Gå til innhold

ios Jailbreak, Og div prat om jailbreaking (Guide i første Post)


QUiPS

Anbefalte innlegg

nettop kjørt en JB med Greenpois0n. Funket fint på 1. forsøk. Men en par tinger jeg savner fra min gode gammle 3g. 

 

1. Jeg kunne fjerne programmer man normalt ikke kunne fjerne. (F.eks Aksjer) hva heter den appen igjen?

 

All skrifta på bakgrunnen har plutselig blitt grå. vet ikke helt hvofor. noen som vet?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det noen fine guider på hvordan man på best mulig måte går fra en jailbreak av tidligere versjon (i mitt tilfelle 4.0.1) til jailbreak av den nyeste versjonen (4.1) uten å lage kluss, miste så få apps, tweaks, innstillinger osv. som mulig?

tror du kan bruke et program i cydia som heter "aptbackup", men jeg har aldri fått det til å virke... du finner sikkert en guide på internett hvis du googler litt rundt :D

Lenke til kommentar

Fader altså, for andre gang mister jeg 3G og MMS etter jailbreak. Plutselig slutter det å funke over natta. Forrige gang restora jeg, og det funket igjen, så jailbreaket jeg igjen og det har nå funket en god stund, men i dag var alt borte igjen. Står at jeg har 3G, Edge, men kommer ikke på nett. MMS er ikke lenger et alternativ, og innstillingene under nettverksinnstillingene er helt borte (der man skriver inn servere osv). Andre som har opplevd noe lignende? Googla litt og er visst en del som har slitt med det samme på alle iOS-versjoner og jailbreakmåter, men finner ikke noen god fix for det. :(

 

Forøvrig 3GS det er snakk om :)

 

Edit: Etter litt prøving, feiling og googling viste det seg at det var carrierlogo fra ifon1 som var problemet! Sletta den, reboota, og så var innstillingene tilbake!

 

Edit2: Dvs, MMS funker fortsatt ikke, men 3G gjør. :hmm:

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Har jailbreaket telefonen og alt har gått fint men jeg får ikke opp limarain appen for å få instalert cydia? :dontgetit:

 

Hva gjør jeg feil?

prøv på nytt :-D det gjorde jeg. og da gikk det.

Har prøvd 3 ganger nå :(

 

Prøv å restarte telefonen

brukte du limera1n eller greenpois0n ?

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her. Har jailbreaket telefonen og alt har gått fint men jeg får ikke opp limarain appen for å få instalert cydia? :dontgetit:

 

Hva gjør jeg feil?

prøv på nytt :-D det gjorde jeg. og da gikk det.

Har prøvd 3 ganger nå :(

 

Prøv å restarte telefonen

brukte du limera1n eller greenpois0n ?

 

limera1n; Cydia installasjon dukker opp som et valg i limera1n-applikasjonen

Endret av intel_inside
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lurer på om:

 

:: Hvis jeg JB min iPhone4 vil jeg miste alt som er på min nåværende iPhone?

eks: mld, bilder, musikk, spill, appz?

 

:: Er det mulig å ta en backup av backup som itunes har tatt av iPhone'en?

 

:: åssen er det med JB version, hvis det kommer iOS 4.2 må jeg da vente på JB iOS 4.2 før jeg kan upgrade den?

Lenke til kommentar

:: Hvis jeg JB min iPhone4 vil jeg miste alt som er på min nåværende iPhone?

Nei.

 

 

:: Er det mulig å ta en backup av backup som itunes har tatt av iPhone'en?

Ja. Hvilket operativsystem kjører du?

 

 

:: åssen er det med JB version, hvis det kommer iOS 4.2 må jeg da vente på JB iOS 4.2 før jeg kan upgrade den?

Nei, men det anbefales å vente.

Lenke til kommentar

Så det vil si at meldinger osv forblir der de er ok ikke slettet?

 

jeg kjører i dag Win7 med den nyeste itunes som er på markedet nå i dag.

 

du sier Nei, men det anbefales å vente, hvorfor vente hvis du ikke må vente? er det pga at iPhone går tilbake til ikke JB version? men en "out of box" version?

Lenke til kommentar

Så det vil si at meldinger osv forblir der de er ok ikke slettet?

Det er korrekt, så lenge du følger anvisningene og gjør det riktig.

 

 

jeg kjører i dag Win7 med den nyeste itunes som er på markedet nå i dag.

Kjører du Windows 7 burde du finne backupene i følgende mappe (merk at noen av de kan være skjulte):

 

C:\Users\\AppData\Roaming\Apple Computer\MobileSync\Backup

 

 

du sier Nei, men det anbefales å vente, hvorfor vente hvis du ikke må vente? er det pga at iPhone går tilbake til ikke JB version? men en "out of box" version?

Hvis du oppgraderer fra jailbreaket iOS 4.1 til "normalt" iOS 4.2, mister du jailbreaken. Det er aldri sikkert at det er mulig å jailbreake nye oppdateringer, så derfor anbefales det å vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...