Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Da har jeg rerolla til Riptalon som en Guardian Mage.

Har ikke spilt en mage siden betaen og da var jeg Warlock, men husker ikke om det var noe særlig for fem flate øre ...

 

Tips til en god level build?

Skal jeg bare gå NecroLock elns?

 

Necro/lock er den beste leveling specen, når du kommer deg til lvl 50, er det Pyro/lock/archon som gjelder :D

Man har ikke mye survivability, men du kan gjøre mye DPS.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endte opp med å gå Necro/Lock ja.

Greit nok, har Chloromancer som min tredje soul, leste et sted at jeg kan få en grei self heal med dem. Regner ikke med å gjøre noe særlig annen healing uansett.

 

Vel du har Soul Purge som skader for 1000 og healer for 1400, over 8 sek, som base. Tidligere var necro/lock beste spec for raiding, før de buffet pyro. Du hadde da 2 valg mtp rotation, enten med Defile, eller med Soul Purge, begge brukes som charge dumper.

Både Defile og Soul Purge gjør ca like mye skade alt i alt, men med Soul Purge har du en helt syk survivability :D

Jeg sitter fortsatt igjen med min necro/lock raiding spec, som survivability spec for Ember Isle, for alt annet bruker jeg pyro/lock. Som regel er tanken med pyro/lock at du dreper mobs, før de dreper deg :p

 

BTW, kan poste spec etter jobb :)

Endret av Borbra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei hei :)

Har da endelig blitt lvl 50 med min første char på Defiant siden. Er ikke i noe guild, og har generelt lite peiling på ka som skjer i spillet. har drevet med en del IA og prøver å finne randoms til instanses.

Har ikke råd til mount enda, og løper forsatt rundt på 60% mounten.

Ka skal eg gjøre nå? Kan noen gi noe tips?

Har ikke vært på Ember Island eller noe.

Og er det en bra server dere kan anbefale? Liker ikke pvp så veldig.

 

Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Etter forrige patch er alle expert instances bumpet opp til det som før het T2 nivå, noe som krever at du har minimum 100 hit/focus. Når du først når 50 er vel progresjonen noe som Normal Abyssal Percipice/normal Charmers Caldera -> Chronicles (kan soloes, men må kanskje være 2 som ny level 50.) -> Expert Dungeons (T2) -> Master dungeons -> raids.

For å queue til expert dungeons kreves som sagt litt gear. Du får nok drops i Normal AP/CC og chronicles, evt får noe craftet til deg (Dette vil nok koste en god del plat).

Ellers burde du huske å plukke opp daily questene du får i planar studies området i meridian (forbi crafte området). Disse gir det en god del Inscribed sourcestones som du nå vil trenge mange av fremover. Ikke bruk de på greater essences, da en full sourcemachine med lesser essences er bedre, spesielt nå som 100ISS essencene er kommet.

Ellers er det greit å gjøre dailiy quests for rep da de beste runene for noen slots kun kan fåes om du har maxet rep med folket i de høyeste sonene.

 

Du har også PvP quests dailiy/weekly som er grei å få med seg. Du sier du ikke liker PvP, men det er pvp dailies som er straight up monster slakting, og hver level du går opp i PvP gir det også en PA level, noe som er greit. Samtidig er det sikkert lettere å få R40 PvP våpnet enn et raid relic våpen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har spillet blitt noe bedre?

Irriterte meg grønn over dårlig crafting-oppskrifter, veldig dårlig drop rate på 'epic' crafting marks og ikke minst tiden det tok å få snekra sammen en expert gruppe... (sant nok det var betydelig kjappere når man var i en guild)

Har for øvrig en rogue og en cleric, begge på lvl 50. (Likte inquisitor best av alle ting!)

Lenke til kommentar

Bedre? Ja. I mine øyne det beste MMOet på markedet for tiden.

