Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

TRION lanserer et helt nytt RPGMMO i Q1 neste år. Spillet er bygd opp fra bunnen, og bruker en egenprodusert grafikkmotor/plattform. De skiller seg ut fra andre i samme genre, med de kaller "dynamic content" og et klasse-system som tillater mye større variasjon innenfor de 4 "archetypes" vi finner i andre spill.

 

Gameplay, dynamic content og klasse-systemet forklares best i 2 videoer som kan ses her:

 

Video 1 -- Klasser / gameplay

Video 2 -- Dynamic content

 

Spillet appelerer mest (ser det ut som) til spillere som har EQ 1 og 2 og/eller Vanguard i "baklomma". Det er imidlertid en økende interesse fra både WoW og Lotro spillere. Pre-launch interessen virker å bestå av stort sett voksne mennesker, og har lite eller intet innslag av fjortiser og sms-språk. AION spillere venter vel på neste asiatiske grindgame, og har vel stort håp til TERA, som man faktisk kan spille med gamepad !!! Smaken er forskjellig, personlig kommer jeg aldri til å nærme meg et asiatisk mmo igjen :)

 

Rift blir subschription based, og det blir servere i både usa of europa, men du velger selv om du vil spille på en US eller en EU server.

 

TRION er et stort firma med ca. 200 ansatte, startet opp i 2006, og har et budsjett på omtrent 300 millioner kroner for Rift. Sidene til Rift - finner du på her.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her, det ser en smule interessant ut.. :)

 

Jeg spiller ingen MMOs for tiden, har vel egentlig ikke spilt noe seriøst siden Lotro. Var innom Aion en tur og fikk makslevel der men det var liksom litt tamt etterhvert...

 

 

Hadde vært fint med ett nytt MMO som man gleder seg til å spille etter jobb :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har nå rullet 2 "characthers" i betaen som var denne helgen i Rift. Må si spillet er helt fantastisk morsomt, men det er noe som mangler akkurat nå. 10 årige spillere. Når spillet kommer ut kommer det sikkert ikke til å ha det fantastiske communitiet som det har akkurat nå, men pokker heller, noe av det beste jeg noen gang har spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i begge eventene (beta) som har vært nå og spillet er i god stand.

De som liker wow vil like dette siden det er veldig likt på de fleste områder, men grafikken er veeeldig mye bedre.. :)

 

Anbefaler folk å sjekke det ut når det kommer, eller eventuellt beta eventen som kommer "snart" der de enabler PvP og begge factions (hvis jeg ikke tar feil).

 

Bare ikke forvent noe revolusjonerende, for det er det ikke, men det har gått et par skritt lenger enn wow på visse områder.

Lenke til kommentar

Æsj glemte av betaen i helga, fikk ikke gjort så utrolig mye sist gang, for jeg fant aldri noen særlige forskjeller på rift og wow. Som var veldig skuffende, så ingenting som var bedre, utenom en ny verden og historie. Blir fort been there done that feeling da. Håper på flere muligheter, for det var en ganske polished beta.

Lenke til kommentar

Har spilt i begge betaen, og syntes det var veldig gøy! Det var gøy og se hva de kan gjøre med Rift og Invasion systemet!!! Utrolig kult et par av eventsene under betaen. Kan desverre ikke prate om de før de løfter NDA, men det var en sinnsykt artig! :D

 

 

Men for de som har spilt masse MMO tidligere vil man nok lett få en følelse av been there done that som Nycoplus sa. Går man inn med forventninger om at dette spillet vil revolusjonere MMO sjangeren blir man ganske sikkert skuffet.

Lenke til kommentar

!!! Har ventet i noen uker nå på at de skal løfte NDA! ^_^

 

For dere som ikke har spilt det, ikke forvent noe helt nytt, men jeg tror Rift og Invasions er noe man definitivt kan bli spent over! Spesielt etter forrige beta event der de skikkelig testet serveren og major Rift/Invasion events.

 

Under den ene Rift/Invasion eventen, var de rundt 600 spillere samlet rundt om på 1-20 sonen som holdt tilbake innvaderende styrker. Alt fra solo content til småe grupper til store raid events (som en boss med 500k hp, aoe skade, aoe knockback og aoe polymorph! :D). Var utrolig gøy å se hvordan alle spillere samlet seg rundt de store byene, samlet seg i grupper og bevegde seg ut for å sloss.

