Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Danmarks regjering og Dansk Folkeparti kristiserer svensk demokrati for mangelen av anonyme valg og ekskluderingen av Sverigedemokraterna.

 

Riktig av den danske høyreside/regjering å blande seg i naboens valgkamp? Og er kritikken berettiget?

 

Selv mener jeg et demokratisk land burde ha så anonyme valg som mulig, men kan en privat TV kanal tvinges til å sende reklamer de ikke ønsker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Danmarks regjering og Dansk Folkeparti kristiserer svensk demokrati for mangelen av anonyme valg og ekskluderingen av Sverigedemokraterna.

 

Riktig av den danske høyreside/regjering å blande seg i naboens valgkamp? Og er kritikken berettiget?

 

Selv mener jeg et demokratisk land burde ha så anonyme valg som mulig, men kan en privat TV kanal tvinges til å sende reklamer de ikke ønsker?

Synes det er flott jeg, og kritikken er betetiget. Å ikke ha anonyme valgkort er rett og slett flaut for et vestlig demokratisk land.

 

Og det er svært mye sensur i Sverige. Jeg skal ikke kommentere om man skal tvinge kanaler til å vise sverigedemokratene reklame. Men jeg synes det er synd at kanaler lar sine politiske meninger gå foran deres fremste mål. Å tjene penger og sende gode programmer på TV. Det er ikke bra at man sensurerer meninger man ikke liker.

 

Langt verre er at Sverigedemokratene er eksludert fra partilederdebatten selv om de havner over sperregrensen.

http://naser.blogs.berlingske.dk/2010/08/30/sverige-er-et-u-land-hvad-angar-ytringsfriheden/

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

SERCO The Biggest Company You've Never Heard Of

http://www.youtube.com/watch?v=aL0cJozzVtg

:ermm:

 

Minner meg om Weyland Yutani corporation i Alien.

 

SERCO har selvfølgelig iiingen muligheter for å påvirke den demokratiske prosessen. De har selvfølgelig iiingen muligheter til å drive konkurranse på urettferdig grunnlag, og de ønsker kun å gjøre verden et bedre sted å leve i. De kommer til å slutte å ekspandere når de synes grensen er nådd, i ånd med Freedom, Liberty and Justice For All.

 

Ja, og så er de ikke sossialister. Derfor er alt de gjør bra og riktig. Hvem bryr seg liksom. Jeg kommer jo ikke til å havne i et privat fengsel, i en privat interneringsleir, eller bli skutt på av private leiesoldater uansett. Så åssen de skaffer seg makt og tjener pengene sine er ett fett for meg.

Lenke til kommentar

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2973248.ece

 

Ser ut til at KrF kan få et dilemma. Skal de virkelig gå inn for å ta inn flere muslimer for dermed å få flere stemmer og makt, eller skal de være et parti kun for kristne? Hvis de ikke vil ta inn muslimer, går ikke det i mot deres kristne solidaritet? Og hvis de tar de inn vil det jo gå i mot pilarene i pariet, religionen. Eller skal de møtes på halvveien og bli et "religiøst" parti? Jeg tror noen innad blir kåte av flere tilhengere, mens de fleste liker nok ikke det innerst inne.

Lenke til kommentar

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/rektors-balltreslag-splitter-mehamn-3278047.html

 

Sånn skal det gjøres når man har med uregjerlige drittelever å gjøre.

 

Likte den saken fra formingstimen i 1988. Ærlig talt, det er grenser hva man finner seg i som lærer.

 

For en idiot! Håper han får sparken og aldri får vende tilbake til utdanningssektoren i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Krigen i Irak er vel strengt tatt over for lenge siden. Det som ikke er over er urolighetene, terroren og de generelt dårlige forholdene for folk. Om det blir bedre av at USA trekker seg helt ut er jeg skeptisk til.

 

Men hele Irak-krigen er jo egentlig en flau historie for USA. Det virker som at de ikke hadde regnet med at de skulle være der etter selve invasjonen. Målet var først å invadere, styrte styret, ta ned Saddam, ufarliggjøre landet ved å fjerne masseødeleggelsesvåpene som de i grunn aldri fant. Å vinne selve krigen gjorde de jo lett. All tid etter har det vært liten progresjon.

Lenke til kommentar


  •  
  • John Fredriksen virker som en kjernekar. Skjønner godt at han er møkka lei av byråkratene som styrer.

Jeg synes Fredriksen virker som en som skjønner seg på forretninger og en som er veldig hardtarbeidende, men han virker ikke nødvendigvis som så veldig reflektert. Han er nok, i likhet med blant annet Rimi-Hagen, litt for nærtagende og lite hardhudet til å trives i den offentlige rollen han har blitt gitt. Forøvrig synd at han har blitt brukt som hakkekylling for diverse SV'ere som skal score billige retoriske poeng på å appelere til de mer smålige følelsene i de store masser. Jeg unner Fredriksen den suksessen han har oppnådd gjennom tiår med hardt arbeid, og han må kunne få uttrykke sin frustrasjon over en uforutsigbar næringspolitikk fra norske myndigheter uten at han skal latterliggjøres og stakkarsliggjøres for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...