Crafting oppskriftene er bedre. De beste er vel opp mot raid T1 nivå nå. Du får en ukentlig crafting mark quest (pr proffesion) som garanterer minst en mark i uken (alle er forøvrig standarisert nå. Ikke en egen for wep og enfor armor). Usikker på om de kan droppe fra dailys nå,men de kan iallefall droppe fra crafting rifts (du får en lure pr craftingmark quest), men vet ikke hvor stor drop sjansen er.

 

Et helt nytt kontinent er også sluppet, for lvl 50 karakterer. Ellers er det veldig mange forandringer fra launch, noen store, mange små.

Lenke til kommentar

Bedre? Ja. I mine øyne det beste MMOet på markedet for tiden.

Crafting oppskriftene er bedre. De beste er vel opp mot raid T1 nivå nå. Du får en ukentlig crafting mark quest (pr proffesion) som garanterer minst en mark i uken (alle er forøvrig standarisert nå. Ikke en egen for wep og enfor armor). Usikker på om de kan droppe fra dailys nå,men de kan iallefall droppe fra crafting rifts (du får en lure pr craftingmark quest), men vet ikke hvor stor drop sjansen er.

 

Et helt nytt kontinent er også sluppet, for lvl 50 karakterer. Ellers er det veldig mange forandringer fra launch, noen store, mange små.

 

Noen få rettelser her:

  1. 1. Crafting recipes fra 1.4 har blitt boosted (sammen med alt annet pre HK gear) og ligger nå på lik linje med T3 dungeon gear, som igjen ligger mellom T1 raid og T2 raid.
  2. 2. Alle crafters mark (tidligere outfitters marks osv.) heter nå Master Craftsmans mark, og det er 3 måter å få dette på.
    1. ved å gjøre de ukentlige questene som er for alle crafting professions (ikke butchering/foraging/mining).
    2. ved å gjøre daily master craft questene, IKKE expert questene.
    3. ved å gjøre crafting rifts (du kan kun få Master marks fra de riftene som stemmer overens med de proffesions du har, men du trenger ikke være den som åpner riften)

Skal legges til at jeg pleier å få minst 2-3 master craftmans mark i uken ved å gjøre dailies. Dette er da på en caracter hvor jeg har 3 proffesions, og dermed 3 master crafting quests pr. dag.

 

Ellers som Konamixx har det kommet en helt ny øy, med innhold som gjør at du har masse å gjøre selv etter lvl 50.

 

 

Kan også nevnes at det kom en 10 mans T2 raid, som gir greater marks (HK marks) og gear som (i en mages øyne) ligger mellom T4 og T5 gear (HK gear/HK hexed gear). Mener det fortsatt er slik, selv etter gearboosten i 1.7.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

T4, T5? Hva i alle dager. Vi har jo bare 2 tiers enda.

 

Master Mode gear er det samme som 10 man tier 1 raids.

Det er helt ok mao. De få bitene du kan få fra crafting gear er bra, men dyre (For en ny karakter).

Du har nå looking for group tool, og fungerer greit (På lik linje med Blizzard sin versjon). Du får selvfølgelig mye fortere gruppe om du er tank eller healer.

 

Spillet er vel stort sett det samme, men det har blitt mer tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Er enig at det fort kan bli forvrrende med alle de forskjellige "Tiers" eller ...nivåer i Rift.

 

Kort fortalt:

 

- 5-manns dungeons: Disse er nå delt inn i "Expert" og "Master". Ikke alle dungeons har kommet i master versjon ennå.

 

- 10-manns raid: Her skiller man vel dem ikke offisielt i tiers, selv om de i praksis har et slikt skille. "Gilded Prophecy" og "Drowned Halls" er enklest og har lavest requirements. Har du geara deg opp gjennom expert dungeons og gjort noen T1 raids, er det bare å prøve seg her. "Rise of the Phoenix" er et relativt stort steg opp i vanskelighetsgrad fra de to andre, og har i praksis "Hammerknell" (raid - tier 2) vanskelighetsgrad.

 

- 20-manns raid: Tier 1 som består av "Greenscales Blight" og "River of Souls". Tier 2 som idag er "Hammerknell".

 

 

Dette systemet er sikkert tungt å forstå inntil man har begynnt å jobbe med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...