 

Det Trion trenger å gjøre imo er og utvide dette konseptet, som sammen med soul systemet er det som virkelig kan skille spillet fra andre MMO. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har spillt alle 3 betaene, og er blitt overbevist :)

 

- Det er logisk at et fantasy-based rpgmmo vil ligne på tidligere spill av samme typen, enten det gjelder WoW, EQ2, WAR, Lotro osv osv, men noen forskjeller er det jo. Du lager deg en karakter, velger klasse (archetype i Rift) og så gjør du quests og "grinder" litt mobs.

 

- Rift har et usedvanlig spennende klasse-system, som jeg ser frem til å teste skikkelig i endgame. Om ikke "alle kan gjøre alt", så kan alle 4 archetypes ihvertfall gjøre en relativt god innsats utenfor sin standardrolle.

 

- Rift-eventsene er kule, når spillere samles og samarbeider. Jeg er imidlertid redd at dette kan miste litt av "wooohooo" faktoren etter at du har deltatt i din 50. invasjon :)

 

......venter på en release date !

 

Bilde: 2 åpne rifts rett ved siden av hverandre

 

790628.jpeg

Endret av Filla
Lenke til kommentar

Rifts og Invasions vil nok miste litt av effekten over tid, men det gjelder egentlig det aller meste når det kommer til spill. Men vi har ikke sett alt som de kan gjøre med rifts enda heller. Hva jeg har sett in game mens de siste betaen har pågått og framgangen med rifts er helt utrolig!

 

Fra beta 1 med rifts som åpnes på samme lokasjon hver gang, med samme mengde monstre og mini-boss til beta 2 og 3 med rifts som åpnes opp på tilfeldige plasser, som sender ut raid/invasion parties hvis ikke de blir lukket samt raid rifts som krever 20-30+ for å slå tilbake. Styrke, antall rifts og hvor ofte de spawner kan modifiseres on-the-fly uten at serverne tas ned! :D For å si det sånn, jeg er utrolig spent på å se hva de virkelig kan få ut av rifts med server løsningen de bruker!

 

 

Beta 4 er annonsenrt, starter nå til fredag! Og denne gangen er det warfronts pluss 5 nye lvler. :D Helga som kommer blir nok hovedsakelig brukt til å spille Rift. :D

Lenke til kommentar

MMORPG.com har en liste over det vi får i Collector's og pre-order.

 

Collector's:

Exclusive in-game digital items:

 

  • Ancient Tartagon Mount: Available at level 20, this turtle mount increases player speed by 60%
  • Collector’s Satchel: Increases the size of your primary backpack to 24 slots
  • Bogling Wastrel: This unique pet sets you apart from the other Ascended

Exclusive in-box premium items:

 

  • 8GB USB Drive: Exclusive flash drive branded with the Rift logo
  • Official Rift Soundtrack: Featuring 17 epic tracks from acclaimed game composer Inon Zur
  • SteelSeries gaming mouse pad featuring detailed art of a blistering Fire Rift
  • Telara Chronicles Trade Hardcover: All five issues of the gripping graphic novel miniseries based on the Rift universe in one limited-edition hardbound book

Those who pre-order either the standard or Collector’s Edition of Rift will receive their choice of the following in-game pets: Cockatrice Chick, Deep One Spawnling or Hellhound Pup. Additionally, players who pre-purchase the game at select retailers will get one of the following exclusive weapon enchantments. Each rune grants your character +3 Endurance and protects against that element.

 

  • Blazing Sourcestone Rune (Steam): Fire touches your weapon, causing it to burst into flame (+10 Fire Resist)
  • Crystalline Sourcestone Rune (Amazon): Earth touches you weapon, encasing it in crystal (+10 Earth Resist)
  • Frozen Sourcestone Rune (Best Buy): Water touches your weapon, encasing it in frost (+10 Water Resist)
  • Pulsing Sourcestone Rune (Direct2Drive): Life touches your weapon, causing it to pulse with life energy (+10 Life Resist)
  • Shrouded Sourcestone Rune (Trion direct and all other 3rd party digital retailers): Death touches your weapon, shrouding it in darkness (+10 Death Resist)
  • Swirling Sourcestone Rune (GameStop): Air touches your weapon, wreathing it in lightning (+10 Air Resist)

Det høres kjekt ut. :) Men er det bare jeg som syntes det er rart vi får resistance fordi våpnet vårt er forbedret? Burde det ikke vært resistance når armor blir forbedret og damage når våpen blir forbedret? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Retail and Digital Pre-Order Start Today

 

REDWOOD SHORES, Calif. – January 4, 2011 – Trion Worlds, a global publisher and developer of premium online games, today announced that the upcoming MMORPG Rift™ is scheduled to launch in North America on March 1st and in Europe on March 4th. Today also marks the start of the game’s pre-order program through both digital and retail channels.

