dette faller for døve ører. Jeg vet ikke om det står på språkkunskaper eller dumskap, sikkert en blanding da dette burde jo være en selvfølge for alle med vettet i forstand og ingenting man går ut og demonstrerer imot. De religiøse fornekter seg ikke og det hele burde blitt møtt med motdemonstrasjoner under parolen: "Vern barn ifra religiøs vold før jeg også blir voldsmann!"

Lenke til kommentar

Ytringsfriheten er ikke til for å beskytte politikere. Om du er politiker må du tåle å få dritt. Ytringsfriheten dekker ikke trusler, men å bli fortalt at man er idiot og at man har idiotiske synspunkter burde ikke være straffbart. Om den presedensen får fotfeste vil man til slutt få noen som definerer idioti som alt man er uenige med og da er veien til ett totalitært samfunn kort. Jeg tror ikke jeg er alene når jeg sier at slike pyser og pingler som Hadia og Grandiosa ikke er mentalt klare for jobben de higer etter. Om du skal få bruke statsmakt (vold) mot befolkningen er det på sin plass at man får passet påskrevet når mange er uenige.

Lenke til kommentar

Joda, hadde noen bare hatt ett eneste bevis eller argument mot barnevernets opptreden i denne saken, men her er det jo snakk om folk som mener den sekulære staten ikke har noenting med å blande seg bort i oppdragelsen de gir barna sine. Og det er vi alle enige i, helt til man finner foreldre som misbruker sin posisjon ved å hjernevaske barna inn i religionen og bruker fysiske avstraffelser i tråd med dette.

 

Hjernevasking skal kun skje i offentlige skoler?

 

Og det er viktig at voldsmonopolet til Staten opprettholdes, tross alt det er kun rettferdig når staten bruker vold mot uskyldige.

Lenke til kommentar

 

Joda, hadde noen bare hatt ett eneste bevis eller argument mot barnevernets opptreden i denne saken, men her er det jo snakk om folk som mener den sekulære staten ikke har noenting med å blande seg bort i oppdragelsen de gir barna sine. Og det er vi alle enige i, helt til man finner foreldre som misbruker sin posisjon ved å hjernevaske barna inn i religionen og bruker fysiske avstraffelser i tråd med dette.

Hjernevasking skal kun skje i offentlige skoler?

 

Og det er viktig at voldsmonopolet til Staten opprettholdes, tross alt det er kun rettferdig når staten bruker vold mot uskyldige.

 

Så når staten gjør det mot skyldige er det urettferdig?
Lenke til kommentar

 

 

Joda, hadde noen bare hatt ett eneste bevis eller argument mot barnevernets opptreden i denne saken, men her er det jo snakk om folk som mener den sekulære staten ikke har noenting med å blande seg bort i oppdragelsen de gir barna sine. Og det er vi alle enige i, helt til man finner foreldre som misbruker sin posisjon ved å hjernevaske barna inn i religionen og bruker fysiske avstraffelser i tråd med dette.

Hjernevasking skal kun skje i offentlige skoler?

 

Og det er viktig at voldsmonopolet til Staten opprettholdes, tross alt det er kun rettferdig når staten bruker vold mot uskyldige.

 

Så når staten gjør det mot skyldige er det urettferdig?

Skyldig i hva?

Lenke til kommentar

 

 

Og det er viktig at voldsmonopolet til Staten opprettholdes, tross alt det er kun rettferdig når staten bruker vold mot uskyldige.

Så når staten gjør det mot skyldige er det urettferdig?

 

Nei, du har ikke helt forstått betydningen av "kun" her

 

Vel... Gitt at du satt det sammen med "rettferdig" så betyr det at alle andre tilfeller enn det du beskrev er urettferdig.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og det er viktig at voldsmonopolet til Staten opprettholdes, tross alt det er kun rettferdig når staten bruker vold mot uskyldige.

Så når staten gjør det mot skyldige er det urettferdig?
Nei, du har ikke helt forstått betydningen av "kun" her
Vel... Gitt at du satt det sammen med "rettferdig" så betyr det at alle andre tilfeller enn det du beskrev er urettferdig.
Nei, men du får poeng for forsøk på stråmann. "Kun" betyr her:

 

... tross alt det er intet annet enn rettferdig når staten bruker vold mot uskyldige

 

men det visste du vel allerede ettersom for å få til den betydningen du ønsker burde man ha flyttet "kun"

 

tross alt det er rettferdig kun når staten bruker vold mot uskyldige.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Og det er viktig at voldsmonopolet til Staten opprettholdes, tross alt det er kun rettferdig når staten bruker vold mot uskyldige.

Så når staten gjør det mot skyldige er det urettferdig?

 

Nei, du har ikke helt forstått betydningen av "kun" her

 

Vel... Gitt at du satt det sammen med "rettferdig" så betyr det at alle andre tilfeller enn det du beskrev er urettferdig.

 

Nei, men du får poeng for forsøk på stråmann. "Kun" betyr her:

 

... tross alt det er intet annet enn rettferdig når staten bruker vold mot uskyldige

 

men det tror jeg du visste allerede

 

Ja, se det. Det ga mer mening.

 

Og nei, slik leste jeg deg ikke, og prøvde ikke være vanskelig med deg med vilje. Til mitt forsvar så skal det være sagt at du har tidligere lagt frem tanker veldig godt i tråd med enkelte liberalistiske grupperinger, som ikke er fri fra å faktisk mene det slik jeg leste det fra deg. Var det ikke det du mente så greit nok.

Lenke til kommentar

 

Ja, se det. Det ga mer mening.

 

Og nei, slik leste jeg deg ikke, og prøvde ikke være vanskelig med deg med vilje. Til mitt forsvar så skal det være sagt at du har tidligere lagt frem tanker veldig godt i tråd med enkelte liberalistiske grupperinger, som ikke er fri fra å faktisk mene det slik jeg leste det fra deg. Var det ikke det du mente så greit nok.

Beklager at jeg tolket det til vrangvilje fra din side. Desverre blir man litt defensiv man ofte blir utsatt for stråmenn, og kan da desverre få inntrykket av at man ofte har med noen som leser ens innlegg som fanden leser bibelen, istedenfor å innse at man selv nok ikke har skrevet sitt innlegg tilstrekkelig klart for at det ikke skulle være mulig å misforstå.

 

Min leif, beklager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...