 

“The launch of Rift is the culmination of our tireless efforts over the past several years to bring players the most complete, full-featured, and dynamic online game they’ve ever experienced,” said Lars Buttler, CEO of Trion Worlds. “Through the dedication, creativity, and incredible track record of our veteran development team, we’ve been able to create an exceptionally polished and immersive online world filled with adventure, surprise, and beauty. We can’t wait to share Rift with players around the world.”

 

Beginning today, customers who pre-order Rift receive their choice of one-of-three exclusive in-game pets, and are eligible to participate in the head-start period anticipated to begin February 24th. Pre-order customers will also be granted access to play in all remaining closed-beta events. Beta details, including a regularly updated event schedule, are available at http://www.RIFTgame.com/beta.

 

Available for purchase online and at select retail outlets, the Standard, Digital Collector’s and Retail Collector’s Editions of the game will sell for $49.99, $59.99 and $79.99 USD, respectively. The standard monthly subscription rate for the game will be $14.99 USD.

 

 

and !

 

 

Founder’s Subscription: For a limited time, Trion Worlds is pleased to offer Founder’s Subscription pricing. If you choose a subscription

plan by 3/15/2011, you’ll be able to pick one of the special pricing plans listed below. You’ll get to keep this special pricing as long as you retain

an active subscription to RIFT.

 

 

 

MONTHLY

$14.95/month

$14.95

Billed every month

 

3-MONTH

$11.99/month

$35.97

Billed every 3 months

 

6-MONTH

$9.99/month

$59.94

Billed every 6 months

Lenke til kommentar
Det høres kjekt ut. :) Men er det bare jeg som syntes det er rart vi får resistance fordi våpnet vårt er forbedret? Burde det ikke vært resistance når armor blir forbedret og damage når våpen blir forbedret? :dontgetit:

 

Tja. Bryr meg ikke så veldig egentlig. Du har jo en snangse for parry med våpen, så det er ikke helt urimelig at de runene på våpner kan gi resistance. :)

Lenke til kommentar

Resistance = hvor mye man tåler av en bestemt skadetype, f,.eks ild. (Fire Resistance = tåler ild bedre, Ice Resistance = tåler is bedre osv.) Parry er bare hvor flinke vi er til å blokkere med våpnet vårt. Har du et sverd kan du fint blokkere et annet sverd, men å blokkere en ildkule blir verre. :p At sverdet ditt har tatt fyr har ingenting i si. Sverdet i seg selv har ikke forandret seg.

 

Om sverdet ditt tar fyr vil du ikke bare gjøre vanlig skade på motstanderen, men du vil brenne ham i tillegg og dermed gjøre enda mer skade.

Lenke til kommentar

Parry var bare et eksempel.

 

Enchante våpenet med fire defence runen for eksempel kan gjøre at den tåler bedre varme. Plasser våpnet mellom deg og ildkulen og noe burde det da hjelpe? >_>

 

Men som sagt så bryr det meg ikke stort. Har lært å ikke prøve og finne en logisk forklaring på alt i fantasy spill. ;)

Lenke til kommentar

Der er jeg faktisk litt uenig. Om det er fantasy, sci-fi, steampunk eller hva som helst her ingenting å si. Det må være realisme likevel. Aller helst må alt følge samme naturlover og fysikklover som vi følger her, men de kan gjøre unntak om de begrunner veldig nøye hvorfor de har unntaket. Star Trek for eksempel er veldig realistisk på mange måter. Folk kan jo ikke bare begynne å fly eller få superkrefter og kaste romskip på hverandre. De kan derimot reise til andre planeter, teleportere og så videre, men kun via teknologi. Om vi hadde kunnet lage samme motor som romskipene deres hadde vi også kunnet dra til andre planeter. Superman er ikke akkurat realistisk i seg selv, men resten av verden rundt ham er realistisk nok. (med unntak av superskurker osv.)

 

Jeg håper det samme gjelder Rift. Magi er ikke relalistisk i vår verden, men de har magi i Rift-verdenen. Men tar vi bort magien der må resten av Rift-verdenen følge de vanlige naturlovene og fysikklovene.

Lenke til kommentar

Joda jeg ser den, og er helt enig. Det burde være til en viss grad realistisk, men allikevel så er jo ikke magi realistisk en plass med tanke på våre natur og fysikk lover, dermed trenger nødvendigvis ikke magi reagere med fysiske objekter på den samme måten som vi ville annta at det ville gjort. Du vet jo aldri om det kan hjelpe å prøve og blokkere en fireball for eksempel med et sverd som har fire enchantment på. Du stopper ikke hele spellen, men kanskje reduserer effektiviteten (resistance).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...